Les instructions en classe

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
On va rechercher de bonnes vacances!
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Les devoirs - homework Instructions:
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Les devoirs - homework Instructions:
Broomlands Primary 1+2 French Resources
Year 7 French Homework Mme Janickyj
The icon top left triggers countdown music if you want to use it
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Objectifs: To revise telling the time in French
Les instructions dans la classe de français. Objectives By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Recap the vowels song from last lesson.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Nous allons… regarder écouter penser parler
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Nous allons… regarder écouter penser parler
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Aujourd’hui nous allons…
Aujourd’hui nous allons…
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
1. Comment t’appelles-tu?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Connaissez-vous la France ?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui nous allons…
What’s the weather like?
Aujourd’hui nous allons…
Comment t’appelles-tu?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Transcription de la présentation:

Les instructions en classe Comment saluer The greetings and responses are revision from Y3 and should therefore take just a few minutes. The classroom instructions overlap with those learnt in Y3 but include additional instructions. They should be introduced with gestures to make recall much more straightforward – the instructions that overlap are: 1. Regardez 2. Ecrivez 3. Ecoutez 4. Sortez (les ardoises) (take out the mini whiteboards) The Y3 instructions that they already know are: Asseyez-vous Sortez vos affaires Regardez Écoutez Répetez Répondez Levez la main Dessinez Écrivez Rangez vos affaires Silence! Levez-vous Les instructions en classe

Aujourd’hui nous allons… é_ _ _ _er r_ _ _ _ _er Part of essential classroom language – introduce pupils early to infinitive verbs by miming and saying these 4 skills that pupils are going to use in their learning today (and in lots of future lessons). Ensure pupils know what they mean, and what ‘nous allons’ means. NB: Audio is activated on the TITLE and then on each PICTURE. p_ _ _er faire des gestes p_ _ _er

1 2 3 4 5 6 Revise the greetings, using the gestures - they are as follows 1. Salut 2. Bonjour 3. Ca va? 4. Oui 5. Non 6 Au revoir 7 Oui, ca va super / fantastique 8 Oui, ca va pas mal, merci 9 non, ca ne va pas! 7 8 9

Bonjour, salut, ça va, comment vas- tu. Comment ça va Bonjour, salut, ça va, comment vas- tu? Comment ça va? Ça va très bien très bien, très bien et bienvenue! Hi ho, hi ho, it’s off to work we go… Audio plays me singing it through 4 x. Do with the gestures Bonjour, salut, ça va, comment vas- tu? G C A D Comment ça va? C G Ça va très bien C très bien, très bien G D et bienvenue! G

Très bien! Bien! Comme ci, comme ça ! Mal! Très mal! Emojis and text are both animated with sound files to present and practise these several times before moving on. Mal! Très mal!

T_ _ _ b _ _ _! B_ _ _ ! C_ _ _ _ c_ , c _ _ _ _ ç _ ! M_ _ ! T_ _ _ M _ _ !

T r è s b i e n ! Bi e n! C omme ci , c omme ça ! M a l ! T r è s M a l !

Une conversation Salut! Je m’appelle Nicolas. Comment t’appelles-tu? Bonjour, je m’appelle Lucie. Ça va, Lucie? Oui, ça va super, merci. Ça va, Nicolas? Non, non, ça ne va pas. Au revoir! This slide withdraws some of the support so that pupils try to work from memory. The full audio is still heard by clicking on each face. Pupils can try to vary what they say by using the different names at the bottom and thinking of a ‘mood’ that rhymes – e.g. Monique – fantastique. Eric / Monique – Fabien / Jocelyn – Thierry / Amélie – Pascal / Chantal – Nicolas / Zara

les instructions en classe

les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires Regardez, écoutez Alors, la classe, levez la main Écoutez, répondez Silence! la classe, rangez vos affaires Silence! la classe, silence, et au revoir! Song – to the tune of She’ll be coming round the mountain… Listen to the audio just to get the scansion … Bonjour la classe, sortez vos affaires Regardez, Écoutez Alors, la classe levez la main Écoutez, répondez Silence! la classe, rangez vos affaires Silence! la classe, silence, et au revoir!

Levez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! Dessinez! Asseyez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! Revision from Y3. Pupils suggested gestures for these, which they might still remember! AUDIO is heard automatically when you click and the text for each instruction appears. You may want to repeat this slide 2-3 times. Meanings as follows: Levez-vous – Stand up Asseyez-vous – Sit down Écoutez – Listen Regardez – Look Écrivez – Write Parlez – Speak Travaillez en paires – Work in pairs Sortez vos affaires – Get your things out Dessinez - Draw NB: I have put accents on the capital letters There is some dispute about this, mainly due to when people did their education! This is an interesting thread on the subject: https://forum.wordreference.com/threads/capital-letters-in-french-and-accented-characters.2733412/ Travaillez en paires! Sortez vos affaires! Dessinez!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 Asseyez- vous! Levez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! 2) Say numbers and they read the instruction aloud If desired, you can then click on the text to hear the audio again. 7 8 9 Travaillez en pairs! Sortez vos affaires! Dessinez!

Qu’est-ce qui manque?

les instructions 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Asseyez-vous Sortez vos affaires Regardez Écoutez Répetez Répondez Levez la main Dessinez Écrivez Rangez vos affaires Silence! Levez-vous 2 3 4 5 6 7 8 Revision from Y3. Click on each number to hear the audio. 9 10 11 12

1, 2, 3 1, 2, 3, 4, 5 Bonjour, salut, ça va bien? 6, 7, 8, 9, 10 Oui, ça va très bien, merci. 11, 12, 13, 14, 15 Ça ne va pas, ça va mal 16, 17, 18, 19, 20 Comme ci, comme ça, au revoir! To the tune - 1,2,3,4,5 once I caught a fish alive C Dm G The audio is quite pacey, but pupils will know this tune so will be able to sit it without music, more slowly. NB: The audio icon bottom right hand side plays me singing it through.