1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Les groupes des aliments
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
Questions and ideas to use in your letter tonight.
Le petit déjeuner des céréales un croissant des toasts du pain
Au petit-déjeuner, je mange
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Share A Confidence J’ai un petit problèm. I’ve got a little problem.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.
Bonjour! Ça va? Oui merci, ça va. Bof …. Non ça ne va pas trop bien.
To identify a verb in its infinitive form
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Manges-tu sainement?.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Match-up the numbers to the letters
Que manges-tu?. Pour commencer: Create sentences which are contradictions? …Je suis toujours trop pressé. Je mange toujours du chocolat parce que… …Je.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Qu’est-ce que tu vas faire?
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Healthy Lifestyle – Les Repas
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Forming questions in French
What do you do on Wednesday at school?
Rond-Point Chapitre 8. Déjà/Encore/Toujours Déjà = Already (La banque est déjà ouverte.) Encore/Toujours – Still (Il y a encore du café)
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Warm up Imagine that you have a friend who has very unhealthy habits. Write 5 sentences, offering your friend advice on what to do to get in shape.(look.
Quand j’étais jeune j’ai mangé beaucoup des bonbons parce que c’est bon, mais maintenant je mange plus des légumes parce que c’est bon pour la santé. Mon.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Rewrite the sentences. Je déteste les oeufs Je préfère la pizza J’adore les tomates mais je déteste les.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Module 1.
   (des fruits et des légumes)         
ç. d……. c. b.. p..l..s j. l’a….. m..a..e…f..
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Savoir Vivre Homework task Due Wednesday 10 th Feb 2016 Mme Williams.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Transcription de la présentation:

1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six Quatre Quinze Cent Vingt-sept To talk about my way of life

Yr10 mock exams and exams Tuesday 24 th April - Mock GCSE listening paper Friday 27 th April - Mock GCSE reading paper Monday 21st May - Speaking exam on healthy living

2. Ecrivez - Page 184 Ex 4 1. Lisez - Page 184 Ex 1 et 2

A: Quest-ce que tu fais comme sport? A: Tu en fais souvent? A: Tu aimes le cyclisme? A: Pourquoi? B: Je fais du cyclisme. B: jen fais tous les jours. B: Oui, je laime. B: parce que ça détend.

A: Quest-ce que tu fais comme sport? A: Tu en fais souvent? A: Tu aimes la natation? A: Pourquoi? B: Je fais de la natation. B: jen fais deux fois par semaine. B: Oui, je ladore. B: parce que cest bon pour la santé.

Es-tu en forme? 1.(Pour garder la forme) je fais (du yoga) (I do …. – say a sport/activity which you currently do) 2.Jen fais ( de temps en temps) (I do it…… - say how often you do it) 3. Je fais (du yoga) parce que (ça détend) (I do… because… - say why you do it) 4. Je faisais (de la natation) mais je nen fais plus ( I used to do…but I dont do it anymore) 5. En plus je ne fais pas......(de musculation) parce que..... (in addition I dont do..because) 6. Je nai jamais fait de....(tai-chi) (Ive never done …..) 7. Je vais faire....(de la natatation) parce que (im going to do…. because) – say one sport/activity you are going to try and why

1. Tu prends le petit déjeuner ? Je ne mange pas le petit déjeuner, ce nest pas bon pour la santé. Je bois un jus dorange. Manger au petit déjeuner cest sain, mais je naime pas ça.

2. Qu est-ce que tu manges à midi ? Dhabitude je mange un sandwich avec du jambon puis je mange un yaourt. Je bois un coca cola. Le coca nest pas sain, cest un boisson sucré. Je prends aussi des snacks, jadore le chocolat mais cest malsain.

3. Hier soir quest-ce que tu as mangé ? Jai mangé un hamburger frites avec des carottes. Je nai pas mangé de dessert. Jai bu une limonade. Je ne mange pas assez de fruits et je prends trop de sucre. Il faut manger 5 fruits ou légumes par jour et il faut boire de leau!

4. Vas-tu changer tes habitudes au futur ? Oui je vais manger des fruits et je vais me coucher de bonne heure!

Es-tu en forme? (are you fit?) 1.Sportwhat? where? who with? how often? last week / next week? opinion 2.Foodwhat I normally have & dont have & why likes & dislikes & opinions what I ate / family had or will have 3.Smoke or not why?

Quest-ce que tu vas faire? Vendredi soir ………… Samedi matin………… Samedi après-midi……. Samedi soir……………. Dimanche matin……….. Dimanche après-midi…… Dimanche soir………….. Tous les jours….. 12 je vais faire ….

CE SOIR / DEMAIN JE VAIS DORMIR… JE VAIS JOUER… JE VAIS RESTER JE VAIS ALLER… JE VAIS MANGER… JE VAIS REGARDER… JE VAIS LIRE… JE VAIS FAIRE… TASK: LETS HEAR/SEE SOME FULL FUTURE TENSE SENTENCES OF YOUR OWN. 13