L’objectif: to know the words for school subjects in French. Vendredi douze janvier Les matières L’objectif: to know the words for school subjects in French. Make a list of all subjects you have this year
le dessin
le français
le sport
la musique
la technologie
l’espagnol
l’anglais
l’histoire-géo
les maths
les sciences
les sciences le dessin le français les maths l’espagnol le sport Qu’est-ce que c’est? la technologie les sciences le dessin le français les maths l’espagnol le sport l’anglais C’est…. la musique l’histoire-géo
Qu’est-ce que c’est?
le sport
le dessin
l’espagnol
les maths
la musique
le français
l’histoire-géo
l’histoire-géo
l’anglais
les maths
le français
l’espagnol
le sport
les sciences
la technologie
le dessin
la musique
les sciences
la technologie
C’est quelle matière? Écoute et note. b c a d e f g h i j
Write a list of what subjects you have on each day. Eg. Lundi – l’anglais la musique la technologie les sciences When you have written the list for three days you can draw pictures to go with the subjects.
- to be able to give opinions about subjects. Mardi seize janvier L’objectif: - to be able to give opinions about subjects. LE LOTO: Choose 4 school subjects from the pictures and write them in English in your jotter. Listen to the teacher call out the subjects in French
LE SUCCÈS Some: Give an extended opinion on your subject, (positive and negative opinion with a reason and favourite subject) Most : Give a positive or negative opinion and a reason. All understand: Give a positive or negative opinion about a subject
LE SUCCÈS Some: Give an extended opinion on your subject, (positive and negative opinion and favourite subject) Most : Give a positive and negative opinion All understand: Give a positive or negative opinion about a subject
Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée c’est…….
Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée c’est…….
Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée…….
Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée c’est…….
Quelle matière préfères-tu? Mes matières préférées ce sont…….
Quelle est ta matière préférée? Ma matière préférée c’est……
Quelle est ta matière préférée? Écoute et note 1-5. c b a f e d
J’aime… Je n’aime pas… J’adore… Je déteste….
Do the pictures match up with the sentences Do the pictures match up with the sentences? Correct them if they are wrong. 1- J’adore les sciences. 2- J’aime le sport. 3- Je déteste la technologie. 4- Je n’aime pas l’anglais. 5- Ma matière préférée c’est l’histoire. 6- Je préfère le français.
Check your answers. 1- J’aime les sciences. 2- J’aime le sport. 3- Je déteste les maths. 4- J’aime l’anglais. 5- Ma matière préférée c’est le dessin. 6- Je préfère le français.
LE SUCCÈS Some: Give an extended opinion on your subject, (positive and negative opinion and favourite subject) Most : Give a positive and negative opinion All understand: Give a positive or negative opinion about a subject
Homework – Tuesday 16 January Learn the opinion and school subject vocab Use quizlet to help you https://marrcollegeml.wordpress.com/s1-links/ TEST CATCH –UP: WEDNESDAY LUNCH TIME! PLENARY: QUESTIONS
Que penses-tu?
C’est comment? C’est facile! C’est génial! C’est intéressant! C’est marrant ! Le prof est sympa
C’est comment? Bof. Ça va. C’est OK.
C’est comment? C’est nul! C’est ennuyeux! On a beaucoup de devoirs! Le prof est sévère C’est difficile
C’est comment? C’est super! C’est génial! Bof. Ça va. C’est OK. C’est intéressant! Bof. Ça va. C’est OK. C’est nul! C’est ennuyeux!
Écoute et note les réponses. (1-7) C’est comment? C’est super! C’est génial! C’est intéressant! Bof. Ça va. C’est OK. C’est nul! C’est ennuyeux! Écoute et note les réponses. (1-7) Eg. 1. maths sport
Write a sentence for each and add a reason for that opinion. 1- Je n’aime pas le sport. C’est nul. 2- 5- 3- 4- To say because you can use ‘parce que’ eg. J’aime les sciences parce que c’est super! This will make your writing even better!
La Bataille Navalle!! Draw ships on to your grid without your partner seeing. You need: 1 x 3 long. 2 x 2 long. 3 x 1 long. Ships can go horizontally or vertically.
You are going to guess where your partner’s ships are. The top grid is for your battleships. The bottom grid is to use when you are guessing your partners. If you guess correctly your partner will say ‘touché’ and you can mark a hit in the correct square. If you miss your partner will say ‘rien’ and you can mark a miss in the correct square. When you sink an entire ship your partner will say ‘coulé’.
C’est super ! Bof. C’est nul. C’est OK. C’est génial. C’est super ! Bof. C’est nul. C’est OK. C’est génial. C’est intéressant C’est ennuyeux. Ça-va.
Faites un sondage dans la classe: Quelle est ta matière préférée? Ma matière préférée c’est…… Note les réponses.
J’aime… Je n’aime pas… J’adore… Je déteste…. Copy the opinions into your books then using the worksheet write sentences to go with the pictures. J’aime… Je n’aime pas… J’adore… Je déteste….