1. Comment t’appelles-tu?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Name parts of the body Say where it hurts!
Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
 Pour la leçon d’aujourd’hui, nous allons apprendre les parties du corps humain. (For today's lesson we will learn the parts of the human body) LES.
Le Corps The Body.
Boucle d’Or et les trois ours
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Unité 2 – Bien dans sa peau
Feelings, numbers, colours
Le corps humain.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Le Corps.
Games and instructions
J’ai besoin de parler du passe….
Leçon 6.1 I can talk about how I feel
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Recap the vowels song from last lesson.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre…
Révision de l’alphabet
LE PASSÉ COMPOSÉ 1 This is aimed ay Year 8, to introduce the Perfect tense, first with AVOIR verbs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
les parties du corps = parts of the body la tête = head
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
le visage les cheveux les yeux la bouche le nez
Révision – Phrases Importantes
Draw the following monsters.
Français Les animaux (2).
Test your listening skills!
1. Comment t’appelles-tu?
Name parts of the body Say where it hurts!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui nous allons…
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Le corps  La fille Le garçon.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Le corps WALT: Name parts of the body.
Transcription de la présentation:

1. Comment t’appelles-tu? ……………. 2. Ça va ? ……… 3. Quel âge as-tu? J’ai…….ans 4. Quelle est la date de ton anniversaire? Mon anniversaire c’est le……..,……….. 5. Où habites-tu? J’habite à…………………..

Deux pour regarder, une pour gôuter, (x2) Deux pour écouter, Un pour humer, (x2) Et deux (x3) pour toucher. (x2) This time key words are replaced by pictures.

Le corps Just a slide to model what pupils will be learning in this lesson. Teacher can gesture at the whole body and say ‘le corps’ and then reinforce ‘les parties du corps’ by pointing at the empty boxes and the different arrows pointing to different body parts.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 la tête les épaules le bras la main le doigt le coude la jambe le genou le pied

Touchez……

tête épaules genoux pieds genoux pieds les yeux les oreilles la bouche et le nez To the tune of Heads Shoulders Knees and Toes Next slide has only the picture prompts https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=vRrN8FwBLXo

Sing from just the pictures, doing the gestures too.

Touchez les pieds! Simon dit…… Introduce a game of Simon says At the moment, just use ‘Touchez les pieds etc..’ with the different parts of the boday.

la t___ t ___ les __p ___ ___ l ___ s le b r ___ s le c ___ ___d ___ la m ___ ___n le d ___ ___gt la j ___ mb___ le g ___ n ___ ___ le p ___ ___ d l’ ___ s t ___ m ___ c Filling in the missing letters. Click each button to hear the full word.

le corps Pupils have this in their work books and can write in the words at the end of the lesson. Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 = les épaules (f) 3 = le bras 4 = le coude 5 = la main 6 = le doigt 7 = la jambe 8 = le genou 9 = l’estomac 10 = le pied