Lundi 9 octobre Français I

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Advertisements

and a justification for level 4
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
Warm up Few years ago many people around the world were worried about the spread of the disease Sida (AIDS); today the disease Ebola scares a lot of people.
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les expressions avec faire Mademoiselle Whitmore French 11/12 le 14 février.
Negative sentences Questions
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Lundi 14 août Français I Il y a une fête de la musique en France tous les 21 juin. Elle a commencé en 1982 et s’étend maintenant à 340 villes dans le monde.
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Mardi 3 octobre Français II
WALT- On va analyser la literature française.
Nous allons…. Many magazines include “Look pages” where designers put together an outfit for their perspective clients based on an occasion or trend. You.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Lundi 2 octobre Français II
Asking about Days , Months, years, and dates
Indirect Object Pronouns
Vendredi 13 octobre Français I
Direct and Indirect Object Pronouns
Jeudi 12 octobre Français II
Lundi 23 octobre Français II
Lundi 4 Décembre Français II
Vendredi 1 Décembre Français II
Lundi 30 octobre Français II
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
Mardi 29 novembre Français I
Lundi 26 février Français II
Talking about people’s activities
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Mardi 27 mars Français I Test jeudi Verb “aller” and the questions
Jeudi 4 octobre Français II
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Forming Questions.
Jeudi 18 Octobre Français PreAP/AP
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Mercredi 3 octobre Français I
Lundi 29 octobre Français I
Lundi 3 décembre Français I
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Mardi 23 Octobre Français I
Mardi 30 octobre Français I, II, PreAP/AP
Mardi 9 Janvier (30’) Français PreAp/AP
Jeudi 25 Octobre Français PreAP/AP
Le weekend To be able to talk about where you go
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Jeudi 27 septembre Français I
Lundi 5 novembre Français II
Lundi 18 février Français I
Lundi 4 février Français AP/PreAP
4.1 Je peux parler de mon avenir
7 points Name the music Award of France. When was the first one?
Vouloir, Pouvoir, Être.
Vendredi 21 septembre Français I
Vendredi 5 avril Français I
Mardi 8 Janvier (30’) Français II
Jeudi 14 mars Français PreAP/AP
Lundi 6 mai Français II Revoir -La routine Espace P 326 Vocabulaire
The French Caribbean island of Saint-Barthelemy is famous as a winter vacation destination for very rich people.
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Travail de cloche Translate into French: We play chess frequently. We play tennis occasionally. We rarely play cards. We never read graphic novels.
Transcription de la présentation:

Lundi 9 octobre Français I Robert Doisneau est un photographe français qui a exercé dans les années 30-90, et il est le pionnier du photojournalism. Il est un des photographes les plus connus dans le monde. Robert Doisneau was a French photographer from the 30’s to the 90’s. He is the pioneer of photojournalism and one of the most famous French photographers in the world. Les noms et les articles Espace P 10 exercices P 11 Mise en pratique et communication Commencer les exercices P 4, 5, 6 CA P. 5 et 6

Lundi 9 octobre Français II Robert Doisneau est un photographe français qui a exercé dans les années 30-90, et il est le pionnier du photojournalism. Il est un des photographes les plus connus dans le monde. Robert Doisneau was a French photographer from the 30’s up to the 90’s. He is the pioneer of photojournalism and one of the most famous French photographers in the world. TIERS 2 Write your presentation using the 4 different verbs, including « it », « them », color, pattern, price, store, what for, who for. Talk about 6 articles minimum, one in plural like shoes. Corrections avec notes.

Lundi 9 octobre Français PreAP/AP Robert Doisneau est un photographe français qui a exercé dans les années 30-90, et il est le pionnier du photojournalism. Il est un des photographes les plus connus dans le monde. Robert Doisneau was a French photographer from the 30’s up to the 90’s. He is the pioneer of photojournalism and one of the most famous French photographers in the world. Choix multiples (?!) 10 minutes FIII- Formation de l’imparfait Espace P 242 Activités 1, 2, 3 Essayez! FIV- Review or reading texts 4, 5

Tiers 2 - Octobre Infer ► Déduire Interpret► Interpréter Organize► Organiser Classify► Classifier Catégorize► Catégoriser Cite► Citer

Tiers 2 - Octobre Infer ► Déduire (Deduce – conclude, ex?) Interpret► Interpréter (explain the meaning according to one’s understanding, ex?) Organize► Organiser (Arrange clearly, classify, ex?) Classify► Classifier (Arrange according to a common trait, ex?) Catégorize► Catégoriser (Re-arrange classified items into sub-divisions or smaller groups) Cite► Citer (Quote, use/take sentence from text to support idea, ex.)