Pierre de Coubertin and Olympism

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Practical Session – Defining Learning Outcomes
Grief de classification Classification Grievance.
CULTURES in BOXES n°1 France - Turkey An e-twinning project.
From Gospel to Hip Hop: Rock 3DP6
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Quelle est la date aujourd’hui ?
The present participle Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to use the present participle... e.g. Sleeping Watching Arriving.
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Des locutions D. Pleuvoir des cordes Pleuvoir des cordes (To literally rain ropes)…To rain Cats & Dogs. Ex: Je ne peux pas conduire, il pleut des cordes!
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
Why learn French????. OUI adieu, art déco, bon appétit, carte blanche, croissant, c'est la vie, cul-de- sac, déjà vu, démodé, femme fatale, film noir,
Réseau des Tribunaux référents Network of Pilot Courts 5. Quels indicateurs pour mesurer la qualité de la justice? Which indicators for measuring the quality.
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Countryside Paintings by Reint Withaar
Can you label these colours in French?
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Regard théorique sur la citoyenneté, et les liens avec les modèles de communauté de recherche About links between kinds of citizenship and models af community.
Le Corps. Le bras Le dos le ventre La tête La jambe Le corps.
Voyages et Vacances.
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Christiaan Hastings et Thierry Jesko. Imparfait Passé composé régulier Passé composé irrégulier Passé composé avec être.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
1 Take your road map 2 Read it again
1 La promotion de la santé ancrée dans la loi Le mandat de Promotion Santé Suisse est ancré dans la loi fédérale du 18 mars 1994 sur lassurance maladie.
Bienvenue à la classe de français!
Aquarelles from Marcel REYNAERT Vieillir est le meilleur moyen de vivre longtemps. Getting old is the best to live a long life.
Comenius au Pays de Galles
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
L’ensemble microcanonique
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Fête Nationale de la France
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Imparfait v. Passé Composé
Imparfait v. Passé Composé
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Saying what you have been doing
Français II H – Leçon 1B Structures
Chapitre 15 Une révision. Linterrogation simple: linversion et « est-ce que » Connaissez-vous lécrivain français Victor Hugo? Est- ce que vous avez lu.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Le matériel scolaire.
Des expressions du temps
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Différencier: NOMBRE PREMIER vs. NOMBRE COMPOSÉ
The political ecnomy of tourism development in Tolagnaro (Madagascar) Utilization of natural resources in the struggle against poverty Bruno Sarrasin Professeur.
À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence,
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC LA VIE A DEUX PLEINE DE TENDRESSE mérite que l ’on se rapproche du ciel pour atteindre LE BONHEUR Life.
Week 1 Sports Week 1 Semaine 1 - Sports Baseball.
AS A MAN THINKETH an interactive listen, read and repeat book for learning American English A NEW EDITION OF JAMES ALLEN’S CLASSIC edited by Robert Silber.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
L e b o s y l m s e s d e s j e u x u i q e s p o l m y
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Transcription de la présentation:

Pierre de Coubertin and Olympism By Linda Bayes, Attachée Française Jeux Olympiques d’Hiver 2002 West Jordan High School, Utah

Why is the Olympic Games the largest international event in history? What ideals did Pierre de Coubertin contribute to the founding of the Olympic Games? Was nationalism always an important part of the Olympic movement? Should nationalism be emphasized in the Olympics?

Buts de cette présentation: Histoire de la vie de Pierre de Coubertin Partager des idéals olympiques en français Traductions anglaises Liens tout savoir Crédits “Le Serment des Athlètes” Au nom de tous les concurrents, je promets

Goals of this presentation: History of the life of Pierre de Coubertin Sharing Olympic ideals in French English translations Links for further knowledge Credits

La vie de Pierre de Coubertin Il est né le 1er janvier 1863 à Paris. Son ancêtre Fredy, sous le Roi de France Louis XI, a acquis le domaine de Coubertin et il en a pris le nom et la seigneurie. Tous les descendants conservent le nom de Fredy de Coubertin. Il a passé sa jeunesse au port du Havre en Normandie. Il a fait ses études à Paris en Sciences Politiques. Il a pensé à la réforme de l’éducation de la jeunesse française.

