COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu es comment? What are you like?.
Advertisements

French 1, Semester 1 concepts to know by
Nous allons…….. apprendre par cœur les mots qui décrivent le caractère
Je vais réviser comment dire “I am tall, short, medium height” apprendre 8 adjectifs de personalité Aujourd'hui.
Ils sont comment? Ashley est timide mais il n’est pas stupide.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Être – To be. Être – to be I am – Je suis You are – Tu es He is – Il est She is – Elle est One is – On est We are - Nous sommes You are (pl) - Vous êtes.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
LE TRANSPORT - TRANSPORT
Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi (as) before adjectives and adverbs, and the word que (than,
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
What about discrete point skills?
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Les matières scolaires
Use the model letter below to help write your own
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Les comparatifs.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les matières scolaires
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Talking about your family members
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
C’est perso 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit
Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi (as) before adjectives and adverbs, and the word que (than, as)
Unité 2 – Je me présente Objectifs: to describe yourself and others
Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2
Year 8 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2 HT1
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Le Passé Composé.
Les jours de la semaine.
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
Révision de vocabulaire
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Tu es comment? What are you like? May 2005.
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
La personalité.
Comment es-tu comme personne?
Getting to know someone…
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
LE TRANSPORT - TRANSPORT
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Progress check Learning:
Dans ma Salle de classe
La description.
Tu es comment? Tu es comment?.
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Describe my personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 descriptions You are going to create a comic in French with others in your class. You will use what you have learned to describe a comic character of.
Adverbs and their placement
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE? CHATTY GREEDY LAZY   le recyclage bavard bavarde gourmand gourmande paresseux LAZY ACTIVE EXTROVERT SHY   le recyclage paresseuse actif active extraverti(e) timide

COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE? SHORT TALL FUNNY SPORTY   le recyclage petit(e) grand(e) marrant marrante sportif SPORTY   le recyclage sportive

Comment es-tu? What are you like? Je suis…. Je ne suis pas

Translate these sentence into English Je suis Je ne suis pas…… 1. Je suis bavarde I am chatty. 2. Je suis paresseuse. I am lazy. 3. Je ne suis pas gourmande. I am not greedy. 4. Je ne suis pas marrante. I am not funny.

1 2 3 How can I improve my work? It’s as easy as……… Basic Connectives Quantifiers Adverbs of frequency and time

How can I improve my work? 1 Basic Connectives et = and aussi = as well mais = but 1. Je suis marrante et je suis active aussi. I am funny and I am active as well. 2. Je suis bavarde mais je ne suis pas extravertie. I am chatty but I am not extrovert.

How can I improve my work? 2 Quantifier Très - very Assez – quite Un peu – a little 1. Je suis très grande et assez sportive. I am very tall and quite sporty. 2. Je suis assez paresseuse et un peu bavarde. I am quite lazy and a little chatty.

3 How can I improve my work? En général – generally Adverbs of frequency and time En général – generally Normalement – normally Souvent – often Toujours - always 1. En général je suis bavarde Generally I am chatty. 2. Je suis toujours marrante. I am always funny. 3. Normalement je suis timide. Normally I am shy.

Let’s put this all together + 3 1 + 2 = Higher level sentences

TRY THESE HIGHER LEVEL SENTENCES Normalement je suis très très bavarde mais je ne suis pas du tout extravertie. Normally I am very very chatty but I am not at all extrovert. En général je suis un peu timide et je suis assez petite aussi Generally I am a little shy and I am quite small also Je suis souvent très marrante, assez gourmande et un peu paresseuse, mais de temps en temps je suis assez active. I am often very funny, quite greedy and a little lazy, but from time to time I am quite active.

CHECKLIST BONNE CHANCE I know most personality words from memory. I can use basic connectives to make my sentences more complex. I can use quantifiers correctly. I can use adverbs of time and frequency in my sentences. I can understand higher level sentences. BONNE CHANCE