Wed Sept 4th mercredi le 4 septembre

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

FRENCH TOP IRREGULAR VERBS!
French 1, Semester 1 concepts to know by
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Talking about yourself
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Les Adjectifs Possessifs
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
FRENCH TOP IRREGULAR VERBS!. ALLER-to go JE VAIS * NOUS ALLONS TU VAS * VOUS ALLEZ IL/ELLE/ON VA * ILS VONT PP: Allé(e) ***
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
Mardi, le 1er mai. F 1 Mardi, le 1er mai! 1. Family poster OR powerpoint for 100 today! Remember 5 min. family members (can include a pet and yourself).
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Jenny Huang avoir (to have) JaiNous avons Tu asVous avez Il/Elle aIls/Elles ont.
VOULOIR, CEST POUVOIR!. FRENCH I Goals this week: Numbers, Alphabet, Colors.name, AGE, Greetings,Cognates,Culture Roll call, GET BOOKS SUPPLY CHECK, FINISH.
Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring Your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect officers &
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
THURSDAY, SEPT. 5 TH 2013 JEUDI, LE 5 SEPTEMBRE 2013 Next Monday is textbook check day! I want to see your book, your book #, that youve signed your book.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Question 2 Foundation Writing. This slide requires very good knowledge of the present tense! BUT … You could get full marks if you do the correct revision.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Talking about yourself
Vendredi le 12 avril nwqtJT9U
EXT: can you translate them too?
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Talking about the things you do
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Vendredi le 10 mai. May 6 th -10 th French Plans Mon. 5/6 Normal bells Tues. 5/7 1 st, 2 nd, 5 th, 7 th Wed. 5/8 4 th, 3 rd, 5 th, 6 th Thurs. 5/9 7th,6th,5th,4th.
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
WEDNESDAY SEPTEMBER mercredi le 11 septembre 2013.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
FRENCH CLUB Thursday, Sept. 26 th 2:35-3:30. 1 st meeting: MUST bring your dues- $20.00 cash or check to KCHS French Club or no admittance! Well elect.
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Chez moi! In this unit you will learn:
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Révision des verbes. Être- to be Je suis Nous sommes Tu es Vous êtes Il est Ils sont Elle est Elles sont On est.
P5 Killermont French Lesson
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
LANGUAGE LEARNING TIPS: 1. Practice FRENCH daily! 2. Keep up with the work & participate in class! 3. Make lots of errors and "get them out of the way!"
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Quelques Expressions avec Être. Review… The verb être means “to be” and is conjugated like this: Je suis Tu es Il/elle est Nous sommes Vous êtes Ils/elles.
Vendredi le 5 septembre 2014
Transcription de la présentation:

Wed Sept 4th mercredi le 4 septembre

French is Fun to Learn! Vis-à-vis Lingerie Coup d’état Touché! Etiquette Croissant Cul-de-sac Rendez-vous Souvenir Bon voyage Déjà vu Fiancé Matinée Mardi-gras Cuisine Cliché Chic 50% of English vocabulary is derived from French You probably already know 15,000 French words!!! Haute couture Encore

LANGUAGE LEARNING TIPS: 1. Master the French vocabulary & verbs. Practice them daily. 2. Keep up with the work & participate in class! 3. Make lots of errors and "get them out of the way!" Work daily on new vocabulary. Make lists of words, or flashcards. Use mnemonic devices. Use your new words with friends and create and say aloud three sentences daily using your new French vocabulary. 4. Try to “think in French” or Sing in French: http://www.hello-world.com/songs/index.php?language=French&page=French-songs&topic= 5. Listen to French radio, TV, websites, etc. (like this one!) http://www.frenchpod101.com/french-word-lists/?coreX=100 6. Read for context, underline words you need to look up or write them down! Outline your notes or the chapter! Come in for tutoring if you still need help. 7. HAVE A GREAT ATTITUDE & HAVE FUN WITH IT! Learning is a personal choice, so like everything else in life, what you put into it is what you get out of it!  

