J’habite à Nottingham qui est une assez grande ville dans le centre de l'Angleterre. J’habite à Nottingham depuis l'âge de 13 ans. A Nottingham, je crois.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Dans ma ville il y a un musée.
KS2 Yr6 French – Lesson 83 Then and now. LEARNING OBJECTIVE To be able to talk about your town in the present and past.
Talking about yourself
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
La prononciation française
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
1 Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1 La question essentielle: - What are the two French verbs which mean « to know »? - What.
Saying “some” in different ways
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
I can tell time in French!
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Bienvenue à ma maison Welcome to my « crib »
Greetings, formal and informal
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Tu es de quelle nationalité? What nationality are you?
Où habites-tu? Qui es-tu?.
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Learn by heart and write 6 sentences to demonstarte it’s usage.
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
Ma maison.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
Les devoirs Learn the places that are in towns and what you can do there for a vocab test on Wednesday P5 Can you recall names of places in town & identify.
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
WALT: UNDERSTAND MORE COMPLEX TEXT ABOUT WEATHER.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Use the model letter below to help write your own
La personne spéciale Comment tu t’appelles? (Je m’appelle…)
Asking the Way LESSON OBJECTIVES
J’habite Tu habites Il habite Elle habite On habite J’aime Tu aimes
By the end of today’s lesson you will be able to:
Year 7 French Homework Mr MWAMBA Autumn term 2
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Révision de l’alphabet
Qu’est-ce que tu regardes normalement à la télé et pourquoi ?
Year 7 French Homework Mr Mwamba Autumn term 2
French Family and Friends Year One
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Les yeux et les cheveux Year 7
Write your answers on lined paper
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1
J’écris à mon correspondent
Transcription de la présentation:

J’habite à Nottingham qui est une assez grande ville dans le centre de l'Angleterre. J’habite à Nottingham depuis l'âge de 13 ans. A Nottingham, je crois qu’ il y a environ 300000 habitants. Nottingham est une ville historique et je dirais que dans l’ensemble c’est une jolie ville. Je n’ai pas toujours habité à Nottingham. A l’origine, je viens d’ Algérie qui est dans l’ Afrique du nord où j’ai passé mon enfance. J’aime bien vivre à Nottingham, cela dit, je préfèrerais habiter quelque part où il fait un peu plus chaud! How could you improve to raise the level. Indicate in the text by inserting a star and a number and below agree with a partner specific ways to develop. CHALLENGE: Write in French what you would add – formulate a response in your pairs to share with the group Can you identify key information relating to the described town? (Gr3) Can you respond to questions on the text using inferred and explicit meaning? (Gr4-5) Can you assess the response against GCSE criteria then develop the response to better the grade? (Gr6+)