TOPIC 9 Presentations Les Présentations

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

Objectif Trouver les facteurs dun nombre. Objective Find the factors of a number.
The Microsoft ® Mouse Mischief add-in works with Microsoft ® PowerPoint ® 2010 or Microsoft ® Office PowerPoint ® Download and install the Mouse.
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Réserver une table au restaurant
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Quelle est la date aujourd’hui ?
Talking about yourself
Starter in rough: match up 1. démodé 2. à la mode 3. cher 4. bon marché 5. des vêtements de marque 6. un mannequin 7. un défilé de mode 8. il faut 9.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Les expressions de quantité Followed by de or d. Que veut dire… Assez de Beaucoup de Combien de Plus de Moins de Trop de Tant de.
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
The Acid Rain Problem in Europe Les Pluies acides dans Europe
Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012.
Leisure translations GCSE French.
Reading an analog clock
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Indefinite articles, plural of nouns
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Le système scolaire en France
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Echauffement (10 minutes) Complete the sheet in front of you as best as you can with what you brought to class today: 1.Un défi mondial 2.Une liste de.
IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
JE dois écrire une légende??? MAIS COMMENT??? QUOI???
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
Follow the directions on each slide. If you finish early you may work on an assignment for another class.
SVP. Bien lire la description des diapositives 1. 1.Une diapositive sur lidentification de létudiant, de sa recherche ainsi que du domaine dexpertise couvert.
TOPIC 4 Writing Reports / Comment rédiger des rapports
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Le voyage Le journal virtuel The virtual scrapbook !
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
We have already learnt how to say what is in your town!
La prononciation française
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Les auxiliaires modaux
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Fabio Bortolotti THE PERSPECTIVE OF AN ARBITRATOR LE POINT DE VUE D’UN ARBITRE Production of documents – Direct examination and cross examination Production.
Les pronoms sujets je – tu – il/elle – nous – vous – ils/elles.
Mercredi, le 1 octobre Do the warm-up worksheet. You may use your notes from last class. Get out a sheet of notebook paper and label it “La famille”
Ecole des Arts Visuels de La Cambre / cours Éco-conception & Développement Durable / François Jégou 1 WELCOME TO SAINT-GILLES, LIÈGE CAMPUS FOOD SAINT-GILLES.
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts Your Text Here!
AP Examen Pratique commentaires
Qu’est-ce qu’on mange au...
Objectifs: To revise telling the time in French
ALLPPT.com _ Free PowerPoint Templates, Diagrams and Charts INSERT THE TITLE OF YOUR PRESENTATION HERE FREE PPT TEMPLATES.
Essai
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Les formes et les couleurs
Transcription de la présentation:

TOPIC 9 Presentations Les Présentations SEG2911 / CSI2911 / ELG2911 Professional Practice Pratique professionnelle TOPIC 9 Presentations Les Présentations

Presentation format / Format de présentation You may use / Vous pouvez utiliser Powerpoint (.pptx, .ppt) Hand .ppt in directly Remettez .ppt directement. Alternative formats / D'autres formats. Hand in .pdf / Remettez .pdf OpenOffice /Apple Keynote Prezi http://prezi.com EECS 2911 - Lethbridge

Handing in a draft and presenting it later Remettez une ébauche et de le présenter plus tard Hand in a draft of your presentation Remettez une ébauche de votre présentation The best will be presented in the last three lectures Les meilleurs sera présenté aux trois dernières classes The remainder in the last three DGDs Le reste des trois dernières DGD You will be given a schedule / Vous recevrez un calendrier Don’t forget to bid! / N'oubliez pas de faire l'enchère ! I will approve early bids presentation topics soon. J’ approuverai les premiers sujets de présentation bientôt EECS 2911 - Lethbridge

Presentation guidelines 1 Lignes directrices des présentations 1 33% Quality A/V elements (slides etc.) / éléments de qualité A/V (diapositives etc.) Choose a nice professional template Use large fonts (20 point or higher) / Utilisez des polices de grande taille (20 points ou plus) Use point form – avoid complete sentences / Utilisez un style télégraphique - éviter les phrases complètes. Use proper indent capability in Powerpoint / Utilisez la capacité d’indentation de PowerPoint EECS 2911 - Lethbridge

Presentation guidelines 2 Lignes directrices des présentations 2 Quality A/V / éléments de qualité A/V Use diagrams, tables etc. if possible (with reference) / Utilisez des diagrammes, des tableaux etc., si possible (avec citation) Each slide should have about 7-15 lines of text, or a graphic / Chaque diapositive doit avoir environ 7-15 lignes de texte ou un graphique. Avoid more than about 7 ‘chunks’ in a list Evitez plus d’environ 7 «morceaux» dans une liste Each point should take no more than 2 lines Chaque point ne devrait pas prendre plus de 2 lignes EECS 2911 - Lethbridge

Presentation guidelines 3 Lignes directrices des présentations 3 33% Organization of material presented / Organisation du matériel présenté Enough background (but not too much) / assez de contexte, mais pas trop Interesting data and facts / Des données et faits intéressantes Conclusions? EECS 2911 - Lethbridge

Presentation guidelines 4 Lignes directrices des présentations 4 33% Information content / Contenu de l'information Amount the class would have learned from your presentation. La quantité de connaissances que la classe serait apprendre EECS 2911 - Lethbridge

Presentation guidelines 5 Lignes directrices des présentations 5 Delivery Pacing (no more than 1 slide a minute) Speak clearly Avoid reading exactly what is written Leave time for questions Handle questions from the class well Livraison de la présentation Pas trop rapide ou trop lente (pas plus de 1 diapositive / minute) Parlez clairement Évitez de lire exactement ce qui est écrit Prévoyez du temps pour des questions Répondez aux questions de la classe habilement EECS 2911 - Lethbridge

Some tips / plus d’avis http://www.forbes.com/2010/01/14/presentations-pecha-kucha-technology-breakthroughs-oreilly.html http://www.siam.org/meetings/guidelines/tips.php EECS 2911 - Lethbridge