Les petits problèmes Pourriez-vous parler plus _ _ _ _ _ _ _ _ _

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
Advertisements

WALT WILF The subjunctive All students will have a basic understanding of how to recognise and use the subjunctive.
Les expressions négatives Aussi vous pouvez regarder vos livres (p79)
EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
The present subjunctive. Pour commencerTrouvez les paires : Avoir honte Cest dommage Afin que A condition que Bien que A moins que Jusquà ce que Although.
Qu’est-ce que tu fais le week-end?
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Ma journée:leçon 2.
Comparative and Superlative
Oops j’aime pas l’anglais
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Les pronoms accentués Stress pronouns.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
C’est la ville ou la campagne?
Les Expressions Utiles
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Faites le warm-up: p. 209 # 6 Où vont-ils?
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Revue de la dernière leçon Petit problème 3 verbes importants Hésiter Donner son opinion Suggérer Donner une alternative.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Stress Pronouns French 2 Review. Stress Pronouns Moi = me Toi = you Lui =him Elle = her Nous = us Vous = you Eux = them (masc.) Elles = them (fem.) DO.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
Mes opinions Learning Objective: Can I give a balanced opinion about school subjects? Learning outcomes: By the end we will Know how to use specific adjectives.
Normally I spend my holidays in Spain with my parents. I will go there in the summer for a month. I like it because it is always sunny and there is a whole.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Unité 2 Leçon 2 I can talk about relationships.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
Persuasif. 12.5% of test (1/8) You will read a source, interpret a graphic and listen to an audio source. YOU MUST REFERENCE ALL 3 SOURCES IN YOUR ESSAY!!!!!
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
MON STYLE AVANT ET MAINTENANT. L/O: TALK ABOUT MY STYLE IN THE PAST AND NOW  Registre: le weekend, je porte...  I must be able to compare what I used.
Pronom Personnel. Definition  Un pronom remplace un élément de la phrase.  A pronoun replaces an element in the sentence.
Negative sentences Questions
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Internet un appareil photo numérique un ordinateur portable un téléphone portable une clé USB une console de jeux vidéo un téléphone.
Speaking about work experience For GCSE A*/B Answer questions fully Give as many details as possible Express opinions Use A* phrases Use a range of vocabulary.
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
Rappel! When you use un/une/des in a negative sentence, the article becomes de/d’. EX: Je n’ai pas de stylo. Il n’y a pas de glace à la vanille. Mon père.
Diamond ranking speaking activity - environment 1.First 3 slides printed on different colour card and cut into diamond shapes. Each student has a set of.
LO: talk about activities. express opinions and give reasons. work with longer passages with the use of a lexicon. SC: 1.match up correctly at least 5/7.
mardi, le douze septembre
Transcription de la présentation:

Les petits problèmes Pourriez-vous parler plus _ _ _ _ _ _ _ _ _ / plus fort, SVP? Pourriez-vous _ _ _ _ _ _ _ la question, SVP? Malheureusement, ce sujet ne m’_ _ _ _ _ _ _ _ _ pas beaucoup. En fait, je ne sais pas grand-chose à _ _ _ _ _ _ de ce thème. Excusez-moi mais j’ai _ _ _ _ _ _ comment on dit….

L’oral Expressions utiles

Leçon 1 Objectives: - to equip oneself with at least 3 expressions to help you in a difficult moment in the oral exam. - to be able to use varied vocabulary to score highly in the “knowledge of language” section of the oral (and the essay!).

Verbes importants aider (qqn à + inf) encourager (qqn à + inf) permettre (à qqn de + inf) interdire (à qqn de + inf) empêcher (qqn de + inf) augmenter baisser changer

Hésiter _____________________________

Hésiter Voyons Et bien Euh C’est une question difficile…

Donner son opinion ___________________________________

Donner son opinion En ce qui me concerne, je pense que… A mon avis, Je suis de l’opinion que Je dirais que Il me semble que Je ne pense pas que * / Je ne crois pas que* * + subjunctive

Suggérer _______________________________________

Suggérer Il est possible que * Je me demande si /s’il Peut-être que Il se peut que * * + subjunctive

Donner une alternative _______________________________________

Donner une alternative D’un autre côté, Cependant Ceci étant dit, En même temps, Le revers de la médaille est que

A vous! Write 3 sentences using at least 3 expressions learnt today. ex: Je dirais qu’un ami, c’est quelqu’un à qui je pourrais tout confier en toute tranquilité. Ceci étant dit, je ne dis pas toujours tout à ma meilleure amie car tout le monde a besoin de garder un peu d’intimité.

Do you feel you have met the objectives? Leçon 1 Objectives: - to equip oneself with at least 3 expressions to help you in a difficult moment in the oral exam. - to be able to use varied vocabulary to score highly in the “knowledge of language” section of the oral (and the essay!). How did you do? Do you feel you have met the objectives?

Devoirs Pick 2 phrases from each section done today and LEARN THEM Read the AQA tips for coping with the card section of the oral and highlight key points