Quelle est la date aujourd’hui?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
À quelle heure il se lève?
Advertisements

Le petit déjeuner.
EXT: can you translate them too?
Talking about the things you do
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Greetings, formal and informal
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
La conjugaison des verbes en “-ER”
CONJUGAISON.
Reflexive verbs and morning routine FR2
I can talk about food I eat and food I ate.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
The Passé Composé Tense
En France, au petit déjeuner, on mange… En Angleterre,
Asking about Days , Months, years, and dates
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
The Passé Composé Tense
Improving Your Written Work
HOME LIFE In your speaking exam you will have to do:
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
The Passé Composé Tense
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
La famille ER conjugaison
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
CAN YOU MATCH THEM UP? Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Reflexive Verbs in French
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Quelle est la date aujourd’hui?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
The Perfect Tense with ‘être’
The Passé Composé Tense
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Lequel The Last Part.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Morning Dash - Francais
The Perfect Tense with ‘être’
Transcription de la présentation:

Quelle est la date aujourd’hui? mardi, le vingt-sept septembre Pupils were introduced to this routine in the summer term of Y3 and in Y4 but may need reminding. This will help remind them of the days of the week, keep working the numbers and help them remember some essential vocabulary e.g. day / month etc. This slide can be adapted obviously to fit the day of the week / month. mois = ? jour = ? aujourd’hui = ? date = ?

À quelle heure manges-tu le petit déj? Je mange le petit déj à sept heures.

À quelle heure vous mangez le petit déj? Nous mangeons le petit déj à huit heures.

À quelle heure mange-t-il Il mange le petit déj à six heures.

À quelle heure mange-t-elle le petit déj ? Elle mange le petit déj à huit heures.

À quelle heure mangent-ils le petit déj? Ils mangent à sept heures et demie.

Manger le petit déjeuner – to breakfast / to have breakfast I eat You (informal sing) eat He / She eats We eat You (formal/pl) eat They eat Je mange Tu manges Il /elle mange Nous mangeons Vous mangez Ils/elles mangent This is the first opportunity students have had to see a verb paradigm. It is probably worth asking pupils to point out things they notice about the English / French versions of the verb. You can tell them also that most ( 89%) French verbs end in –er in the infinitive form and that all – er verbs have these same endings in the present tense, with a couple of tiny exceptions….

Salut , Lisa! Qu’est-ce que tu manges? Je mange du pain grillé J_ m____ du p____ g___.

Nous mangeons des céréales. N__ m______ d__ c_______. Salut, Homer et Marge! Qu’est-ce que vous mangez? Nous mangeons des céréales. N__ m______ d__ c_______.

Salut, Lisa! Que mange Bart? Il mange du chocolat. I_ m____ d_ c_____ .

Salut, Lisa! Que mangent tes grand-parents? Ils mangent du yaourt et des fruits I__ m______ d_ y____ e_ d__ f___.

1. mange des chat du et chocolat biscuits Le. A Unscramble the sentences, write them correctly and match each one to the correct picture. 1. mange des chat du et chocolat biscuits Le. A 2. à huit serpent mange Le heures. b 3. du chaud mange et bois Je du pain grillé chocolat de la confiture avec je. c 4. céréales d’orange du Mes mangent soeurs jus et boivent des d 5. Monstre, que manges tu qu’est-ce ? e 6. oeufs des Nous mangeons saucisses des et f

1. Le chat mange du chocolat et des biscuits. Unscramble the sentences, write them correctly and match each one to the correct picture. a b c d e f 1. Le chat mange du chocolat et des biscuits. 2. Le serpent mange à huit heures. 3. Je mange du pain grillé avec de la confiture et je bois du chocolat chaud. 4. Mes soeurs mangent des céréales et boivent du jus d’orange. Answer slide 5. Monstre, qu’est-ce que tu manges? 6. Nous mangeons des oeufs et des saucisses

Translate the English words and pictures into French sentences. 1 They + 2 What you (sing)? 3 She + 4 Homer + 5 We + 6 Lisa and Bart = the verb ‘to eat’ needs the correct ending

Translate the English words and pictures into French sentences. 1. They + 2. What you (sing inf)? 3. She 4. Homer 5. We 6. Lisa and Bart 1. Ils mangent du yaourt et des fruits. 2. Qu’est-ce que tu manges? 3. Elle mange des céréales. 4. Homer mange des madeleines. 5. Nous mangeons du pain grillé. Answer slide 6. Lisa et Bart mangent des oeufs et des saucisses. = the verb ‘to eat ’ which needs the correct ending