Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Talking about yourself
Voyages et Vacances.
De qui s’agit-il?.
Les Mots Interrogatifs
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
On va rechercher de bonnes vacances!
Vocabulaire électronique
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Nous allons… Parler, écouter, mémoriser, réfléchir.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
(= for (how long) / since (when?)
Les drapeaux des pays francophones
Speaking Exam Preparation
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Creating Questions in French
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Les matières scolaires
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
“Depuis”.
1415frey9W26fitness.
La personne spéciale Comment tu t’appelles? (Je m’appelle…)
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Theme One Speaking Questions
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Nous allons… regarder écouter penser parler
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
I have no confidence I am very confident
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
INFORMATIONS PERSONELLES
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Quelle est la date aujourd’hui?
1. Comment t’appelles-tu?
Les instructions en classe
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Aujourd’hui nous allons…
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Questions Synthesis.
Aujourd’hui nous allons…
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Information Questions
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
J’écris à mon correspondent
Translate the statements below into English
Transcription de la présentation:

Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils end up being confident in have a short exchange of up to a max. of 6 questions and answers. We are going to begin with some game activities to rehearse the language they have met, develop fluency, memory, pronunciation and confidence in speaking.

Où? Qui? Comment? Que? Qu’est-ce que? Quand? Pourquoi? Combien? Quel/s/ Quelle/s? Teach the key question words with gestures. Take pupils through these several times, repeating with the gestures. Quand?

O_? Q__? C_______? Q__? Q_’e__-c_ q__? Q____? P_______? C_______? Teach the key question words with gestures. Take pupils through these several times, repeating with the gestures. Q____?

Where? Who? When? What? How? Why? Which? Questions Où? Qui? Quand ? Que ? Qu’est-ce que? Comment ? Pourquoi? Combien ? Quel/s Quelle/s? Where? Who? When? What? How? Why? Use this to check pupils recall the English for each question word. How much? How many? Which?

Révision Comment tu t’appelles? Comment ça va? Quel âge as-tu? Quelle est la date de ton anniversaire? Où habites-tu? Pourquoi Cambridge est célèbre? Quel temps fait-il? Qui est ton professeur de français?

Quelle est la date de ton anniversaire? Y6 Conversation 1. Comment tu t’appelles? Je m’appelle …………………….. 2. Ça va ? …………………………………………………………….. 3. Quel âge as-tu? J’ai ……………………ans 4. Quelle est la date de ton anniversaire? Mon anniversaire c’est le ………………………………………. 5. Tu as des frères ou des sœurs? ……………………………………………………………………………… 6. Tu as un animal? ………………………………………………………………………………. 7. Où habites-tu? (Say where you live. Which country? Is it in the north/south/west/east?) J’habite à……………………………………………………………………… 8. Qu’est-ce qu’il y a à _________________? À ……………………………...il y a …………………………………………………………… 9. Quelles langues parles-tu? Je parle ……………………………………………………………………… Comment tu t’appelles? Comment ça va ? Quel âge as-tu? Quelle est la date de ton anniversaire? Tu as des frères ou des sœurs? Tu as un animal? Où habites-tu? Qu’est-ce qu’il y a à ______________? Quelles langues parles-tu?