What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
Aider a la maison.
Quelle est la question?.
Les groupes des aliments
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
3 façons de poser des questions
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
Write a paragraph to introduce yourself
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.
To identify a verb in its infinitive form
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
Qu’est-ce que tu aimes manger et pourquoi?
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
I wore orange trousers and a blue hat last weekend J p u p o e u c b l w d Ma soeur a porté un pantalon rouge avec une chemise verte My gran ate snails.
Les questions Une révision.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Les questions Answer these questions based on yourself.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Healthy Lifestyle – Les Repas
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Comment étais-tu quand tu étais plus jeune ? Comment es-tu maintenant?
WALT: To talk about the internet in French.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
WARM UP  Écrivez #2 P 311 dans vos cahiers!. LES SPORTS ET LES ACTIVITÉS L’OBJECTIF: JE PEUX DÉCRIRE MES ACTIVITÉS. LES DEVOIRS: WB P
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Warm up Answer following questions in French: 1) Comment tu t’appelles? 2) Quel est ton âge? 3) Où est-ce que tu habite? 4) Où se trouve le lycée de Knightdale.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Warm up Imagine that you have a friend who has very unhealthy habits. Write 5 sentences, offering your friend advice on what to do to get in shape.(look.
Les sports Year 7.
Aujourd’hui Aller et le futur proche Venir et le passé récent
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Que fait ton père/ta mère?
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Revue pour le test de la leçon 5. Likes and dislikes Réponds par une phrase complète en français.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
ç. d……. c. b.. p..l..s j. l’a….. m..a..e…f..
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
_____________! Je joue au volleyball tous les jours pour une équipe locale. J’aime jouer au volleyball car c’est relaxant et c’est un sport de compétition.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Transcription de la présentation:

What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau pommesnatationsaladeforme

What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boire fruits sport manger légumes eau pommes natation salade forme

Je fais du …. Je fais de l … Je fais de la … Je fais des …

1 x 7 2 x 7 3 x 7 7 x 7 s……t de…en…. une fois par semaine deux fois par semaine trois fois par semaine tous les jours souvent de temps en temps

parce que cest bon pour la santé parce que ça détend parce que je laime bien parce que mon ami(e) en fait pour garder la forme

Now write a sentence of your own Que fais-tu? Je fais du rugby une fois par semaine et du yoga tous les jours parce que cest bon pour la santé.

Homework / Devoirs Due Friday 3 rd February 2012 Write a paragraph of at least 50 words on what you eat during the day, what you like to eat, whether you eat healthily or not, and what you might do to stay healthy. Remember to include opinions! Use your worksheet to help you. 8

Quelles sont les questions?

Comment tu tappelles?

Tu es de quelle nationalité?

Où habites-tu?

Tu as des frères ou des soeurs?

Cest quand ton anniversaire?

Décris-toi 5 different things

Comment tu tentends avec ta famille?

Que fais-tu en famille?

Que fais-tu pour aider à la maison?