Sentence building: Traduisez!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The ‘near’ Future.
Advertisements

“Aller” is a very important verb.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
Je vais faire des courses a Meadowhall avec ma copine et sa mere.
Allez viens Leçon 1. Première Étape To be…. years old Avoir …..ans.
Leçon A. Comment vas-tu? Comme ci, comme ça. Très bien!
CAT 1 Nous allons faire les magasins Let’s look at the conversation culturelle. Qu’est-ce que tu vas acheter pour la boum de samedi soir? Isabelle dit:
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Troisième étape Click to begin. Jeopardy!!! Click here for Final Jeopardy Choisis un valeur!!
Français II Les notes # Aller je vais tu vas il/elle va nous allons vous allez ils/elles vont.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
Révision FSL10 – Unité 3. Qu’est-ce que c’est? 1. (The) ____________ 2. (A) ____________ 3. (A) ____________ 4. (The) ____________ L’auberge Un site touristique.
On va rechercher de bonnes vacances!
Learning Objectives You will be able to talk about:
Qu’est-ce qu’on va faire ce soir?
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Les goÛts des jeunes franÇais
6A Workbook - Activity 7A Do you eat at school?
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Describing yourself and others J’ai ___________ ans.
les bonnes résolutions
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
Les sports et les passe-temps
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
QUI, QU’EST-CE QUE, QU’EST-CE QUI, QUOI
We have already learnt how to say what is in your town!
The Angry Family Tree With the Angry Family.
L15 Practice sports and à etc Je m’………………………………………… La date: C’…………………………………… To the/at the/sports = à la, à l’, à le  au, à les  aux.
Vous ne savez rien du future
Asking about preferences and responding
Allez viens Leçon 1.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Où tu vas? Ch. 5 Vocabulaire 2
Séance 16.
Writing/ speaking exam prep. La description
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
1. Comment t’appelles-tu?
Jeudi 25 Janvier Français II
Les Bourgeois de Calais is a work art by Auguste Rodin which commemorates an incident during the Hundred Years War.
French 1 Chapter 2 Vocabulary 1
La Personne Spéciale Français 2017.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
1415frey9W28presentfuture.
En Français. 1. She goes to the store. 2. We go to the library to read
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
LE FUTUR SIMPLE.
5 minutes pour étudier! Quiz: which letters for verbs, avoir, être
Grammar Flash Cards La révision.
Vendredi 26 Janvier Français II
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
DAVID GUETTA Je suis français. Je suis DJ. J’habite à Paris.
How to use the knowledge organiser?
EN VILLE TO RECOGNISE BUILDINGS IN THE TOWN
Français I – jeudi le 24 janvier horaire quotidien
Unit 2: Speaking Review.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Qu’est-ce que tu vas faire?
Asking For and Giving Advice
Partir, Sortir et Dormir
Aller Chapitre 5.
Où vas-tu? Chaptire 5 Partie 2.
Near future You will use this tense whenever you wish to talk about an action which is going to take place shortly or in the near future. There are roughly.
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Copiez l’objectif et répondez aux questions.
Transcription de la présentation:

Sentence building: Traduisez! I am going to travel to Paris. I am going to take my passport. First, we are going to visit Notre Dame Cathedral. Next, my mother is going to visit Le Louvres museum. Finally, we are going to buy gifts (des cadeaux) 1. Je vais voyager à Paris. 2. Je vais prendre mon passport. 3. D’abord, nous allons visiter La cathédrale Notre Dame. 4. Puis, ma mère va visiter Le musée du Louvres. 5. Enfin, nous allons acheter des cadeaux.

Les questions What do you like to do? What is your favorite song? What music do you like? What sports do you play? What is your favorite color? Who is your favorite actor? Qu’est-ce que tu aimes faire? Quelle est ta chanson préférée? Qu’est-ce que tu aimes comme musique? Qu’est-ce que tu fais comme sport? Quelle est ta couleur préférée ? Qui est ton acteur favori?

QUELS QUEL QUELLE QUELLES WHICH? WHAT? Quelle est ta couleur favorite?/ quels sont tes cours preferes? Quel est ta chanson favorite?/ quels sont tes films preferes?/

Asking For, Making, and Responding to Suggestions Si tu veux, on peut jouer au foot. On pourrait aller au fast-food. Qu’est-ce qu’on fait? Tu as envie de faire les magasins? Ça te dit de voir un film?

Asking For, Making, and Responding to Suggestions Je veux bien. Je ne peux pas. D’accord. C’est une excellente idée. Non, je préfère aller à une boum. Pas question! Ça ne me dit rien.