Chapitre 4 Mon année scholaire Learning targets * to ask about classes * to ask for and give opinions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about yourself
Advertisements

L’heure Telling Time.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Objective To be able to talk about school subjects To understand time.
L’heure et les minutes.
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
MES MATIERES.
Reading an analog clock
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
Chapitre 2 - Les cours.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Une journée In this unit you will learn:
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Une journée au collège.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
À quelle heure as-tu le français?
L’Heure Telling time in French is just a matter of knowing the French numbers and a few formulas and rules. The French word for "time," as in "what time.
Quelle heure est-il? What time is it?.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
L’Heure Telling Time.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains sont.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
La Salle de Classe Ms. De Arcos. Faire Maintenant 1. paper 2. a sheet of paper 3. notebook 4.binder 5. desk 6. chair 7. school disk 8. clock 9.poster.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
4) février 1) trente 5) samedi 6) juillet 3) dix 2) juin A E C F A B H J C FED GHI J 7) jeudi 8) quinze 9) août 10) vingt D G I B Pour commencer
Handy numbers practice With the Angry Toaster-Brow.
L’Heure Telling time in French.
Quest-ce que vous pensez? Your thoughts about classes.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
La prononciation française
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières scolaires
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Bien Dit 1 Chapitre 4, Vocabulaire 1
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Using the word bank below, label each class on your paper
Telling time in French. To ask for and give the time:  Quelle heure est-il?  Il est ___ heure(s).
Essential questions How can you express your opinion or a class in French? What are French school schedules like? What are the days of the week in French?
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Chapitre 4: Mon année scolaire Bien Dit!. L’anglaisL’informatique Le sport/ la gym L’histoire La géographieLa religionLa musiqueLe français Le dessin/
Reprise Rappel 1, Part 2.
L'heure.
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
OBJECTIF: TO TALK ABOUT CLASSES; TO ASK FOR AND GIVE OPINIONS
Les matières scolaires
4C Telling Exact Time.
Transcription de la présentation:

Chapitre 4 Mon année scholaire Learning targets * to ask about classes * to ask for and give opinions

Aujourdhui est vendredi. Tu as quel cours le lundi? Ça te plaît, le dejeuner? histoire?

To ask about classes… Quelle est ta matière préférée? –Whats your favorite subject________________ –JE PRÉFÈRE… / Ma matière préférée est…..____ Tu as quels cours? –What courses do you have?______________ –Jai…….. –Key vocab: Une matière Un cours

Tu as combien de cours? –Jai six / sept cours –Jen ai six! - Il y a combien de filles dans la salle de classe. –Il y en a 5 –Tu as combien de freres. –Jen ai six.

Les sciences (f) La biologie La chimie La physique La science physique

Les langues (f) le français lespagnol le latin langlais lallemand le japonais le chinois Litalien Le mandarin

Dautres cours Lhistoire La géographie (la géo) Les mathématiques Linformatique L éducation musicale –La fanfare (le drapeau) –La chorale LEPS (léducation physique et sportive)

Dautres mots utiles La recréation (la récré) La sortie – (sortir avec des amis) Le déjeuner Létude

More questions to ask about classes… Comment est ton cours de maths? –Daprès moi – à mon avis –Basically both translate as in my opinion –Daprès moi, cest … difficile / facile hard / easy intéressant / ennuyeux = barbant interesting / boring (two words for it) fascinant, chouette, formidable fascinating / great (cool) – many ways to say it. moche, nul horrible, worthless

More questions to ask about classes… Ça te plaît, linformatique? –Yet another way to express your likes and dislikes. –Translates as Does it please you…? Comment tu trouves le cours danglais? –This one is recycled – How do you find…? Just asking for an opinion. Quest-ce que tu penses de leducation musicale –This one is recycled too – What do you think about ….

More ways to answer and give your opinion Ça me plaît beaucoup It really pleases me (I like it a lot) Je trouve ça génial. I find it great.

Quel jour est-ce? Quelle est la date? Répondez… Ça te plait les maths? Quel est ton cours préféré? Quest-ce que tu penses dEPS?

Les jours de la semaine Notice – Days of the week begin with Monday rather than Sunday Also, days of the week arent capitalized. lundi mardi mercredi jeudi vendredi samedi dimanche aujourdhui demain hier

Quel jour est-ce que tu as maths? What day do you have math? –In France students usually have a mixed schedule rather than the same classes everyday. Here, we would respond with tous les jours = everyday –Jai maths le lundi –I have math on Mondays. The le before the day makes it translate in the repetitive sense. More questions to ask about classes…

Quand est-ce que tu as français? When do you have French –Jai français maintenant. –I have French now More questions to ask about classes…

Dautres mots utiles aujourdhuitoday demaintomorrow maintenantnow bientôtsoon

More questions to ask about classes… quelle heure tu as anglais? At what time do you have English? –Jai anglais à neuf heures du matin. –I have English at nine oclock in the morning

Telling time in French Il est quelle heure? Quelle heure est-il? –What time is it? –Same question – the order doesnt really matter.

Il est quelle heure? Quelle heure est-il? 2:00Il est deux heures. 2:05Il est deux heures cinq. 2:10 Il est deux heures dix. * 2:15Il est deux heures et quart. 2:20 Il est deux heures vingt. 2:25Il est deux heures vingt-cinq. * 2:30Il est deux heures et demie.

Il est quelle heure? Quelle heure est-il? After the 30 minute mark, begin with the next hour and subtract the minutes. 2:35Il est trois heures moins vingt-cinq. 2:40 Il est trois heures moins vingt. 2:45 Il est trois heures moins le quart. 2:50 Il est trois heures moins dix. 2:55Il est trois heures moins cinq. 3:00Il est trois heures (pile).

Il est midi. (12:00 p.m.) Il est minuit(12:00 a.m.) du matin – in the morning de laprès-midi – in the afternoon du soir – in the evening Il est quelle heure? Quelle heure est-il?

Quel jour est-ce? –Aujourdhui est mardi Quelle est la date? –Aujourdhui est le 9 decembre, 2011.

Quel What or which Must be used with a noun. Forms MSFSMPFP quel quelle quels quelles Tu as quel âge? Quelle voiture est-ce que tu aimes? Quels garçons sont tes amis?