F 3 9th grade: report to auditorium Fixed sentences & verb pages in! Review of phonics- http://www.fonetiks.org/sou2fr.html or slide *** Notes: verbs and their expressions* >>>>>>>>Get textbook if you haven’t already! Les devoirs: Lisez pgs. 2 & 3 du livre Quizzes: verbs tomorrow, verbal expressions-Friday

F 3

F 3: AVOIR-To have J’ai * Nous avons Tu as * Vous avez IL/Elle/On a * Ils ont

F 3-avoir… utilisé dans des expressions idiomatiques: pour indiquer une possession (!) ex: J’ai mon cahier et mon crayon pour ma classe de maths. (I have my workbook and my pencil for my math class.) utilisé dans des expressions idiomatiques: avoir de la chance-to be lucky avoir sommeil-to be tired, sleepy

F 3:avoir (des expressions idiomatiques) … (#) an(s) … faim/soif … raison/tort … besoin de … avoir hâte de … peur de … honte de to be # years old to be hungry/thirsty to be right/wrong to need to be eager to to be afraid of to be ashamed of

… l’habitude de … l’intention de … l’âge de … le temps de F 3: Avoir expressions pg. 2 … l’habitude de … l’intention de … l’âge de … le temps de … la place de … le droit de … l’air (de) … envie de ….mal (à)… to be used to to intend to be old enough to to have (the) time to to have (the) room for to have the right to to look like/seem to feel like/be in the mood for To have an ache(hurt…)….

F 3Avoir envie de…

F 3--ÊTRE-to be JE SUIS TU ES Il/Elle/On EST NOUS SOMMES VOUS ÊTES ILS SONT

F 3-être… utilisé dans des expressions idiomatiques: pour décrire un nom: ex: Nous sommes grands! Tu n’es pas mon ami? utilisé dans des expressions idiomatiques: être en avance To be early être à l’heure To be on time être en retard To be late être en train de + infinitif (ex: Je suis en train de manger—I am busy eating! (To be in the middle of doing… or busy doing…)

F 3-Les autres EXPRESSIONS d’ ÊTRE: Être d’accord-To agree EX.-Je suis d’accord! I agree! Être à + name of person or stress pronoun (To belong to someone) À qui est ce livre? Il est à Marie. Who(m) does this book belong to? It belongs to Marie.

F 3-ALLER-to go JE VAIS * NOUS ALLONS TU VAS * VOUS ALLEZ IL/ELLE/ON VA * ILS VONT

F 3-aller… pour indiquer une action dans l’avenir: pour dire où on (ne [n’]) va (pas) (!) ex: Je vais au café avec mes amis. Nous n’allons pas à l’école le samedi. pour indiquer une action dans l’avenir: ex: Vous allez beaucoup étudier cette année! Tu ne vas pas aller au match ce vendredi?

F 3-Aller + ….. to be doing well/badly to go + infinitive to go see … bien/mal … + infinitif … voir … chercher to be doing well/badly to go + infinitive to go see to go get/pick up

F 2 PreAP Per. 2 12th graders to auditorium, get books as a class/indiv. Dû: Sentences in (10 self), Borrowed words “G” (NOW) and Q & A (at the end of class) Phonics review-more words! ** Je me présente-(Q&A), finish with study buddy or alone (see my sample) Over #’s **, days, months, seasons Les devoirs- Je me présente-finish & practice!!!

F 2 R Fixed sentences in! More phonics review (4th period-new words-slide 3) (7th-finish 1st-3rd slides) *** Over #’s (got your handout?), days & months ** (slides) Start writing“ Je me présente” with partner or on your own! Les devoirs: Finish Je me présente

F 2 Phonics review ** L LL M N O Oe Oeu Oi Oin Ou On P Ph Q Qu R S T Th Tion U Ui Un V W X Y Z A À Ä Ai Ais Au An Ain B C Ca Co Cu Ç Ce Ci Ch D E É Et, Er, Ez, È, Ê, Ë, Eu, Eau, En, Eil, Euil(le) F G Ga Go Gu Gi Ge Gn H I in ien J K

F 2-all **Try these sounds: J - jaune – yellow CH - cheval - horse H - huit - eight Ç - français - French È - frère - brother (È is like the 'e' in pet.) É - thé - tea (É is like the 'ay' in day.) EU - bleu – blue OU - rouge - red IN - lapin - rabbit AIN - pain - bread O - rose – pink, Radio EAU - eau - water AU - jaune – yellow http://www.youtube.com/watch?v=nup5VwH3YaE&list=TLo-0ka5DrNKE

F 2 oiseau natation agneau chat question thé hibou feu zèbre lit éléphant gorille gâteau enfant ballon mouton lune pingouin

