Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Poser des questions Asking questions.
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
We all ready know two French verbs. What are they?
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
On va rechercher de bonnes vacances!
Vocabulaire électronique
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Nous allons… Parler, écouter, mémoriser, réfléchir.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
(= for (how long) / since (when?)
Pile/Face Tu as quel âge? Quel est le date?
Speaking Exam Preparation
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Creating Questions in French
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
“Depuis”.
@Dan_MacPherson1.
1415frey9W26fitness.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Possessive Adjectives
By the end of today’s lesson you will be able to:
Les animaux domestiques
Theme One Speaking Questions
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
in French and in English
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
I have no confidence I am very confident
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
INFORMATIONS PERSONELLES
Connaissez-vous la France?
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
1. Comment t’appelles-tu?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Les instructions en classe
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Unité 2 – Frères et soeurs!
Les Questions d’information
Aujourd’hui nous allons…
Questions Synthesis.
Aujourd’hui nous allons…
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
Dans ma Salle de classe
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Information Questions
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
How do you say I like and I don’t like in French???
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Les Questions d’Information
J’écris à mon correspondent
Morning Dash - Francais
Translate the statements below into English
Transcription de la présentation:

Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils end up being confident in have a short exchange of up to a max. of 6 questions and answers. We are going to begin with some game activities to rehearse the language they have met, develop fluency, memory, pronunciation and confidence in speaking.

Où? Qui? Comment? Que? Quand? Pourquoi? Combien? Quel/s/ Quelle/s? Teach the key question words with gestures. Quand?

O_? Q__? C_______? Q__? Q____? P_______? C______? Q____ Q_____? Teach the key question words with gestures. Q____?

Where? Who? When? What? How? Why? How much? Which? Questions Où? Qui? Quand ? Que ? Comment ? Pourquoi? Combien ? Quel/s Quelle/s? Where? Who? When? What? How? Why? Use this to check pupils recall the English for each question word. How much? Which?

Révision Comment tu t’appelles? Comment ça va? Quel âge as-tu? Quelle est la date de ton anniversaire? Où habites-tu? Pourquoi Cambridge est célèbre? Quel temps fait-il? Qui est ton professeur de français?

Y6 Conversation 1. Comment tu t’appelles? Je m’appelle …………………….. 2. Ça va ? …………………………………………………………….. 3. Quel âge as-tu? J’ai ……………………ans 4. Quelle est la date de ton anniversaire? Mon anniversaire c’est le ………………………………………. 5. Tu as des frères ou des sœurs? ……………………………………………………………………………… 6. Tu as un animal? ………………………………………………………………………………. 7. Où habites-tu? (Say where you live. Which country? Is it in the north/south/west/east?) J’habite à……………………………………………………………………… 8. Qu’est-ce qu’il y a à _________________? À ……………………………...il y a …………………………………………………………… 9. Quelles langues parles-tu? Je parle ………………………………………………………………………