La coupe du monde Afrique du Sud, 2010 Leçon 1 Bonjour et salutations de lAfrique du Sud. Je mappelle Zakumi et Je suis la mascotte officielle de la.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
The ‘near’ Future.
Talking about yourself
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Prepositions Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to use prepositions and their meaning.
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
“Aller” is a very important verb.
ContractionsContractions How the French get around.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Can I talk about my next holiday?
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Unité 5: Leçon 15 Pages
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Voyages et Vacances.
Quest-ce que tu as fait hier? Je suis allé…en ville (into town) ( I went…)chez mon copain chez ma copine à la campagne Jai faitdes promenades à pied (I.
Révisez On your tables discuss the meanings of these phrases and sentences: Il neige Quand il pleut, je vais au café. J’habite dans le nord. J’habite à.
Une Amie Un Ami Français I.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Le Monde Objectif: to be able to say where you live and what language you speak to be able to use the different ways of saying in.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Où habites-tu et Tu es de quelle nationalité?
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Les verbes irréguliers
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
A Le pronom y p. 282 Note the use of the pronoun y (there) in the answers to the following questions. Tu vas souvent à la plage? Oui, j’y vais souvent.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Cest quel pays? 1la France 2le Portugal 3la Suède 4lAngleterre 5lIrlande 6lAllemagne 7lEspagne 8lItalie A B C D E F G H E Lundi 11 Octobre Quel temps fait.
NEXT. The objectives: To be an independent enquirer To be creative and innovative in my work To manage my time and resources Your task: You are going.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
EN VACANCES EN VACANCES.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
Quiz!. Starter: think of as many words/phrases as you can in 5 minutes for personal details/likes dislikes/hobbies.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 25.
YEAR 5 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
YEAR 6 LESSON ONE Topic: JE PARLE FRANCAIS. D0 NOW Name TEN foreign languages you know in English.(3mins) 1…………………….2…………………… 3…………………...4…………………… 5………… ……………………
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Transcription de la présentation:

La coupe du monde Afrique du Sud, 2010 Leçon 1

Bonjour et salutations de lAfrique du Sud. Je mappelle Zakumi et Je suis la mascotte officielle de la coupe du monde en Afrique du Sud.

Lobjectif Today well learn how to use simple information to describe famous footballers. Joyeur de football

Voici, mon drapeau! Cest de quelle couleur? rouge, vert, jaune, blanc, bleu, noir Starter

As-tu colorié le drapeau correctement?

Voici, mes amis! Michael, d'où est-ce que tu viens ?

D'où est-ce que tu viens ? De lAngleterre, de lAllemagne, de la France, de lEspagne? Écrit les bonnes réponses. Michael Ballack vient de l______________________________. Wayne Rooney_________________________________________. Fernando Torres_______________________________________. Thierry Henry__________________________________________.

Il sappelle Wayne Rooney et il joue pour Man Utd. Wayne aime jouer au foot. Il vient de lAngleterre mais il habite à Manchester. Dans le cahier, écris un profil sur un jouer de football

Il sappelle Michael Ballack Il sappelle Thierry Henry Il sappelle Fernando Torres

Now, tell about two of the players past football career. Where did they used to play? Il sappellait Thierry Henry Il sappellait Michael Ballack

Il est comment? Sportif/ivegrand/e Fort/epetit/e Les cheveux courts chauve Les cheveux bruns les yeux bleues de taille moyenne les cheveux blonds Travaille avec un partenaire Person 1, il est comment, Wayne Rooney? Person 2, Wayne est de taille moyenne et il a les cheveux..... LEVEL 4

La coupe du monde Afrique du Sud, 2010 Leçon 2

Lobjectif Today well learn how to describe some of the countries taking part in the world cup Les pays, les langues et la culture

Starter Quels drapeaux vont avec quels pays? Brésil, Argentine, Suisse, Afrique du Sud, Nouvelle-Zélande, Angleterre, France, Espagne, Allemagne

Ces drapeaux sont de quelle couleur? Le drapeau allemand est noir, rouge et jaune. Le drapeau___________________________. EXTENSION Quel est ton drapeau préféré? Level 3

Quelle est la capitale de lAngleterre? La capitale de lAngleterre est Londres. Travaille avec un partenairePARLER! Pose la question à votre partenaire. (LEVEL 4) Quelle est la capitale de lAfrique du Sud? La capitale (Pretoria) Allemagne (Berlin) Espagne (Madrid) France (Paris) Argentine (Buenos Aires)

Les langues En Afrique du Sud il y a beaucoup de langues. Je parle anglais et afrikaans aussi.

