Aujourd’hui nous allons…

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
On va rechercher de bonnes vacances!
Les devoirs - homework Instructions:
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Les devoirs - homework Instructions:
Broomlands Primary 1+2 French Resources
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Grammaire 3 Chapitre 2.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Les animaux domestiques
French 1st Level The Weather.
CONJUGATING FRENCH –ER VERBS!!!!!!!!!
Les instructions dans la classe de français. Objectives By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Nous allons… regarder écouter penser parler
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons… regarder écouter penser parler
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Aujourd’hui nous allons…
Aujourd’hui nous allons…
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Les instructions en classe
Test your listening skills!
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
Connaissez-vous la France ?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Connaissez-vous la France ?
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui nous allons…
What’s the weather like?
Aujourd’hui nous allons…
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Lesson 3.
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Les formes et les couleurs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Morning Dash - Francais
Transcription de la présentation:

Aujourd’hui nous allons… r_ _ _ _ _er é_ _ _ _er Part of essential classroom language – introduce pupils early to infinitive verbs by miming and saying these 4 skills that pupils are going to use in their learning today (and in lots of future lessons). Ensure pupils know what they mean, and what ‘nous allons’ means. p_ _ _er p_ _ _er faire des gestes

1 2 3 4 5 6 Revise the greetings, using the gestures - they are as follows 1. Salut 2. Bonjour 3. Ca va? 4. Oui 5. Non 6 Au revoir 7 Oui, ca va super / fantastique 8 Oui, ca va pas mal, merci 9 non, ca ne va pas! 7 8 9

les instructions en classe

Levez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! Dessinez! Asseyez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! 1) Do actions to practise and embed. NB: I have put accents on the capital letters There is some dispute about this, mainly due to when people did their education! This is an interesting thread on the subject: https://forum.wordreference.com/threads/capital-letters-in-french-and-accented-characters.2733412/ Travaillez en paires! Sortez vos affaires! Dessinez!

1 2 3 4 5 6 7 8 9 Asseyez- vous! Levez-vous! Écoutez! Regardez! Écrivez! Parlez! 2) Say numbers and they read the instruction aloud 7 8 9 Travaillez en pairs! Sortez vos affaires! Dessinez!

les instructions Asseyez-vous Sortez vos affaires Regardez Écoutez Répetez Répondez Levez la main Dessinez Écrivez Rangez vos affaires Silence! Levez-vous These are the same instructions, with five additions (in bold) and presented in a logical order for the start – middle – end of a lesson. Agree gestures for the five new instructions w ith the class to incorporate them.

3) Say phrase and they do the correct action 4) Call out phrases and they show the correct picture.

1 NB: For the next three slides, you do need these images on small cards. 5) Then do listening where they organise the cards according to what they hear (pair activity)

2 5) Then do listening where they organise the cards in pairs.

3 5) Then do listening where they organise the cards in pairs.

1 2 3 4 5 6 6) Say numbers and they say the correct action 7 8 9

Dessinez les instructions! Parlez! Regardez! Levez-vous! Ecoutez! En paires! Sortez vos affaires! Ecrivez! Asseyez- vous! Dessinez!

les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires Regardez, écoutez Alors, la classe, levez la main Écoutez, répondez Silence! la classe, rangez vos affaires Silence! la classe, silence, et au revoir! Song – to the tune of She’ll be coming round the mountain… Listen to the audio just to get the scansion … Bonjour la classe, sortez vos affaires Regardez, Écoutez Alors, la classe levez la main Écoutez, répondez Silence! la classe, rangez vos affaires Silence! la classe, silence, et au revoir!