Chansons pour les petits (songs for the little ones)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Advertisements

Les Adjectifs Possessifs
10 Survival Phrases Survival Answers 4/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Exercice #18 Quelle est la date aujourd’hui? Quel age as-tu?
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Vocabulaire 7.1 Français I. 2 C’est.... This / That is.... C’est is a contraction of ce + est Use c’est with a modified singular noun: C’est mon père.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Papa Noël Chanter un chanson de Noël en français
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Les mots du mur Première année L’anneau de mots In this presentation you will find 95 high frequency words that your child should be able to read by.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Chansons pour les petits (songs for the little ones)
La conjugaison des verbes en “-ER”
FSL 7 Prières et Chansons.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Howdenburn Primary 1+2 French Resources
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Notes le 24 mars Les verbes prendre et boire.
(= for (how long) / since (when?)
controle classe de sixieme
Les numéros 0 à 12.
Creating Questions in French
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Point de départ In Leçon 2A, you learned the pattern of -er verbs. Verbs that end in –ir follow a different pattern. © and ® 2011 Vista Higher Learning,
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Une chanson de Pâques An Easter song
Les Adjectifs Possessifs
“Fais dodo Colas mon p’tit frère”
Les Adjectifs Qualificatifs Irreguliers
The PowerLanguage Platform
The PowerLanguage Platform
Savez-vous planter les choux. youtube. com/watch
French 1st Level The Weather.
Oui, monsieur, un kilo de bananes, s’il vous plait.
Improving Your Written Work
Les Fruits :.
Chansons de Noël.
Your task Design a PowerPoint to present your family – use the vocabulary we have learned in class!
Lagniappe “A little bit of this, a little bit of that”
Nous allons… regarder écouter penser parler
Bienvenue Au monde des Pronoms.
CAN YOU MATCH THEM UP? Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.
Madame Nigey Greenwich Catholic School
Qu’est-ce que vous aimez manger?
Pâques – Dessin du lapin de Paques.
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
KEY LANGUAGE P1 / PLS1/ BLOCK 1.
À la maison : The following vocabulary will be useful for parents/carers who wish to practise their French and use some phrases with their children.
À la maison : The following vocabulary will be useful for parents/carers who wish to practise their French and use some phrases with their children.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
HawaÏÏ.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Du / De la / Des L/O to learn to ask for ‘some’ of an item
La Maison- la deuxième partie
Je m’appelle Madame Saylors.
Jour 7 MOT DE PASSE:Jouir de - to enjoy
Les couleurs.
Describe my personality
Moi Tituba, sorcière, written by Maryse Condé of Guadaloupe, is a novel imagining the life of a slave who was executed as a witch in Salem in 1692.
D’Accord 1 Leçon 1 Greetings and Introductions
S1 describing people To be able to describe your personality
Les Jours de la Semaine ©  Copyright Kapow! 2017.
Transcription de la présentation:

Chansons pour les petits (songs for the little ones) Madame Nigey Greenwich Catholic School

Dear parents, Here are some of the songs that your children are learning in French class. As we are learning them, I will update the power point to include the song and the lyrics. Your children are loving the songs! Please have them sing to you anytime. Enjoy! Madame Nigey

Les Petits Poissons

Les petits poissons dans l’eau Les petits poissons dans l’eau Nagent, nagent, nagent, nagent, nagent Les petits poissons dans l’eau, Nagent aussi bien que les gros. Les petits, les gros Nagent comme il faut Les gros, les petits Nagent bien aussi Les petits poissons dans l’eau Nagent, nagent, nagent, nagent, nagent Les petits poissons dans l’eau, Nagent aussi bien que les gros.

Pomme de Reinette et Pomme d’Api

Pomme de Reinette et Pomme d’Api Pomme de Reinette et Pomme d’Api Tapi, Tapi rouge Tapi, tapi gris

Une poule sur un mur

Une poule sur un mur Une poule sur un mur Qui picore du pain dur Picoti, picota Lève la queue et puis s'en va

Frère Jacques

Frère Jacques Frère Jacques, Frère Jacques Dormez-vous? Dormez-vous? Sonne les matines, sonne les matines, Ding, dang, dong