Year 8 French – Respectez les Règles!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
MES MATIERES.
Advertisements

GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Comment dit-on... 1.I had 2.I did 3.I ate 4.I chatted 5.I went 6.It was Jai eu Jai fait Jai mangé Jai bavardé Je suis allé(e) Cétait.
Year 8 WALT: To talk about future plan WILF: To use the future tense level 5!!!
Les noms des partenaires ____________________________________ ____________________________________ Partie A: Notre thème est: ______________________________.
and a justification for level 4
Ma routine au collège Objectifs: Pouvoir décrire ta routine au collège.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Il faut (You must) Il est interdit de (It’s forbidden to)
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
Le système scolaire en France
French 101 (MW ) Lundi 12 février 2007 Chapitre 1 Compétence 4 Prof. Anabel del Valle
La Rentrée des classes Back to school in France. La Rentrée des Classes French children go back to school on different dates, depending which region of.
Les matières – The subjects On apprend... Les matières On va... -Regarder notre emploi du temps -Le comparer avec l’emploi du temps d’un élève français.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
La prononciation française
How to speak in the past tense
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Mes activités.
Chapitre 3 Pendant et après les cours La Culture Les lycéens en France passent la journée à l’école. Ils arrivent a 8h du matin et ils quittent l’école.
Les Matières Objectif: to learn the school subjects in French.
Objectives By the end of the lesson, you will be able to: Talk about the rules in your school. To be able to use Il ne faut pas/Il est interdit de confidently.
LEÇON 18.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet A1, A2, B1, B2, C1, et C2. 2.Study flashcards/Quizlet 15 minutes every night.  Tout de Suite: Complete.
Français Il y a Il y avait C’est C’était une uniforme Les profs une cour les règles les élèves beaucoup de grande terrifiant amusant agréable There is.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Codrington, mon école à la Barbade
Quels sont tes passes temps préfèrés?
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Activities for the first week of the École 1 unit.
Qu’est-ce que tu n’aimes pas faire? Verb endings VerbsPronounsCulture.
Unité 4-B. What day (of the week) is it? C’est quel jour?
Commencez Écrivez ta date d’anniversaire et faites la queue en ordre des mois de l’année. [Write your birth date in French on a card and line up according.
Qu’est-ce que tu portes?
Aim: learn rules and regulations
To write creatively and expansively using all the new vocabulary and structure we have learned.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
GCSE French Revision WJEC SCHOOL: Subjects Instructions: Read the French word and try to guess what it means. Click once to see if you were correct. Click.
Essential questions How can you express your opinion or a class in French? What are French school schedules like? What are the days of the week in French?
Year 8 WALT: To talk about future plans WILF: To use the future tense  level 5!!!
Les matières - Le collège Déscriptions de Musselburgh Grammar School.
Les Matières Objectif: to learn the school subjects in French.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Les matières ALL: will recognise up to 12 school subjects MOST:will be able to name up to 12 school subjects SOME:will be able to form complete sentences.
mercredi seize septembre Le Futur!
Au Collège Starter Activities.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Les matières Go through the powerpoint. Copy down the school subjects in French & English Write sentences to give your opinions on the different subjects.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
I will appreciate the uniqueness of each arrondissement in Paris I can ask about other people’s classes and talk about my own. Aujourd’hui, nous allons.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Mise en train: Déchiffrez les phrases! 1. au / les / je / regarder / pour / vais / musée / tableaux 2. jeunes / aiment / lycée /
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Lundi, 7 janvier Mes matières L’objectif: To learn school subjects in French L’objectif: To learn school subjects in French.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Unité 5 – Le collège Les règles.
Transcription de la présentation:

Year 8 French – Respectez les Règles! WALT: To talk about school rules WILF: To use ‘on doit’, ‘on ne doit pas’ & ‘on peut’ to enhance your written French (level 4)

Rappel… Match the teachers with their subjects: Mme Wyllie Les sciences M. Claus Le français Mme Fowler L’histoire Mlle Ball Le directeur M. Simons Les arts dramatiques

On doit….. On ne doit pas… On peut….

Les règlements du collège On doit you must On ne doit pas you mustn’t On peut you can Porter un uniforme scolaire wear school uniform Porter beaucoup de maquillage wear a lot of make-up Porter beaucoup de bijoux wear a lot of jewellery Porter des baskets wear trainers Ecouter les profs listen to the teachers Ecouter de la musique listen to music Manger du chewing gum eat chewing gum Faire les devoirs do your homework Fumer smoke Quitter le collège à midi leave school at lunch Etre violent aux autres élèves be violent to other students

Qu’est-ce qu’on peut faire ici? Qu’est-ce qu’on ne doit pas faire? Collège Abbeville Collège Bellevue Collège Chartres Collège Dieuville

On doit On ne doit pas On peut Porter un uniforme scolaire Écouter de la musique en classe Écouter de la musique à midi Porter des baskets Manger du chewing gum Jouer au foot à midi ou pendant la récréation Fumer des cigarettes Boire des boissons d’énérgie Quitter le collège à midi Prendre des drogues Écouter les profs en classe Faire les devoirs à la maison Être raciste Avoir les cheveux roses ou bleus Porter beaucoup de bijoux Fumer des cours Être violent aux autres étudiants Porter beaucoup de maquillage Cardsort/bingo grid