Outsourcing des Back Offices Un pas supplémentaire dans la spécialisation des métiers de la finance Avril 2006.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP Pasqualino Mare, Projectmanager KC Handel 4 Novembre 2008 Paris,
Advertisements

European Commission DG DEV B2 CONDITIONALITY REFORMULATED THE BURKINA FASO PILOT CONDITIONALITY REFORMULATED THE BURKINA FASO PILOT.
1 Project supported by the European Commission ECREIN Platform in Rhône-Alpes (RA) Analysis of instruments and actions to support eco-innovation and eco-investment.
LInnovation Participative chez Solvay Club de lIris 24 novembre 2004 Robert Vincent - Competence Centre Organizational Development & TQM.
Click to edit Master title style Soccuper de notre personnel Investir dans leur développement professionnel Leur donner confiance en lavenir Look after.
CCIE – 27 novembre 2000 Part 1: (45 minutes) - Jean Rauscher
GERPISA Eleventh International Colloquium June 11-13, 2003 Paris The Origins and the Limits of the Productive Models Diversity Research questions and research.
Steve Woloz Associates STEVE WOLOZ & ASSOCIATES INC. MANAGEMENT CONSULTANTS Impact des Indicateurs de Performance RH sur LOrganisation.
Département fédéral de lintérieur DFI Office fédéral de la statistique OFS Implementing the economic classification revision (NACE / ISIC) in the Business.
The French Platform : a public-private partnership
Le sondage LibQUAL à HEC Montréal Une première expérience réussie qui sintègre au processus de planification stratégique de la bibliothèque Le sondage.
(Nom du fichier) - D1 - 01/03/2000 FTR&D/VERIMAG TAXYS : a tool for the Development and Verification of RT Systems a joint project between France Telecom.
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
Workshop/Atelier No. 3 Integrated Solid Waste Management and Resources Efficiency Towards Sustainable Development Gestion intégrée des déchets solides.
1 Un Partenariat global pour accélérer le progrès vers les OMD grâce à lÉducation des populations rurales (EPR) A Global Partnership to accelerate progress.
AFRICAN DEVELOPMENT BANK BANQUE AFRICAINE DE DEVELOPMENT
Copyright © 2010 Systematic Présentation des enjeux Europe et International 1 Jean-Luc Beylat, Vice-Président International Systematic.
1 DGRI / Département des affaires européennes et internationales 7 ème PCRDT, TIC: appel SME Initiative on Digital Content and Languages Frédéric Laurent.
1 AID AND THE BUDGETARY GAP : THE CASE OF MALI Abdoulaye TOURE Director General du Budget.
The Civil Aviation University World-wide CNS/ATM Systems Implementation Conference Rio de Janeiro, May 1998 Formations nécessaires.
1 La bibliométrie pour l'évaluation stratégique des institutions de recherche : usages et limites Indicators for strategic positioning of the research.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Inforoute Santé du Canada Les défis de linteropérabilité en e-santé Mike Sheridan, Chef de lexploitation 19 mai 2006.
Building a Smart Planet PARTENAIRES ET SERVICES IBM.
Faisons du progrès votre solution davenir Centre de Ressources Pour les Industries du Bois 27 rue du merle Blanc BP EPINAL Cedex 9 Tél. 03.
SESSION1. INTRODUCTION. Bienvenue Dominique Di Biase.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
REBUILDING HAITIAN MEDICAL EDUCATION AND TRAINING.
Partenaires dITER Joint implementation Agreement Chine Corée du Sud Etats-Unis Fédération de Russie Japon Union Européenne + Inde Pays hôte dimplantation.
Status report SOLEIL April 2008
Coopération/Distribution DEA Informatique Nancy. Content 4 Introduction - Overview 4 Coordination of virtual teams : –explicit interaction model –explicit.
Université Des Sciences Et De La Technologie DOran Mohamed Boudiaf USTO République Algérienne Démocratique et Populaire Département de linformatique Projet.
Defence R&D Canada R et D pour la défense Canada Novel Concepts for the COP of the Future Denis Gouin Alexandre Bergeron-Guyard DRDC Valcartier.
