Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Verbes en -er Monsieur Clark. Infinitive The form of the verb we find in the dictionary is called the infinitive.
Advertisements

REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Tu es comment? What are you like?.
Object Pronouns in Passé Composé
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Les pronoms sujets et être
Le présent et le passé composé Present tense and perfect tense.
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Prepositions Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to use prepositions and their meaning.
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
How to use the verb avoir Revise subject pronouns
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
_____________________
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
Le passé composé With « avoir ».
Leçon 11-Blanc.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
Une Amie Un Ami Français I.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
EXT: can you translate them too?
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
A handful of helper verbs
Talking about the things you do
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Des Adjectifs Vocabulaire.
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
Le verbe FAIRE au présent
Term 5 Home Learning Une semaine à Paris Vocab and activities to be completed at home.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Chez moi! In this unit you will learn:
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Chapitre 2. Laccorde des noms, adjectifs, et verbes As you have already learned, in French, articles must agree with the nouns that they modify both in.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
ÊTRE TO BE.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
THE PASSE COMPOSE WITH ETRE: PART 1 Pourquoi?
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Transcription de la présentation:

Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre

Pendant les vacances de Pâques je suis allée en Chine.

Jai voyagé en avion.

Je suis montée la Grande Muraille de Chine.

Jai visité la Cité Interdite.

Jai visité un lycée chinois.

Les élèves ont goûté des biscuits écossais!

Ils apprennent langlais.

Jai mangé au restaurant.

Jai parlé en chinois!

Les gens étaient sympa et intéressants!

Jai acheté des souvenirs

Jai fait une promenade en rickshaw.

Jai fait une promenade en bateau.

Jai écouté de la musique chinoise.

Cétait un séjour incroyable!

Plan a lesson Teach a lesson Learn some simple descriptions Learn the verb être!

Des groupes arc en ciel!

Quest-ce que tu as fait pendant les vacances?

Être Je suis Tu es Il est Elle est On est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont

Les chansons

Invent a chant for the verb être Practice the pronouns with the class How will you make sure they know it?

1 adjective from each group Physical descriptions Personality Feelings Find out what they each mean in the dictionary.

In your groups, create an oral activity to teach the adjectives plus one follow up activity in one other skill area. Using… the Modern Languages Es and Os

Assessment planning Using the assessment planning tool plan a short assessment for être

Fill in the gaps with the correct adjective La course! First one to show the correct answer

Fill in the gaps with the correct adjective She is crying Elle est……………………………. triste

Fill in the gaps with the correct adjective She is good at telling jokes Elle est……………………………. amusante

Fill in the gaps with the correct adjective She gets nervous meeting new people Elle est……………………………. timide

Fill in the gaps with the correct adjective He has not had enough sleep Il est……………………………. fatigué

Fill in the gaps with the correct adjective She got 10/10 in her test Elle est……………………………. intelligente

Fill in the gaps with the correct adjective This is how we feel on a Friday! Nous sommes ……………………………. contents