Baissez les mains! Levez les mains! Faites un pas à gauche !

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Advertisements

Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Common Classroom Commands and Questions
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Talking about the things you do
Mardi vingt et un février 2012 Objectif: la révision! Je fais du _____ deux fois par ________. Jen fais parce que ça détend, et je ____ de la natation.
/ Classroom Commands French.
Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Français 1 – unité 1 Calmez-vous! Regardez le tableau!
Match up the verb to the rest of the sentence 1.Je mange 2.Je joue 3.Jécoute 4.Jhabite 5.Je chante 6.Je parle 7.Je fais 8.Je danse 9.Je vais A.de la guitare.
QUELLE HEURE EST-IL?.
What do these pictures have in common?
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
QUELLE HEURE EST-IL ? Il est dix heures cinq Il est onze heures dix.
Note down as many places in Marseille as you can from the video. Are there any other words you recognise?
A POWER POINT DEMONSTRATION. The End. Just kidding! This is serious stuff.
Vocabulaire électronique
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Boucle d’Or et les trois ours
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Feelings, numbers, colours
Howdenburn Primary 1+2 French Resources
Tout, Tous, Toute and Toutes
L’objectif To use prepositions to describe my home To use comparatives
Broomlands Primary 1+2 French Resources
AUJOURD’HUI: C’est le 28 octobre Le jour: mercredi
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
Games and instructions
Giving directions Let's recap !
Games and instructions
Les Entrevues Nom Age Anniversaire Tu t’appelles comment?
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
Mardi le 12 septembre, 2017 Objectif: Je peux comprendre et suivre les ordres. (I can understand and follow commands.) À Faire: Quelles sont les équivalents.
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
To be able to give simple directions about how to get somewhere
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
put vos devoirs in the basket rouge
Quelle est la date aujourd’hui?
JOUR 10 Voici mon père - Here’s my father
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
In this topic you will learn
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
Classroom Expressions
Révision – Phrases Importantes
Ma Vie en Photos Français II.
MDP JOUR 14 Je ne suis pas américain. Tu n’es pas français?
Les formes et les couleurs
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
1. Comment t’appelles-tu?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
QUELLE HEURE EST-IL ?.
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce qui ne vas pas?
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
JOUR 5 LE MOT DE PASSE: EN ANGLAIS S’IL VOUS PLAÎT (IN ENGLISH PLEASE)
Classroom Instructions Unit
Aujourd’hui nous allons…
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les directions.
Les formes et les couleurs
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Transcription de la présentation:

Baissez les mains! Levez les mains! Faites un pas à gauche ! Faites un pas à droite ! Warm up routine that pupils can join in with. Some music could be chosen to play in the background. All the different instructions can be repeated different numbers of times in different combinations. Touchez les pieds! Tournez-vous! Sautez ! Répétez !

Comment dit-on en français? 1. Touch your feet 2. Take a step to the right 3. Put your hands down 4. Turn around 5. Take a step to the left 6. Jump! 7. Put your hands up A. Tournez-vous! B. Sautez! C. Faites un pas à droite! D. Touchez les pieds! E. Levez les mains! F. Faites un pas à gauche! G. Baissez les mains!