By Espérance Habindavyi and Janvier Nkunzebose Mombasa, th August,2013.
TM.
IT Infrastructure Library (ITIL)
Defence Research and Development Canada Recherche et développement pour la défense Canada Canada 11-1.
* Google Confidential and Proprietary Khaled KOUBAA Public Policy & Gov't Relations Manager - North Africa Google, Inc. Research, Innovation and Entrepreneurship.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
28th Conference of Directors of Paying agencies Namur, 27 to 29 October 2010 The Belgian Presidency of the Council of the European Union Workshop 2 : Control.
The EMPREINTE Project Juillet - octobre 2004
Centre de compétence 1 Professionalisation of the tourist guides Innoguide tourism – Mercredi 1 er février 2012 – BIP Centre de compétence.
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Seite 1 Présentation Guinée Réunion Task Force CQ/SQI, Eschborn CONCOURS QUALITE IN GUINEA Context and perennity Dr Mohamed Lamine.
INVESTMENT CLIMATEDEVELOPMENT IMPACT EVALUATION INITIATIVE Piloting the Entreprenant Status: In search of a successful formalization model BENIN Impact.
PURCHASING PHASE REVIEW Cornerstones of Purchase baseline
Consortium québécois sur la découverte du médicament Facilitating creative partnerships in biopharmaceutical research OTTAWA - December 1 st, 2009 Max.
Présentation dun modèle dinterface adaptative dun système de diagnostique et dintervention industriel: ADAPTS (Adaptive Diagnostics And Personalized Technical.
Limplantation dun parc naturel marin en Martinique et le développement écotouristique : quels impacts pour les populations locales By Stéphanie Clarke.
Entretien d’entrée en fonctions et Période probatoire Induction Interview & Probation Period Titulaires Boursiers.
Marketing électronique Cours 5 La personnalisation.
1 Diffusion du savoir et mobilisation des connaissances Bilan de la réunion des partenaires du Domaine Justice, Police et Sécurité à Ottawa (14 novembre.
AFRICAN GROUP ON NATIONAL ACCOUNTS AGNA GROUPE AFRICAIN DE COMPTABILITÉ NATIONALE C RÉATION DU R ÉSEAU AFRICAIN DES COMPTABLES NATIONAUX.
MACROES A MACRoscope for Oceanic Earth System PI : Olivier Aumont, LPO, Brest - 7 participating labs, about 20 researchers involved - The total budget.
INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation.
Réseaux de nouvelle génération et Internet : propositions pour le futur Alistair URIE Membre du Board d’ETSI Président du groupe de réflexion d’ETSI sur.
RÉUNION MISEP L’efficacité de l’accompagnement et du suivi des demandeurs d’emploi Achieving activation of jobseekers: successful strategies for case management.
The political ecnomy of tourism development in Tolagnaro (Madagascar) Utilization of natural resources in the struggle against poverty Bruno Sarrasin Professeur.
VTHD PROJECT (Very High Broadband Network Service): French NGI initiative C. GUILLEMOT FT / BD / FTR&D / RTA
8th International Conference on psychosocial and economic aspects of HIV infection
Marco Nideröst 24/11/ Seite 1 La libéralisation du marché électrique est-elle une chance ou un risque pour la Suisse?
Responsible products via large retail chains in the EU: field reality and development needs Vincent Commenne For the European Network for Responsible.
2010 CAADP A FRICA F ORUM M EETING THE C HALLENGES OF C LIMATE C HANGE S TRATEGIES OF S MALLHOLDER FARMERS TO ACHIEVE F OOD S ECURITY AND I NCOME G ROWTH.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque – Deuxième niveau Troisième niveau – Quatrième niveau » Cinquième niveau.
Crédits photos : CampusFrance © Ministère des Affaires étrangères et européennes Co-funded Scholarship Programmes.
Netwin is supported by the EU Commission in the framework of the Recite II programme Le projet Netwin est soutenu par la Commission Européenne dans le.
BRMS Implementation Status Update Template designed by 18-July-2015.
Transcription de la présentation:

