Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms compléments
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Aujourd’hui en français:
Bonjour!.
Salut ! Salut ! Salut ! Salut ! Salut, comment vas-tu?
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Je me présente (Formez des groupes de trois personnes.) How would you… introduce yourself? greet someone? ask how they are? respond politely? OR tell how.
Les Nombres 0 à 30.
Talking about yourself
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300.
Shopping for clothes - prices
BIENVENUE.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have Avoir= to have Jai Tu as Il a (Il y a) Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
Bonjour!.
Dessine et parle Example:
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Salut! Par John Dimado.
Talking about yourself
French introduction.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
En classe Salutations mardi le 8 septembre
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
WALT: how to talk about your timetable
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
Jour 2. Trouvez quequun dans la classe.. Circulate in the class to find someone who relates to each of the subjects below. The person must answer Oui.
Shopping for clothes - prices Match up the numbers 1)Vingt dollar 2)Quinze dollar 3)Seize dollar 4)Trente dollar 5)Douze dollar 6)Vingt-cinq dollar 7)Quarante.
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Hello / Goodbye.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Vocab 1-1.
Les nombres.
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
Chalking It Up How do you tell the time in french?
Act 1 1.B 2.A 3.A 4.A 5.B. Act 2 1.À tout à l’heure 2.Salut 3.À demain 4.À plus tard 5.À bientôt.
Study & revise the numbers carefully.
Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1)
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1. Give an appropriate response Bonjour! Bonjour (Mme) Salut.
JOURNÉE 1 ET 2 Commençons Copy the following dialogue and fill in the missing information. - Salut - _______! Comment ___________? - Je m’appelle ____________.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
8-9 Septembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
French Project 2009 By : Emily Reilly 7/3.
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Vocabulaire Unité 1 T’es branché. Bonjour Salut.
LES NOMBRES 0-30 FRANCAIS I Chpt 1. LES NOMBRES Zéro Un Deux Trois Quatre cinq Six Sept Huit Neuf dix.
Objectif: In this lesson, I will be able to say my age in French. Quel âge as-tu? ALL will be able to read or say the numbers in French and say their age.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Unité 1 Leçon 2A.
20 vingt 21 vingt et un 22 vingt-deux 23 vingt-trois 24 vingt-quatre
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
Transcription de la présentation:

Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz

Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans

Match each statement below with the correct picture. 1. Très bien, merci. 2. A demain. 3. Pas bien. 4. Bonjour, Monsieur. 5. Salut, Thomas. ça va?

Select the correct answer to each math problem below = = 3. 2 X 7= = 5. 3 X 7 = A. quatorze B. quinze C. neuf D. vingt-et-un E. vingt -deux

Put the following sentences in the correct order to create a conversation. A. –Je mappelle Anne. B. –Bonjour. Comment tu tappelles? C. – Comment ça va? D. –Je mappelle Serge, et toi? E. –Plus ou moins. B, D, A, C, E

In French, write out the number you associate with the following. Your age Quatorze, quinze, seize, dix-sept, dix-huit The number of classes that you have sept The age of most kindergartners cinq The months in the year douze The age when you can get a full drivers license seize

Respond to each of the following questions and statements using a complete sentence. 1. Il a quel âge? Il a ____ ans. 2. Je vous présente Pierre. Cest un ami. Bonjour. / Enchanté. 3. A demain. A plus tard./ A tout à lheure./Au revoir/ A bientôt. 4. Comment tu tappelles? Je mappelle … 5. ça va? Bien, merci. /Très bien./ Pas mal./Plus ou moins/ Très mal. / Oui, ça va. 6. Tu as quel âge? Jai … ans.

Indicate whether each of the following is a)subject or b)verb. Je te présente Sylvie. Verb Je te présente Sylvie Subject On parle français en France. Subject On parle français en France. Verb

Complete each sentence with the appropriate subject pronoun. ___ mappelle Nicolas. Je ___ sappelle Nathalie. Elle ___ parle français en France. On Comment ___ tappelles? Tu Comment allez-____, madame? vous

Turn to your partner and introduce yourself and a friend.