F 2 ALL Phonics practice ** 10. ennui 1. Araignée 5. coeur 11. coin 6. goûter 2. Noël 12. bague 7. parfum 3. femme 13. yaourt 8. sympa 4. jeune 14. feuille 9. soleil 15. campagne

F 2 ALL: Les chiffres et le calendrier! http://lexiquefle.free.fr/numero.swf (#) http://lexiquefle.free.fr/calendrier.html Un jeu: http://lexiquefle.free.fr/num.swf

FRENCH 2 ALL (warmup) JE ME PRÉSENTE: 1.Comment t'appelles-tu? 2.Es-tu un garçon ou une fille? 3.Quel âge as-tu? 4.Quelle est ta nationalité? 5.Où et avec qui habites-tu? 6.Quelle est la date de ta naissance/ Quelle est la date de ton anniversaire? Où es-tu né(e)? 7.Quelle est ta cuisine préférée? 8.Quels sont tes loisirs préférés/ Qu’est-ce que tu aimes faire??? 9.Quel est ton numéro de téléphone? 10. As-tu des frères ou des soeurs?

F 2: JE ME PRÉSENTE Les réponses: Par exemple: 1. Je m'appelle _________________ 2. Je suis ________________ (un garçon / une fille). 3. J'ai _____________ ans. 4. Je suis _____________ (portugais(e) / américain(e) /. 5. J'habite à Houston, en Texas, avec _____________________ (mes parents / mon père/ ma mère / mon frère / ma soeur / mes frères / mes soeurs). 6.(Mon anniversaire, c’est le….) Je suis né(e) en Texas. 7. Ma cuisine préférée est ________________________. 8. Mes loisirs préférés sont …______________________________/J’aime_______________ 9. Mon numéro de téléphone, c'est ___________________. 10. Oui, j’ai un(e)___, Non, je suis enfant unique.

***F 2-R Mini-SKIT(if time) 1. Je m’appelle…(name) 2. J’ai ….ans (#) 3. Je suis de…(state/country) 4. Je suis ….(adjective or nationality) 5. J’aime…..(verb or thing)

F 1 Turn in H/W (fixed sentences & color page 1-5 min. to finish or ask questions). NAME & NUMBER ALL SIDES! Get book if you haven’t NOW! Take notes: Unit 1 lesson 2B***(slides) Review: ABC’s http://lexiquefle.free.fr/allpha.swf 123’s http://lexiquefle.free.fr/numero.swf Colors: http://www.youtube.com/watch?v=I-h2yzsh8A8 H/W: Puzzle & color page (#’s & colors) Quiz Fri. on #’s and colors GAME for fun: http://lexiquefle.free.fr/num.swf

***F 1-Notes: Vocabulaire Unité 1, leçon 2B 9/4/13

F 1-How to inquire about people: Tu connais…? Do you know…? How to describe people: Il est … He is … Elle est … She is …

F 1: How to find out a person’s name: Comment s’appelle …? What’s the name of …? Ex: Comment s’appelle le prof? Il s’appelle … His name is … Elle s’appelle … Her name is … Ex: Elle s’appelle Marie. Il s’appelle Marcel.

F 1: How to ask & say where people are from: Tu es de…? Are you from…? Ex. Tu es de Texas? Oui, Je suis de Texas! Non,Je suis de Californie! Yes, I’m from Texas! No, I’m from California! Tu es…? Are you…? Ex. Tu es français? Je suis… I am… Ex. Je suis américain!

F 1 Les nationalités: français anglais américain canadien française anglaise américaine canadienne

F 1- Review-ABC’s & 123’s http://www.languageguide.org/french/alphabet/ http://www.youtube.com/watch?v=lWNWobUPAtM #’s: http://lexiquefle.free.fr/numero.swf

F 1-Les nombres/les chiffres:

F 1: review- Colors Blue- bleu/bleue White-blanc/blanche Red- rouge Yellow- jaune Black- noir/noire Pink- rose Green- vert/verte Brown- marron or brun/brune Gray- gris/grise Purple- pourpre/ or violet/violette Orange-orange Beige-beige http://www.youtube.com/watch?v=PYfvJ32syxk https://www.youtube.com/watch?v=G8TfQ8RBW54

Extra! http://www.bbc.co.uk/languages/french/mafrance/html/languages/video_player_b.shtml