L’objectif: to know the words for school subjects in French.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Objective To be able to talk about school subjects To understand time.
MES MATIERES.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
La prononciation française
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Au Collège Starter Activities.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les matières scolaires. Le français L’espagnol L’anglais Le dessinLe sport.
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
Les Questions.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’école = School.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Devoirs… Learning HOW:
les Opinions Comment tu trouves?...
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
You will be given the answer. You must give the correct question.
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Improving Your Written Work
Objectifs: To revise telling the time in French
Les matières scolaires
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Your French Homework … Will be due every week on ________.
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Quelle est la date aujourd’hui?
to recap the school subjects in French
Les Matières et Les Opinions
les travaux pratiques de chimie les sciences naturelles
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Les matières scolaires
Aujourd’hui nous allons…
Dans ma Salle de classe
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
L’école = School.
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Translate the statements below into English
Transcription de la présentation:

L’objectif: to know the words for school subjects in French. Vendredi douze janvier Les matières L’objectif: to know the words for school subjects in French. Make a list of all subjects you have this year

le dessin

le français

le sport

la musique

la technologie

l’espagnol

l’anglais

l’histoire-géo

les maths

les sciences

les sciences le dessin le français les maths l’espagnol le sport Qu’est-ce que c’est? la technologie les sciences le dessin le français les maths l’espagnol le sport l’anglais C’est…. la musique l’histoire-géo

Qu’est-ce que c’est?

le sport

le dessin

l’espagnol

les maths

la musique

le français

l’histoire-géo

l’histoire-géo

l’anglais

les maths

le français

l’espagnol

le sport

les sciences

la technologie

le dessin

la musique

les sciences

la technologie

C’est quelle matière? Écoute et note. b c a d e f g h i j

Write a list of what subjects you have on each day. Eg. Lundi – l’anglais la musique la technologie les sciences When you have written the list for three days you can draw pictures to go with the subjects.

- to be able to give opinions about subjects. Mardi seize janvier L’objectif: - to be able to give opinions about subjects. LE LOTO: Choose 4 school subjects from the pictures and write them in English in your jotter. Listen to the teacher call out the subjects in French

LE SUCCÈS Some: Give an extended opinion on your subject, (positive and negative opinion with a reason and favourite subject) Most : Give a positive or negative opinion and a reason. All understand: Give a positive or negative opinion about a subject

LE SUCCÈS Some: Give an extended opinion on your subject, (positive and negative opinion and favourite subject) Most : Give a positive and negative opinion All understand: Give a positive or negative opinion about a subject

Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée c’est…….

Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée c’est…….

Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée…….

Quelle matière préfères-tu? Ma matière préférée c’est…….

Quelle matière préfères-tu? Mes matières préférées ce sont…….

Quelle est ta matière préférée? Ma matière préférée c’est……

Quelle est ta matière préférée? Écoute et note 1-5. c b a f e d

J’aime… Je n’aime pas… J’adore… Je déteste….

Do the pictures match up with the sentences Do the pictures match up with the sentences? Correct them if they are wrong. 1- J’adore les sciences. 2- J’aime le sport. 3- Je déteste la technologie. 4- Je n’aime pas l’anglais. 5- Ma matière préférée c’est l’histoire. 6- Je préfère le français.

Check your answers. 1- J’aime les sciences. 2- J’aime le sport. 3- Je déteste les maths. 4- J’aime l’anglais. 5- Ma matière préférée c’est le dessin. 6- Je préfère le français.

LE SUCCÈS Some: Give an extended opinion on your subject, (positive and negative opinion and favourite subject) Most : Give a positive and negative opinion All understand: Give a positive or negative opinion about a subject

Homework – Tuesday 16 January Learn the opinion and school subject vocab Use quizlet to help you https://marrcollegeml.wordpress.com/s1-links/ TEST CATCH –UP: WEDNESDAY LUNCH TIME! PLENARY: QUESTIONS

Que penses-tu?

C’est comment? C’est facile! C’est génial! C’est intéressant! C’est marrant ! Le prof est sympa

C’est comment? Bof. Ça va. C’est OK.

C’est comment? C’est nul! C’est ennuyeux! On a beaucoup de devoirs! Le prof est sévère C’est difficile

C’est comment? C’est super! C’est génial! Bof. Ça va. C’est OK. C’est intéressant! Bof. Ça va. C’est OK. C’est nul! C’est ennuyeux!

Écoute et note les réponses. (1-7) C’est comment? C’est super! C’est génial! C’est intéressant! Bof. Ça va. C’est OK. C’est nul! C’est ennuyeux! Écoute et note les réponses. (1-7) Eg. 1. maths sport

Write a sentence for each and add a reason for that opinion. 1- Je n’aime pas le sport. C’est nul. 2- 5- 3- 4- To say because you can use ‘parce que’ eg. J’aime les sciences parce que c’est super! This will make your writing even better!

La Bataille Navalle!! Draw ships on to your grid without your partner seeing. You need: 1 x 3 long. 2 x 2 long. 3 x 1 long. Ships can go horizontally or vertically.

You are going to guess where your partner’s ships are. The top grid is for your battleships. The bottom grid is to use when you are guessing your partners. If you guess correctly your partner will say ‘touché’ and you can mark a hit in the correct square. If you miss your partner will say ‘rien’ and you can mark a miss in the correct square. When you sink an entire ship your partner will say ‘coulé’.

C’est super ! Bof. C’est nul. C’est OK. C’est génial.   C’est super ! Bof. C’est nul. C’est OK. C’est génial. C’est intéressant C’est ennuyeux. Ça-va.

Faites un sondage dans la classe: Quelle est ta matière préférée? Ma matière préférée c’est…… Note les réponses.

J’aime… Je n’aime pas… J’adore… Je déteste…. Copy the opinions into your books then using the worksheet write sentences to go with the pictures. J’aime… Je n’aime pas… J’adore… Je déteste….