Jeudi 1 Novembre Français I

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
ContractionsContractions How the French get around.
Advertisements

What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
French introduction.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Dans mon sac lundi 20 septembre L’objectif:
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
LE VERBE AVOIR FSL - RÉVISION. AVOIR – TO HAVE “Avoir” is the infinitive form of the verb “To Have” In order to use it with a subject pronoun (pronom.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
Les Pronoms Disjoints Disjunctive / Stressed Pronouns Composition Notebook pg
Allez viens Chapître 3. Première Étape Darn Zut!
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
GREETINGS.
Les devoirs - homework Instructions:
Fall Final Exam Flip Chart
Indefinite articles & plural of nouns
French introduction.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
les bonnes résolutions
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Les devoirs - homework Instructions:
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Vendredi le 13 octobre.
Comparing....
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Les Couleurs.
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Mardi 7 Novembre Français I
Mercredi 25 octobre Français II
Mercredi 1 Novembre Français I
Jeudi 25 Janvier Français II
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Les Couleurs.
Vendredi 31 août Français I
Jeudi 30 août Français II Take CORNELL NOTES
Classroom Expressions
Jeudi 13 septembre Français I
Grammar Flash Cards La révision.
Jeudi 2 Novembre Français II
Mercredi 31 Octobre Français I
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Lundi 29 octobre Français I
Vendredi 26 Janvier Français II
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Jeudi 25 Octobre Français PreAP/AP
Vendredi 14 décembre Français II
Mercredi 29 août Français II
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Vendredi 14 septembre Français I
Lundi 5 novembre Français II
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Les pronoms-Pronouns.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Les Mots Intérrogatifs
Vouloir, Pouvoir, Être.
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Les couleurs.
Lundi 11 février Français II
Combien en voulez-vous?
Describe my personality
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Lundi 29 avril Français I Revoir le verbe “Aller” P
French 1:Vocabulary 1B Classroom supplies.
Transcription de la présentation:

Jeudi 1 Novembre Français I Le premier novembre en France est un jour férié. On célèbre la Toussaint et on fleurit les tombes avec des chrysanthèmes. Il ne faut jamais offrir des chrysanthèmes pour une autre occasion. On November first in France we celebrate the Toussaint or the day of all saints. We go in cemeteries and flourish the tombs with chrysanthemum. Never offer this flower for any other occasion. Micro dialogue She is/He is “C’est” versus “il est”/“elle est” Vocab class test demain

“C’est” versus “il est”/”elle est” Cornell ► Topic – Some uses of the verb “être” (to be) Essential question – How do I differentiate the use of it is (elle/il est or c’est)? Usually “c’est” is to identify a noun (place person) “Il est” or “elle est” is to describe the noun In other word ► C’est + what/who? ► C’est un lycée Il est/elle est + how? ► Il est grand BUT C’est beau = “It is beautiful” is possible, it just means IT is beautiful, you are unspecific about what “it” is. Il est beau= we know according to the context you were talking of a park. Park is masculine, so it becomes a “he”. Il makes it specific, you know it is the park that is beautiful, not “it” in general (the whole place)

Jeudi 1 Novembre Français II Le premier novembre en France est un jour férié. On célèbre la Toussaint et on fleurit les tombes avec des chrysanthèmes. Il ne faut jamais offrir des chrysanthèmes pour une autre occasion. November first in France is a Holiday. We celebrate the Toussaint or the day of all saints. We go to cemeteries and flourish the tombs with chrysanthemum. Never offer this flower for any other occasion. Finir Mini dialogue Revoir c’est versus il est Revoir Pronoms toniques

Stressed pronouns MOI TOI ELLE LUI NOUS VOUS ELLES EUX At the end of a sentence and after words like “avec, pour, que, et, chez” … Examples: Je viens avec toi Je l’acheté pour lui Il est plus grand qu’elle Ils mangent chez nous Toi et moi, on s’amuse beaucoup Je vais chez eux demain

I am better than you She is worse than I He is the worst cook She is the prettiest girl We are funnier than them (boys) They are younger than them (girls) You guys are as silly as we are We like you better I am bad at math It is the oldest church in Bordeaux

►Hi ►What’s your best friend’s name ►Hi ►What’s your best friend’s name? ►My best’s friend name is __A________ ►Are you taller than her or smaller? ►She is smaller than I ►I know (connais) ___B____ better ►I like ____A_____ better (I like better A) ►Is she good or bad at math? ►No, she is even (encore) worse than I ►Do you know ____C___? He is the tallest boy on campus (He is the boy the more tall) ►I don’t know ____C___ but I know ______D___ and she is the prettiest girl! (the girl the prettier “more pretty”) ►How old are you? Are you the youngest Junior? (You are the more young in junior) ►No, __B___ is younger than I, but older than you. Dialogue

Jeudi 1 Novembre Français Pre AP-AP Le premier novembre en France est un jour férié. On célèbre la Toussaint et on fleurit les tombes avec des chrysanthèmes. Il ne faut jamais offrir des chrysanthèmes pour une autre occasion. November first in France is a Holiday. We celebrate the Toussaint or the day of all saints. We go to cemeteries and flourish the tombs with chrysanthemum. Never offer this flower for any other occasion. AP/PreAP Welcome Dialogue 2 et 3 2 La bague de Marion La photo de Mina discussion (1-3) La chaussure de Bilal discussion (1-2)

Micro dialogue ►Hi ►Hi, how are you? ►Good thanks and you? ►Great! What do you have in your back pack today? ►I have a ruler, a math book, some pencils, some sheets of paper, my notebook, and an eraser, you? ►Today I have my ball point pen, my French book, my binder, some paperclips, a stapler and a ruler. ►Can I have two paper clips please? ►Here! Can I have a sheet of paper please? ►Yes, here! ►Thank you!

►Salut ►Salut, comment ça va. ►Bien, merci et toi. ►Super ►Salut ►Salut, comment ça va? ►Bien, merci et toi? ►Super!Qu’est-ce que tu as dans ton sac à dos aujourd’hui? ►J’ai une règle, un livre de math, des crayons de papier, des feuilles de papier, mon cahier, et une gomme, et toi? ►Aujourd’hui, j’ai mon bic, mon livre de français, mon classeur, des trombones, une agrafeuse, et une règle. ►Est-ce que je peux avoir deux trombones s’il te plait? ►Tiens, est-ce que je peux avoir une feuille de papier s’il te plait? ►Oui, tiens! ►Merci!