Outsourcing des Back Offices Un pas supplémentaire dans la spécialisation des métiers de la finance Avril 2006

2 Table of Contents Back office structure and functions (Benoit Schaus) Sourcing (André Vandencamp) Outsourcing (François Dorland)

3 Agenda Faut-il avoir peur de l outsourcing (d é localisation) ? Outsourcing : une tentative de d é finition Sous-traitance, out-tasking Outsourcing Filialisation comment s y retrouver ? Les m é tiers concern é s Les logiques é conomiques et industrielles de l outsourcing Des é conomies d é chelles Des é conomies de co û t La question de la TVA Une nouvelle organisation des m é tiers : les diff é rents degr é s et modalit é s Mise en oeuvre de l outsourcing : un projet industriel La n é gociation et les Services Level Agreements (SLAs) La mise en œ uvre et la p é riode de transition La stabilisation Grandeurs et mis è res de l outsourcing au jour le jour Une nouvelle fa ç on de travailler Quand la situation n est pas bonne : comment revenir en arri è re ?

4 Agenda Faut-il avoir peur de l outsourcing (d é localisation) ? Outsourcing : une tentative de d é finition Sous-traitance, out-tasking Outsourcing Filialisation comment s y retrouver ? Les m é tiers concern é s Les logiques é conomiques et industrielles de l outsourcing Des é conomies d é chelles Des é conomies de co û t La question de la TVA Une nouvelle organisation des m é tiers : les diff é rents degr é s et modalit é s Mise en oeuvre de l outsourcing : un projet industriel La n é gociation et les Services Level Agreements (SLAs) La mise en œ uvre et la p é riode de transition La stabilisation Grandeurs et mis è res de l outsourcing au jour le jour Une nouvelle fa ç on de travailler Quand la situation n est pas bonne : comment revenir en arri è re ?

5 Agenda Faut-il avoir peur de l outsourcing (d é localisation) ? Outsourcing : une tentative de d é finition Sous-traitance, out-tasking Outsourcing Filialisation comment s y retrouver ? Les m é tiers concern é s Les logiques é conomiques et industrielles de l outsourcing Des é conomies d é chelles Des é conomies de co û t La question de la TVA Une nouvelle organisation des m é tiers : les diff é rents degr é s et modalit é s Mise en oeuvre de l outsourcing : un projet industriel La n é gociation et les Services Level Agreements (SLAs) La mise en œ uvre et la p é riode de transition La stabilisation Grandeurs et mis è res de l outsourcing au jour le jour Une nouvelle fa ç on de travailler Quand la situation n est pas bonne : comment revenir en arri è re ?

6 Wealth management & private banking executives are being challenged to commit to growth & profitability Onshore VS Offshore Development of new onshore models through combination of organic growth and acquisitions Consolidation & Scale Several recent acquisitions High Value Client Solutions Trend towards holistic advice Growth of Network Based Models More shared services within group; Development of open products architecture Diversity of Products and Services Rapid trend to alternative products e.g. hedge funds, private equity, Rise of open product architecture Better Enable Advisors New client demands / concerns More investment in hiring/training Front office enabling tools on the rise Cost Effective IT Investment Managed by ratios Trend to packages & standardisation; Evolution of outsource market Profitability Management Evolving examples of success and new benchmarks; Driving investment performance Source: 2003 IBM Survey of European Wealth and Private Banks (trends) Impacts Focus on core business Acquire best of breed components IT Impact

