Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Advertisements

UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Les devoirs - homework Instructions:
Role Play 17 Homework help.
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Les devoirs - homework Instructions:
Les mois.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Commencez La cloche sonnée
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Questions and answers about school
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
LES NOMBRES FRANÇAIS Learning Goal:
Objectifs: To revise telling the time in French
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Quelle est la date aujourd’hui?
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Trouvez les numéros qui manquent: 2, 4, 6, …, 10, 12, …, 16
Pour commencer…Corrige les erreurs
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
By the end of today’s lesson you will be able to:
1. Comment t’appelles-tu?
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Les instructions en classe
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Quelle est la date aujourd’hui?
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Les couleurs! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Comment t’appelles-tu?
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Comment t’appelles-tu?
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Dans ma Salle de classe
Quelle heure est-il?.
Comment t’appelles-tu?
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Les Mots Intérrogatifs
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
STARTER La chaîne des nombres
Starter.
Oui Madame. Bonjour Madame Présent(e).
COMMENT DIT-ON How do you say?
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
J’écris à mon correspondent
S1 describing people To be able to describe your personality
Morning Dash - Francais
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
Starter- Qu’est-ce qu’il y a sur l’image?
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux Ça va (très) bien, merci / bof! Pas mal. Comment t’appelles-tu? Je m’aPPelle … Comment ça s’écrit? Ça s’écrit … Quel âge as-tu? J’ai onze / douze ans. Quelle est la date de ton anniversaire? Mon anniversaire, c’est le (number – page 10) (month- pg 13)

en classe mardi 8 janvier Mon interview par vidéo

Objectives I MUST be able to recognise questions asking me about myself I SHOULD be able to recognise questions asking me about myself and give basic answers I COULD be able to recognise questions asking me about myself and give detailed answers.

Starter- les números 1-31

JN 18.01.07

en classe mercredi 9 janvier Mon interview par vidéo - 2

In pairs, you have 10 minutes to create a short interview where you both ask and answer the questions from exercice 3. You will then present your interview to the class. Try to think of interesting things to say and use your acting skills!