JOUR 10 Voici mon père - Here’s my father Voici ma mère - Here’s my mother
LEARNING INTENTIONS: STUDENTS WILL BE ABLE TO DECODE AND UNDERSTAND ESSENTIAL VOCABULARY IN FRENCH, INCLUDING GREETINGS, THE ALPHABET (INCLUDING ACCENTS), AND NUMBERS, FAMILY MEMBERS SUCCESS CRITERIA STUDENTS WILL BE ABLE DECODE AND UNDERSTAND ESSENTIAL VOCABULARY WELL IN FRENCH, INCLUDING GREETINGS, THE ALPHABET (INCLUDING ACCENTS), AND NUMBERS, FAMILY MEMBERS APPROACHES TO LEARNING: SELF- MANAGEMENT: STUDENTS WILL DEMONSTRATE ABILITY TO WORK INDEPENDENTLY AND MEET DEADLINES ALL OF THE TIME
Aujourd’hui estlundi, 8 septembre 2014 C’est l’été!
Les petites annonces! We’ll be making and eating crepes!! please bring à topping (chocolate chips/ whipped cream, Nutella, fruit etc) or the dough: 1 c. milk 1 c. flour 1 egg Be sure to stop at your locker first, you will not be allowed to go back after Frenc:h Club Sign up for the FrenchClub t-shirt!! - Only $8.00!!!
Ma famille François Marie Mon grand-père Il a 67 ans Ma grand-mère Elle a 25 ans Laure Georges Henri Cécile Ma tante Elle a 48 ans Mon oncle Il a 19 ans Ma mère Elle a 31 ans Mon père Il a 55 ans Claire Veronique Philippe Nicolas Ma cousine Elle a 43 ans Ma sœur Elle a 38 ans Mon frère Il a 2 ans Mon cousin Il a 6 ans moi J’ai__ ans
Qu’est-ce que c’est? What is it?
Prenez le livre! Nous le touchons Touchez le livre! Nous le prenons Ouvrez le livre! Nous l’ouvrons Lisez le livre! Nous le lisons Fermez le livre! Nous le fermons Mettez le livre sous le pupitre! Nous le mettons sous le pupitre.
Touche le livre! Je le touche. Prends le livre! Je le prends. Ouvre le livre! Je l’ouvre. Lis le livre! Je le lis. Ferme le livre! Je le ferme. Mets le livre sous le pupitre! Je le mets sous le pupitre.
Levez-vous! Nous nous levons. Commencez! Nous commençons. Marchez! Nous marchons. Nous sautons. Sautez! Arrêtez-toi! Nous nous arrêtons Tournez à droite! Nous tournons à droite. Tournez à gauche! Nous tournons à gauche. Asseyez-vous! Nous nous asseyons.
Lève-toi! Je me lève. Commence! Je commence. Marche! Je marche. Je saute. Saute! Arrête-toi! Je m’arrête. Tourne à droite! Je tourne à droite. Tourne à gauche! Je tourne à gauche. Assieds-toi! Je m’assieds.
Les devoirs: Répondez aux questions en bas, dans le cahier bleu.
1. faites l’arbre genealogique LES DEVOIRS: 1. faites l’arbre genealogique 2. Visitez le site web de Madame et faites les exercices en ligne
LEARNING INTENTIONS: STUDENTS WILL BE ABLE TO DECODE AND UNDERSTAND ESSENTIAL VOCABULARY IN FRENCH, INCLUDING GREETINGS, THE ALPHABET (INCLUDING ACCENTS), AND NUMBERS, FAMILY MEMBERS SUCCESS CRITERIA STUDENTS WILL BE ABLE DECODE AND UNDERSTAND ESSENTIAL VOCABULARY IN FRENCH, INCLUDING GREETINGS, THE ALPHABET (INCLUDING ACCENTS), AND NUMBERS, FAMILY MEMBERS APPROACHES TO LEARNING: SELF- MANAGEMENT: STUDENTS WILL DEMONSTRATE ABILITY TO WORK INDEPENDENTLY AND MEET DEADLINES ALL OF THE TIME