Quelles langues est-ce que tu parles? Je parle allemand et anglais aussi. Travaille avec un partenaire. Tu es ou Fernando, Wayne ou Thierry. Person 1: Pose le question Quelles langues est- ce que tu parles? ? Person 2: réponds et pose le question encore. Level 4 Extension, use other words like bien( good) describe how well the players speak those languages!!!

Rate the conversation

Plenary Je viens de lAngleterre, je parle quelles langues? Et de lAllemagne? De la France? De lEspagne De lAfrique du Sud Quelle est la capitale de lAngleterre? et de lAllemagne? Et de la France? De lEspagne De lAfrique du Sud

La coupe du monde Afrique du Sud, 2010 Leçon 3

Lobjectif Youre going to learn how to do a weather forecast for South Africa Les temps

.. Il fait chaud Il y a du soleil Il pleut Il neige Il fait du tonnerre et des éclairs. Il y a des nuages Il y a du vent Il fait froid

Quel temps fait-il à..

Écris un bulletin météo Essential Criteria – Make a weather forecast in groups of 2 – Label the weather symbols on it – Describe the weather in French – Present to the class (Level 4)

La coupe du monde Afrique du Sud, 2010 Leçon 4

Lobjectif Youre going to learn how to describe different methods of travel to South Africa On y va

Je vais

En voiture

En autobus

En car

En vélo

En train

En Taxi

En bateau

En avion

En hélicoptère

En ferry

Cest ton tour!

Berlin Espagne France Italie AngleterreGrèce LondresAllemagneÉcosse Write a sentence for any 5 of the pictures below. (level 3)

Write how you get to South Africa, Level 4 Je vais en autobus à laéroport Et puis je..... Comment va-t-on en Afrique du Sud?

Plenary What methods of transport have your learned today? Can you tell me how you get to South Africa? On y va

La coupe du monde Afrique du Sud, 2010 Leçon 5

Lobjectif You will learn various language that is used in a football game. Vocabulaire du football

Le carton jaune Le carton rouge

le défenseur

le gardien de but

Le ballon

marquer un but

le milieu de terrain

l'arbitre

Le stade

l'attaquant

une équipe

le milieu de terrain marquer un but l'arbitre le stade le gardien de but le défenseur le ballon le but le carton jaune l'attaquant une équipe defender stadium ball goalkeeper yellow card team referee midfielder striker to score a goal goal Comment dit on en francais?

Make up your own mini profile of a footballer. Include name, citizenship, country, position and any other info you can remember

Plenary What language have you learned today thats used in a game of football? La vocabulaire du football

La coupe du monde Afrique du Sud, 2010 Leçon 6

Lobjectif Talking about hobbies and things you like to do! Mes passe-temps

Les passe- temps Je fais de l' é quitation. Je fais du skate. Je fais de la gymnastique. Je fais du cyclisme. Je fais de la natation.

Hobbies Exercise Unité 10 - Nouvelle Edition Mets les sports en ordre!

Mes passe-temps Je fais de la gymnastique mais mon frère fait du cyclisme. Write 5 sentences like this using a connective each time!! Level 4

Mes passe-temps au passé Hier, jai fait de la gymnastique mais mon frère a fait du cyclisme. Write 5 sentences like this using a connective each time!!

La coupe du monde Afrique du Sud 2010 Tasks

Décris un joueur du football You will be given a famous footballer, which you will have to research and do a player profile on. Task 1

Un profil de la France You will be given a country that you will have to prepare a presentation on. Task 2

La vocabulaire du football One of the French players has forgotten loads of key French football vocabulary. You need to create a guide to help him remember in time for the world cup!! Task 3

On y va Forgetful Thierry has totally forgotten how to get to South Africa. You need to design a poster showing many possibilities of getting there! Task 4

Une carte postale Write a post card from South Africa letting everyone back home what you are up to! Make it lively, colourful and creative!!!! Task 5