A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Advertisements

Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Quelle est la question?.
Les problèmes en vacances
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
L’imparfait.
To conjugate most verbs in the past tense, you use the verb avoir conjugated in the present tense plus a past participle. Example: Present tense I am.
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Write a paragraph to introduce yourself
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Les choses que j’aime faire
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Share A Confidence J’ai un petit problèm. I’ve got a little problem.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Brainstorming les sports.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Expressions Interrogatives
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
On va… 1. lire et comprendre un texte sur le camping. 2. réviser la différence entre le passé composé et l’imparfait. 3. parler de nos habitudes de l’enfance.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Mes Vacances : Révision
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Forming questions in French
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Quels sont tes passes temps préfèrés?
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Any answer can be C+ if you always think PROF
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
Warm up Your Body has many parts; describe the function of some parts mentioned below: 1.La têtê… 2.Les yeux… 3.La bouche… 4.Le nez… 5.Les pieds… 6.Les.
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
The Imperfect Tense.
French 1, Chapter 5 Section 1
Year 8 – Tu gardes la forme WALT: to talk about keeping fit WILF: To say how often you practise sport & to give opinions.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Les Bonnes Résolutions
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les choses que j’aime faire Objectif: to say what you like and don’t like to do Starter: match up the two halves 1. Tou 2. Ja 3. Sou 4. Généra 5. Quelque.
ç. d……. c. b.. p..l..s j. l’a….. m..a..e…f..
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
_____________! Je joue au volleyball tous les jours pour une équipe locale. J’aime jouer au volleyball car c’est relaxant et c’est un sport de compétition.
Que fais-tu? Objectives: -to be able to say what sports you do in your free time -to be able to say how often you do them.
Transcription de la présentation:

A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.

Pour commencer: which 5 will help you to get a higher mark Jen joue depuis 5 ans Je joue au foot Jen fais trois fois par semaine Jaime faire du ski Je laime car cest bon pour garder la forme Je lai commencé il y a un an Quand il fait beau je joue au tennis Si jai le temps, je vais au gymnase Jaime les sports déquipe comme ma mère qui joue au basket.

Pair work: Which are in imperfect tense?

Les questions 1.What exercise did I do when I was 5? 2.When did I join Hempstead Hornets? 3.What was Hempstead Hornets? 4.What do I do now? 5.How often do I do it? 6.Who do I do it with? 7.What have I never played and Why?

Lire- Jeu de mémoire Je fais beaucoup dexercice parce que jaime être en forme. Je fais de laérobics au centre sportif. Jen fais trois fois par semaine car je le fais avec mon amie qui sappelle Claire. Nous lavons fait depuis un an. Dans le passé quand javais cinq ans je dansais. Plus tard jai commencé à jouer au foot. Je jouais pour une équipe qui sappelait >.Je nai jamais joué au tennis car cest vraiment ennuyeux et un match dure trop long.