7 Example : the acquisition of a core banking system is a strategic decision with a 10 years perspective With dedicated resources allocation along the project lifecycle 3 months 9/12 months 10 years 3 months 9/12 months 10 years ImplementationPost-ImplementationPreparation Objectives & Scope Definition Implementation Hosting Services Application Support & Maintenance Project & Change Management Service Management Chose partners with the ability to support you on the long run, and to address the activities chain as a whole is a key success factor Chose partners with the ability to support you on the long run, and to address the activities chain as a whole is a key success factor

8 Benefit from combined economies of scale Hosting Shared infrastructures & teams Wide service hours coverage Lower cost for options (Disaster recovery…) Improved accessibility & cost for unplanned resources needs 1.IT and operations efficiency improvements begin 2.Achievement of most or all efficiencies 3.Impasse 4.Replacement of core systems and hosted services begin 5.Core system replacement and hosted services Source: IBM Institute for Business Value

9 Flexibility: Benefit from flexible resources allocation and pricing IT Operations Cost Business constraints by lack of capacity & delays Anticipated Investments Cost Time Revenue Trend Improved Business Agility Capacité utilisée Cost Time IT Operations Cost Reduced Upfront Investments Flexible pricing & fast provisioning Revenue Trend

10 Agenda Faut-il avoir peur de l outsourcing (d é localisation) ? Outsourcing : une tentative de d é finition Sous-traitance, out-tasking Outsourcing Filialisation comment s y retrouver ? Les m é tiers concern é s Les logiques é conomiques et industrielles de l outsourcing Des é conomies d é chelles Des é conomies de co û t La question de la TVA Une nouvelle organisation des m é tiers : les diff é rents degr é s et modalit é s Mise en oeuvre de l outsourcing : un projet industriel La n é gociation et les Services Level Agreements (SLAs) La mise en œ uvre et la p é riode de transition La stabilisation Grandeurs et mis è res de l outsourcing au jour le jour Une nouvelle fa ç on de travailler Quand la situation n est pas bonne : comment revenir en arri è re ?

11 Governance model Governance Business Partnering Organization alignment Commercial Model Benefits – Business Case Flexible pricing SLA Contractual Agreements Service definition Hosting Service Solution Core activities Options IT processes PSF-ICT Agreement Outsourced function Services Implementation Strategy Activities Planning & Budget Resources Change Management

12 Example of IT outsourcing Change Management Project Management Architecture Business Organization IT operations Select the appropriate architecture Support the integration of clients from a technical perspective Parameters definition Define business requirements Parameters settings definition Configuration Testing Client Integration Support the integration of clients from an organization perspective Procedures definition Training Project & change management Project guidance and assistance Resources Governance

13 Committed Service Levels Services Options Software License Maintenance & Support … Software License Maintenance & Support … Consulting Application Expertise … Consulting Application Expertise … Service Level Agreement Availability Performance Responsiveness … A la carte Options Managed Services Hosting IT Operations Service Levels … Managed Services Hosting IT Operations Service Levels … Integration Set-Up Project Administration … Integration Set-Up Project Administration … CUSTOMER

14 Agenda Faut-il avoir peur de l outsourcing (d é localisation) ? Outsourcing : une tentative de d é finition Sous-traitance, out-tasking Outsourcing Filialisation comment s y retrouver ? Les m é tiers concern é s Les logiques é conomiques et industrielles de l outsourcing Des é conomies d é chelles Des é conomies de co û t La question de la TVA Une nouvelle organisation des m é tiers : les diff é rents degr é s et modalit é s Mise en oeuvre de l outsourcing : un projet industriel La n é gociation et les Services Level Agreements (SLAs) La mise en œ uvre et la p é riode de transition La stabilisation Grandeurs et mis è res de l outsourcing au jour le jour Une nouvelle fa ç on de travailler Quand la situation n est pas bonne : comment revenir en arri è re ?

15 ©2005 Deloitte S.A. Member of Deloitte Touche Tohmatsu