Adverbs of frequency how often do you do something.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Replaces the name of a place, a thing, or an idea.
Advertisements

Révision.
Telling when you do something BD chp1.2 vocab pg21.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Passé Composé vs. LImparfait Specific Actions Specific Time in the past Equivalent to the English ed ending on verbs Ongoing actions or continuous actions.
Conversations vocab chp8.1
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
3 façons de poser des questions
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les choses que j’aime faire
Je regarde quelquefois la télévision.
Making expressions negative To make a simple negative, use NE and PAS around the verb. If there is a subject pronoun in the sentence, the verb will be.
Le Vocabulaire Octobre 2012.
Que font-ils après le collège? Objectif: saying what you did yesterday jeudi quinze septembre.
Aider a la maison Je fais le lit Je ne fais pas le lit.
Les Expressions Négatives
Les verbes.
Talking about sports, games, instruments, and activities
Français 1, Début 22/3/10 Match the activity on the left with the appropriate room (or area) on the right. 1. préparer le dîner a. le salon 2. étudier.
Ma maison p Le logement Une maison – MA maison Un appartement (un appart) – MON appartement Un immeuble – MON immeuble.
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
The Past Tense - examples. Aujourd’hui je mange The Past Tense - examples Aujourd’hui je mange - hier j’ai mangé.
Direct and Indirect Object Pronouns
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
©2014 FrenchTeacherResources.com.
Rond-Point Chapitre 4. Quelques Verbes Irréguliers DormirAcheterBoireAller dorsachèteboisvais dorsachètesboisvas dortachèteboitva dormonsachetonsbuvonsallons.
L’usage de l’imparfait: L’IMPARFAIT vs. LE PASSÉ COMPOSÉ
Adverb Placement. Traduisez..... Sometimes – quelquefois From time to time – de temps en temps Once a week – une fois par semaine Often – souvent Usually.
Using moderating words to make your sentences longer.
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Donnez le verbe: Regarder (la télé) Ecouter (la musiqe)
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Les travaux du ménage. travailler dans le jardin.
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
Warm up What activities you must (devoir) do every day, every week, or every year in your life. Then write a sentence like: chaque jour, je dois respirer.
ma mère mange de la salade mon père boit de l’alcool
Ma Chambre a Coucher.
Français Deux Les pronoms relatifs qui & que (that, who, whom, which)
QUATRIEME SEMAINE LA MATIERE : LE FRANÇAIS LA CLASSE: SS1 l LE SUJET : LA COMPREHENSION -LA REDACTION CE QUE JE FAIS CHAQUE JOUR -LA GRAMMAIRE:
La semaine de Madame Alba
Direct and Indirect Shauna O.
 Offering Food:  Informal  Tu veux….? Tu prends…?  Formal  Vous voulez…? Vous prenez…?  To offer more/seconds:  Encore du…?
Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
Le Passé Composé et L’Imparfait Comment choisir? It’s easy if you follow the rules!
Unit 4 – Le soir Talking about what you do in the evening Using the pronoun ON.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Half-erased sentences:
Les Adverbes Français 1 très mal toujours mal très bien bien rarement
Français II H Leçon 3A - Structures Prepositions with the infinitive Reciprocal reflexives.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Objectif: understand and use the verb “faire” Que veut dire ça en anglais ? 1.J’aime faire du surf. 2.Est-ce tu fais du patin à glace? 3.Il fait souvent.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Unité 3 - review. Read the description of each person, then invite them to do something you think they would like. Philippe aime regarder les films. Il.
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
Et les adverbes de temps..  Demain, je vais jouer au football.  Vendredi soir, il va faire ses devoirs.  Pendant les vacances, nous allons aller à.
La Négation Unité 2 Leçon 7b Rev. 12/10/12. Definitions ne… pasnegates a sentence ne… jamaisnever ne… riennothing ne… personneno one.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
OO LA LA Le passé composé. Le passé composé avec avoir Use a form of avoir & the past participle of the main verb to say that something happened in the.
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Les tâches ménagères Mme Hervas.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
To talk about how often, if ever, you do certain activities
Je regarde quelquefois la télévision.
Transcription de la présentation:

Adverbs of frequency how often do you do something.

X X X X X X X X X X X X X X X X toujours (always) tous les jours (every day) Je regarde toujours la télé

X X X X X X X X X X X X souvent (often) pas tous les jours (not every day) Je regarde souvent la télé

X X X X X X X X parfois (sometimes) 1 ou 2 jours par semaine (1 or 2 days per week) Je regarde parfois la télé

ne…jamais (never) Je ne regarde jamais la télé

Ladverbe est toujours après (after) le verbe Je regarde souvent la télé EXCEPTION!!! Je ne regarde jamais la télé

Examples 1.Je ne nettoye jamais le salon 2.Je lis souvent dans ma chambre 3.Je mange parfois devant la télé 4.Je regarde souvent la télé 5.Ma mère prepare parfois dans la cuisine

Devoirs Write 3 sentences using the sandwich graphic organizer