Lundi le trois novembreEn classe Objectif To be able to give opinions on different styles of music.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Traduisez les phrases Chapitre 5 me, te, nous, vous le, la, les lui, leur y, en.
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
To ask about preferences
Les metiers How to say: Ce que tu fais (What you do) Pourquoi tu laimes (Why you like it) Tu travailles de quelle heure à quelle heure? (Which hours you.
MES MATIERES.
Leisure translations GCSE French.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Vacances.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Write a paragraph to introduce yourself
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
By Michaela and Robyn. Hier je suis allée aux magasins et jai acheter de nouveaux vêtements. Aussi jai regardé « The Face ». Cétait super !
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Le verbe FAIRE au présent
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Quest-ce que vous pensez? Your thoughts about classes.
Can you list these things alphabetically in French? Use your lists and last lesson to help!
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
La prononciation française
Quiz!. Starter: think of as many words/phrases as you can in 5 minutes for personal details/likes dislikes/hobbies.
WALT: Read and write about TV programmes and leisure events WILF: To be able to pick out key words for grade E. To be able to work out and deduce meanings.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
La pyramide je j’aime j’aime regarder j’aime regarder la télévision
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Tu aimes quelle sorte de musique?
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Warm up If you were a part of a band, what instrument would you like to play? Do you have some type music which you do not like or offends you? Why? (
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
J’aime/ Je n’aime pas/ J’adore/ Je déteste…
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
-La musique française - Compilation spéciale Leamington 2013.
Aujourd'hui Objectives
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Improving Your Written Work
Allez viens Leçon 11.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Mes Preferences Outcomes:
Transcription de la présentation:

lundi le trois novembreEn classe Objectif To be able to give opinions on different styles of music

1. Je suis fana de la musique classique 2. Jécoute souvent de la musique pop 3. Je préfère le rap 4. Je naime pas le punk 5. Je nécoute jamais le country 6. Jaime surtout le rock et 7. La musique dance cest ma passion, 8. Jadore le reggae 9. La musique des années quatre-vingts 10.La musique des années soixante a.et ma chanson préférée de Bob Marley est No woman no cry b. et mon artiste préféré est Britney Spears. c. parce que cest délassant et moi je chante dans une chorale. d. est pénible, je déteste les artistes comme The Beatles et The Rolling Stones e. et je suis fana de Eminem, il est vraiment cool f. je joue de la batterie et de la guitare depuis quatre ans g. parce que cest nul, la musique de Dolly Parton est bête! h. je vais en boîte tous les week-ends i. est extra! Jadore The Bangles, Bananarama et Wham j. je pense que lartiste The Sex Pistols est nul! Match up the opinions on the different types of music with the reasons. Write them out in full.

1. It gives me more motivation to do sport Ça me donne plus de motivation pour faire du sport 2. I love the beat of the drum Jadore le battement du tambour 3. Im a fan of pop music Je suis fana de la musique pop 4. It makes you feel happy Ça te donne un sentiment de bonheur 5. It can make you feel sad Ça peut te rendre triste 6. It makes you want to dance all night Ça te donne envie de bouger toute la nuit 7. I like it because its fun Je laime parce que cest amusant 8. It helps me concentrate Ça maide à me concentrer 9. I like techno and dance music Je mintéresse à la musique techno et danse 10. I dont like love songs because they are very emotional Je naime pas les chansons damour parce quelles sont très émouvantes

Give an opinion about the different styles of music