KEY LANGUAGE P4 / PLS 4 / BLOCK 4

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Advertisements

Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Common Classroom Commands and Questions
En classe In the classroom.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
/ Classroom Commands French.
En classe In the classroom.
Français 1 – unité 1 Calmez-vous! Regardez le tableau!
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Vous allez voir plusieurs phrases à l’imparfait. Dans votre groupe, trouvez la règle de formation pour ce nouveau temps (tense) de verbes. Puis écrivez.
Présentation. Page 1 Page 2.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Le travail de cloche, niveau II, le 23 août (#1)
Les Questions.
lundi, le seize novembre
THE IMPERATIVE Commands Row! Row! Row! Estielle presentations.
L’ IMPERATIF !.
Pâques Vendredi 4 avril Objectif: to learn Easter vocabulary
The thing that receives the action of the verb
What do you think these symbols represent in the classroom?!
Y10 exam: French writing 1 Picture task
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
Dans la salle de classe.
AUJOURD’HUI: C’est le 28 octobre Le jour: mercredi
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Les matières scolaires
METTRE le verbe.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Les goÛts des jeunes franÇais
KEY LANGUAGE P4 / PLS4 / BLOCK 2.
Games and instructions
KEY LANGUAGE P5 / PLS4 / BLOCK 2.
Ouvrez vos livres á la page 133. Faites #5.
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
Dans la salle de classe.
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
Le travail de cloche, niveau II, le 23/24 août (#1)
KEY LANGUAGE GRADE 5 / YEAR 2 / TERM 2.
Do now: conjugate in the subjunctive
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Conversations Chapitre5
THE IMPERATIVE Commands Row! Row! Row! Estielle presentations.
Bienvenue aux eleves de National 5
KEY LANGUAGE P5 / PLS2 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
Vendredi le 2 Mars Districts
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
KEY LANGUAGE P5 / PLS 4 / BLOCK 4
Les présentations Block 3
Français Les animaux (2).
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
Les figures géométriques
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Classroom Instructions Unit
Aujourd’hui nous allons…
Les hobbies dans Harry Potter
Dans ma Salle de classe
Jour 13 MOT DE PASSE:Prendre son parti de quelque chose – to make up one’s mind about something J’ai pris mon parti des devoirs Nous avons fait notre parti.
Travail de cloche Translate into French: When I wait for the start of class, I hear music in the hallway (le couloir)
Partir, Sortir et Dormir
Fr 1 TPRS unité 2 les verbes en -ER.
Near future You will use this tense whenever you wish to talk about an action which is going to take place shortly or in the near future. There are roughly.
Unité 4 – Ma ville Où j’habite.
Transcription de la présentation:

KEY LANGUAGE P4 / PLS 4 / BLOCK 4

KEY LANGUAGE P4 / PLS4 / BLOCK 4 (1) On fabrique un livre Mesurez Tracez Coupez Pliez Comme ça Écrivez Illustrez Let’s make a book Measure Trace Cut Fold Like this Write Illustrate

KEY LANGUAGE P4 / PLS4 / BLOCK 4 (2) On fait une vidéo Filmez Parlez Présentez On fait une présentation Prenez des photos Écrivez Let’s make a video Film Speak Present Let’s make a presentation Take pictures Write

KEY LANGUAGE P4 / PLS4 / BLOCK 4 (3) Lisez les codes QR Remplissez le questionnaire Trouvez la réponse à la question À vos marques… Prêts ? Partez ! Read the QR codes Fill in the questionnaire Find the answer to the question On your marks… Ready? Go!