PARENT ORIENTATION PROGRAMME FRANÇAIS LANGUE ETRANGÈRE

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le Calendrier The Calendar.
Advertisements

Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
DELF Junior A1 A2 Séance 5 La production écrite
Séance 6 La production orale Valentine DAMAY-VISSUZAINE Ekatérina CHECHIL 2nde école d’été de l’Institut français de Russie Samara juin 2016.
© and ® 2007 Vista Higher Learning, Inc Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi (as) before adjectives.
Lundi, le 14 octobre.
Le travail de cloche, niveau II, le 23 août (#1)
Les Questions.
Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi (as) before adjectives and adverbs, and the word que (than,
Français 2,5 Révision pour l’examen de semestre
Indefinite articles & plural of nouns
Écris une phrase négative. Utilise un adjectif.
Point de départ The verbs prendre (to take, to have) and boire (to drink), like être, avoir, and aller, are irregular. © and ® 2011 Vista Higher Learning,
Les devoirs - homework Instructions:
Bitstrips pour les écoles
TERM 1 (20%) Competencies targeted Evaluation Methods
Vous avez la confiance à parler
French is spoken by approximately 120 million people in Africa.
Les devoirs - homework Instructions:
Évaluation en 9e immersion française précoce
Djibouti is the only francophone country on the eastern coast of Africa. The capital of Djibouti is Djibouti.
Les devoirs - homework Instructions:
Expressions négatives
Pronoms Révision.
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Les pronoms COI C’était l’idée du chat. Je te le jure.
Période 1 Période 2 Période 3 Période 4 Période 5 La phrase
Le Djibouti est le seul pays francophone à la côte de l’est d’Afrique
objectifs: to name the months
La comptine des mois.
GCSE Development sheet: Module3
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
Today’s jobs To know some adjectives for describing people
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
Year 7 French Homework Mr MWAMBA Autumn term 2
Bienvenue! Français 3. Madagascar est un membre de l’Organisation Internationale de la Francophonie.
Le travail de cloche, niveau II, le 23/24 août (#1)
Making Sentences Negative in French
Mercredi 1 Novembre Français I
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Janvier. Janvier Février Mars Avril Mai Juin.
Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi (as) before adjectives and adverbs, and the word que (than, as)
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
French Family and Friends Year One
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
Unit 2 Labo-langue Present tense, avoir and être Pronouns le, la, les
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Le verbe « être » au pluriel
Meilleur/mieux The adjective bon(ne)(s) has irregular forms in the comparative and superlative—meilleur(e)(s) and le (la, les) meilleur(e)(s). Charles.
(Direct Object Pronouns)
Progress check Learning:
Progress check Learning:
PARENT ORIENTATION PROGRAMME FRANÇAIS LANGUE ETRANGÈRE
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
PARENT ORIENTATION PROGRAMME FRANÇAIS LANGUE ETRANGÈRE
Dans ma Salle de classe
Les Mots Intérrogatifs
Vocabulaire du Chapitre 5 Partie 1
Leçon 15: Au café de l’univers
PARENT ORIENTATION PROGRAMME FRANÇAIS LANGUE ETRANGÈRE
French 1 Chapitre 5 Vocabulaire 1.
Transcription de la présentation:

PARENT ORIENTATION PROGRAMME FRANÇAIS LANGUE ETRANGÈRE (2019 – 2020) FRANÇAIS LANGUE ETRANGÈRE NIVEAU IX

INDIAN SCHOOL AL WADI AL KABIR YEAR PLAN FOR CLASS IX - FRENCH APRIL 2019 TO FEBRUARY 2020 SL.NO MONTH LESSONS  Entre jeunes – Le Tome 1 1. APRIL Leçon 1 – La Famille Leçon 2 –  Au lycée  2. MAY Leçon 3 – Une journée de Pauline Leçon 4 – Les saisons Leçon 5 – Les voyages Pre-Midterm 5. AUGUST Leçon 6 – Les loisirs et les sports 6. SEPTEMBER Mid Term 7. OCTOBER Leçon 7 – L’argent de poche Leçon 8 – Faire des achats 8. NOVEMBER Leçon 9 – Un dîner en famille Leçon 10 - La mode 9. JANUARY Leçon 11 – Les fêtes Leçon 12 – La Francophonie 10. FEBRUARY FINAL EXAM

MARKING PATTERN: PRE MID-TERM – 30 MARKS MID TERM – 80 MARKS POST MID TERM – 80 MARKS FINAL – 80 MARKS

QUESTION PAPER PATTERN Time: 3 Hrs Section A : Comprehension écrite (10 points) Section B : Expression écrite (20 points) Section D : Culture et civilization Section C : Grammaire (30 points)

FRENCH (CODE: 018) Section – A Understanding (10 Marks) Unseen prose passage (150-200 words) * Short answer question * Vocabulary Search – * Find from the text – Noun and verb forms Opposites Synonyms Adjectives adverbs * True or False – context-/ theme-based

Section – B Creating – 20 marks 1. Long composition : Informal letter (80 words) (10) 2. Any 2 short compositions * Message (30-35 words) (5 marks) * Describing a person (30-35 words) (5 marks) * Recipe (30-35 words) (5 marks) * Post card (30-35 words) (5 marks) * Dialogue rearranging (5 marks)

Section – C Grammar – 30 marks * Articles (3 Marks) * Adjectifs démonstratifs/ possessifs (3 Marks) * Prépositions (3 Marks) * Verbes (Présent, Futur Simple, Impératif, Futur Proche, Passé Composé, Imparfait, Passé Récent, Conditionnel, etc (3 Marks) * Trouvez la question (3 Marks) * Phrases Négatives (3 Marks) * Comparatif et superlatif (3 Marks) * Pronoms (COD, COID, toniques, y, en) (3) * Interrogatifs (Adjectifs et Pronoms) (3) * Pronoms Relatifs (3 Marks)

Section – D Remembering and analyzing – 20 marks Culture and Civilization Lessons 1 – 12 * Short answers (5 x 2 = 10 marks) * Fill in the blanks (3 marks) * Match the following (3 Marks) * Find the odd one (2 marks ) * True or False (2 marks)

CRITERIA -SAMPLE Regularity Neatness Punctuality Context (5marks) Total (5marks) Context Neatness Regularity Punctuality upkeep

SOURCE BOOKS

FEW IMPORTANT SITES www.cbse.nic.in www.cbseguess.com www.iswkoman.com (for worksheets and sample papers)