Paul Eluard Dans Paris.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
We all ready know two French verbs. What are they?
J’habite dans une petite maison. J’habite dans une maison jumellé.
MOBILISER LE LANGAGE DANS TOUTES SES DIMENSIONS
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Indefinite articles & plural of nouns
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
The Passé Composé Tense
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
The Passé Composé Tense
Speaking Exam Preparation
Theme Two Speaking Questions
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
JC2 - LE PASSE COMPOSE with ÊTRE
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Theme Two Speaking Questions
French 1st Level The Weather.
The Passé Composé Tense
Les Fruits :.
Theme One Speaking Questions
Quel temps fait-il?.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
The Passé Composé Tense
Recap the vowels song from last lesson.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
Nous allons apprendre…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Révision – Phrases Importantes
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Hobbies (+faire -to do)
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
TEST 1 Neuroscience for Kids -
What’s the weather like?
The Passé Composé Tense
Les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Lequel The Last Part.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
L’orchestre des animaux
Starter.
A l'ecole, j'apprends Je m'aide des images Semaine du 5 Juin 2017
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Transcription de la présentation:

Paul Eluard Dans Paris

Dans Paris Video to be found here: https://www.youtube.com/watch?v=oNieqs36c3A Start at 18 seconds in and go to 1m20s

Dans Paris, il y a une rue.

Dans cette rue, il y a une maison.

Dans cette maison, il y a un escalier.

Dans cet escalier, il y a une chambre.

Dans cette chambre, il y a une table.

Sur cette table, il y a un tapis.

Sur ce tapis, il y a une cage.

Dans cette cage, il y a un nid.

Dans ce nid, il y a un oeuf.

Dans cet oeuf, il y a un oiseau.

L’oiseau renversa l’oeuf.

L’oeuf renversa le nid.

Le nid renversa la cage.

La cage renversa le tapis.

Le tapis renversa la table.

La table renversa la chambre.

La chambre renversa l’escalier.

L’escalier renversa la maison.

La maison renversa la rue.

La rue renversa la ville de Paris.

in there is/are this knocked over - dans - il y a - ce/cet/cette What do these key words mean? Dans Paris il y a une rue; Dans cette rue il y a une maison;  Dans cette maison il y a un escalier; Dans cet escalier il y a une chambre; Dans cette chambre il y a une table; Sur cette table il y a a un tapis; Sur ce tapis il y a une cage; Dans cette cage il y a un nid; Dans ce nid il y a un œuf, Dans cet œuf il y a un oiseau. L'oiseau renversa l'œuf; L'œuf renversa le nid; Le nid renversa la cage; La cage renversa le tapis; Le tapis renversa la table; La table renversa la chambre; La chambre renversa l'escalier; L'escalier renversa la maison;  la maison renversa la rue; la rue renversa la ville de Paris. in - dans - il y a - ce/cet/cette - renversa there is/are this knocked over

What do these words mean? Dans Paris il y a une rue; Dans cette rue il y a une maison;  Dans cette maison il y a un escalier; Dans cet escalier il y a une chambre; Dans cette chambre il y a une table; Sur cette table il y a a un tapis; Sur ce tapis il y a une cage; Dans cette cage il y a un nid; Dans ce nid il y a un œuf, Dans cet œuf il y a un oiseau. L'oiseau renversa l'œuf; L'œuf renversa le nid; Le nid renversa la cage; La cage renversa le tapis; Le tapis renversa la table; La table renversa la chambre; La chambre renversa l'escalier; L'escalier renversa la maison;  la maison renversa la rue; la rue renversa la ville de Paris. What type of words are they? Do you know any of them? Are any of them cognates? What is the difference between ‘une rue’ and ‘la rue’? What gender is ‘escalier’? How do you know? After discussing these questions, allow pupils time to look up the words they don’t know. Then listen to the first video version one more time. Suggest that pupils try to join in with the final word in each line.