Hello / Goodbye.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu vs. Vous Ch. 2, Français I.
Advertisements

Être = to be Je suis ► I am tu es ► you are Il/elle est ► he is/she is
Asking and Telling Where Someone Is From Page 6. Tu es de Paris? Oui, je suis de Paris.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Aujourd’hui en français:
Bonjour!.
Les Pays Les Nationalités Stacy-Ann Smith 1/19/2006.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Je me présente (Formez des groupes de trois personnes.) How would you… introduce yourself? greet someone? ask how they are? respond politely? OR tell how.
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Reviewing page 6. 1.How do you say Are you from here? Tu es de Paris? Tu es dici? Tu es de Darien?
Talking about yourself
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
Questions II How do you Form Questions in French??
ContractionsContractions How the French get around.
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
$100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300 $400 $500 $100 $200 $300.
Français 1b OPT Benchmark Oral Exam Begins Tuesday, May 29, 2012.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Présentez-vous.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
French introduction.
En classe Salutations mardi le 8 septembre
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
Des Adjectifs Vocabulaire.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Vocab 1-1.
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1 Leçon 1a – Salut!.
Unité 1. Give an appropriate response Bonjour! Bonjour (Mme) Salut.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Comment ça va? Comment ça va? Ça va? Oui, ça va (bien).
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Qu’est-ce que ça veut dire?
Greetings, formal and informal
Salut! Bonjour! La Conversation!.
Unité 1 Leçon 1 C How to greet a friend/classmate: Salut! How to greet a teacher/adult: Bonjour! Monsieur Madame/Mademoiselle How to say good-bye: Salut!
Unit 1 – Greetings and Salutations
SAYING HELLO SAYING HELLO.
Français I Leçon 1A - vocabulaire
Unité 1 Leçon 1C.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
Que veut dire…? How are you? (inf.) Comment ça va?
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Les salutations.
Translation/ Traduction
Révision Français Unité 1 A. Trouvez le mot qui n’appartient pas a cause de leurs sens:
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Rémi and Julie are talking before school. Julie: Salut, Rémi! Rémi: Salut, Julie. Ça va? Julie: Ça va. Et toi? Rémi: Pas mal, merci. Julie: Au revoir.
Transcription de la présentation:

Hello / Goodbye

Bonjour. Salut. Bonsoir. Au revoir. À bientôt. À demain. À toute à l’heure. À plus tard.

How are you?

Formal or when speaking to more than one person: Comment allez-vous? Informal and when speaking to one person (whom you know well): Comment vas-tu? Comment ça va? Ça va?

Très bien, merci. Ça va très bien (merci). Ça va bien (merci). Ça va (merci) / Pas mal. Ça va comme ci comme ça. Ça ne va pas. Ça va mal.

Et vous? Et toi?

Imagine you are attending a formal party Imagine you are attending a formal party. You don’t know anyone, so you need to speak politely to the people there. Say hello to five people, using formal greetings and ask how they are.

Imagine you have just arrived in class. Say hello to five of your friends. Greet them by name and shake their hand or kiss them (faire la bise). Ask them how they are.

What is your name?

Formal or when speaking to more than one person: Comment vous appelez-vous? Informal or when speaking to one person (whom you know well): Comment t’appelles-tu? Tu t’appelles comment? Comment tu t’appelles?

Je m’appelle Françoise. Je m’appelle Mai. Je m’appelle Ahmed. Je m’appelle Pierre.

Comment t’appelles-tu?? Je m’appelle Thérèse.. Comment t’appelles-tu??

Comment vous appelez-vous? Moi, c’est Thomas. Et vous monsieur? Je m’appelle Elodie. Je m’appelle Dominique. Je m’appelle Monsieur Robert.

Comment vous appelez-vous madame? Je m’appelle Madame Wang.

Imagine you are working in an airport and you are looking for a particular person to deliver some important flight information to. Ask 5 people their name.

How old are you?

Formal or when speaking to more than one person: Vous avez quel âge? Informal or when speaking to one person (whom you know well): Tu as quel âge?

J’ai cinq ans. J’ai soixante ans. J’ai trente ans. J’ai ____ ans. Par exemple: J’ai soixante ans. J’ai trente ans.

Ask all the students in this class how old they are. Note their answers in your book. Eg. Karine – 12 ans

Are you French? (Where are you from?)

Informal Formal M Tu es français? Vous êtes français? F Tu es française? Vous êtes française? M Tu es philippin? Vous êtes philippin? F Tu es philippine? Vous êtes philippine? M Tu es américain? Vous êtes américain? F Tu es américaine? Vous êtes américaine?

Je suis française. Je suis américain. Je suis marocain . Je suis vietnamienne. Je suis philippine. Je suis japonais. Je suis chinoise. Je suis allemand. Je suis tunisien. Je suis espagnole.

philippin français américain britannique japonais coréen chinois Masculin Féminin philippin français américain britannique japonais coréen chinois

Sondage – Conduct a survey of the students in this class Sondage – Conduct a survey of the students in this class. Show your results in a graph. Les Nationalités Nombre de personnes britannique philippin suisse Nationalités