Révision – Phrases Importantes

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Negative sentences Questions
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Theme Three Speaking Questions
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Broomlands Primary 1+2 French Resources
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Games and instructions
L’impératif ( = command forms)
Games and instructions
Reflective verbs or Pronominal verbs
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Qui est-ce?.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
C’est possible de faire du ski en France ?
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Français - couleurs - pays - drapeaux
Recap the vowels song from last lesson.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Nous allons… regarder écouter penser parler
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Les instructions en classe
Test your listening skills!
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
What’s the weather like?
Comment t’appelles-tu?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Transcription de la présentation:

Révision – Phrases Importantes français Révision – Phrases Importantes This lesson aims to introduce some key interactional language that learners will soon be able to reproduce and adapt to interact in the TL in the classroom. In the following lesson, we will revise these but then go on to try adapting, using some cognates, and looking at how to make all of these phrases negative.

Super Bonjour Assieds-toi! Viens ici! Comment ça va? Au revoir Ecoute et remets les mots dans l’ordre. Bonjour Assieds-toi! français anglais 1 2 3 4 5 6 7 8 Super Viens ici! Comment ça va? Teacher reads them in the following order: Bonjour – Viens ici– Comment ca va – Superl – Assieds-toi – S’il te plait – Très bien – Au revoir Then then model them with intonation as for a dialogue and students practise in pairs. They can be asked to do it as a restaurant scene, a date, a job interview and try to ‘act’ the different scenes with their voices/mannerisms. (Max 5 mins!!) Au revoir S’il te plait Très bien

 C’est vrai  C’est faux

C’est génial! C’est terrible!

J’ai un problème! J’ai une idée! J’ai oublié!

Comment ça se dit en français? Je peux parler anglais?

1 2 3 6 7 8 9  ?  This is a good opportunity to see how many learners know their numbers. We expect that quite a lot have done at primary school but there will be a mixed level so it would be good to give as many chances as we can for some learners to hear the numbers over and over so that they pick them up. Use this slide to: a) say a phrase and elicit the number b) give 2 or 3 alternatives for a given number and elicit the correct response c) give a number and see how many know the phrases actively. ?

x x x x x x x   ? ? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 No… No… No… No… No… No… Non, ce n’est pas terrible No… No… x x ?  x No… No… x Presentation of ‘no’ and how to make negative sentences. ? No… No…

Regardez le tableau ! Teach these with gestures – students just need to be able to understand these instructions and respond to them, rather than say them themselves so physical responses are the best way to see if learners understand them. Present each one, building up in the routine 1 – 2, 1 – 2, 1 – 3, 1 – 2 – 3 etc.. Until they have met them all.

Asseyez- vous!

Je vais faire l’appel: Claudia?

Ouvrez vos livres!

Silence s’il vous plait!

Ecoutez l’enregistrement!

1 e 2 b 3 a 4 c 5 d 6 f

Mets ton chewing gum à la poubelle!

Ecrivez dans vos cahiers!

Regardez la page 10 !

Levez- vous!

Travaillez sur l’ordinateur !

Les fonctions Page 16, Exercice

7 i 8 h 9 g 10 k 11 j 12 l

Regardez le tableau! Jacques a dit... Plenary – Jacques à dit (Simon says)……. Use any of those 12 phrases, either with Jacques a dit in front (or not!) – the phrases are: Regardez le tableau, asseyez-vous, je vais faire l’appel, ouvrez vos livres, silence s’il vous plait, écoutez l’enregistrement (le CD), mets ton chewing gum à la poubelle, écrivez dans vos cahiers, regardez la page 10, levez-vous,