The Life of Pierre de Coubertin He was born in 1863 in Paris. His ancestor Fredy, under King Louis XI of France, acquired the De Coubertin domaine and title of seigneur. All of his descendants have kept the name Fredy de Coubertin. He spent his youth at the port of Le Havre in Normandie. He studied Political Science in Paris. He thought of educational reform for the youth of France.

La vie de Pierre de Coubertin A ses yeux, l’Olympisme est indissociable de la Culture et c’est pourquoi il a préconisé l’éducation de l’intelligence en même temps que celle du corps. En 1894, il a déclaré la rétablissemnt des Jeux Olympiques et la fondation du Comité International Olympique. Entre 1896 et 1925, il a présidé au C.I.O. En 1924, il a établi les Jeux Olympiques d’Hiver à Chamonix. Il est mort à Genêve en 1937.

Life of Pierre de Coubertin In his eyes, he felt Olympism was not to be disassociated with Culture and recommended intelligence education at the same time as that of the body. In 1894, he reestablished the Olympic Games and founded the International Olympic Committee. Between 1896 and 1925 he presided over the International Olympic Committee. He founded the Olympic Winter Games in 1924 in Chamonix, France. He died in 1937 in Geneva, Switzerland.

L’Olympisme est une philosophie de la vie, exaltant et combinant en un ensemble équilibré les qualités du corps, de la volonté et de l’esprit. Alliant le sport à la culture et à l’éducation, l’Olympisme se veut créateur d’un style de vie fondé sur la joie dans l’effort, la valeur éducative du bon exemple et le respect des principes éthiques fondamentaux universels.

exalting and combining in is a philosophy of life, exalting and combining in a balanced whole the qualities of body, will, and mind. Blending sport with culture and education, Olympism seeks to create a way of life based on the joy found in effort, the educational value of good example, and respect for universal fundamental ethical principles.

Le but de l’Olympisme est de mettre partout le sport au service du développement harmonieux de l’homme, en vue d’encourager l’établissement d’une société pacifique, soucieuse de préserver la dignité humaine. A cet effet, le Mouvement olympique mène des actions en faveur de la paix.

The goal of Olympism is to place sport everywhere at the service of the harmonious development of man, with a view to encouraging the establishment of a peaceful society concerned with the preservation of human dignity. To this effect, the Olympic Movement engages in actions to promote peace.

“L’Olympisme n’est point un système. C’est un état d’esprit. Les formules les plus diverses peuvent s’en pénétrer et il n’appartient ni à une race ni à une époque de s’en attribuer le monopole exlusif.” Pierre de Coubertin

to have the monopoly of it.” Olympism is not a system, it is a state of mind. It can permeate a wide variety of modes of expression and no single race or era can claim to have the monopoly of it.” Pierre de Coubertin

Le Symbole olympique représente l’union des cinq continents et la rencontre des athlètes du monde entier aux Jeux Olympiques. Les couleurs des cinq anneaux entrelacés sont: bleu, jaune, noir, vert, et rouge.

The Olympic symbol represents the union of the five continents and the meeting of athletes from all over the world at the Olympic Games. The colors of the five interlinked rings are blue, yellow, black, green and red (and the white background).

emblème international.” “Ces cinq anneaux représentent les cinq parties du monde désormais acquises à l’Olympisme et prètes à en accepter les fécondes rivalités. De plus (y comprix le fond blanc), les six couleurs ainsi combinés représentent celles de toutes les nations sans exception … Voilà vraiment un emblème international.” Pierre de Coubertin

“These five rings represent the five parts of the world now won over to Olympism and ready to accept its fertile rivalries. … This is a real international emblem.” Pierre de Coubertin

Le Crédo des Jeux Olympiques “L’important dans la vie ce n’est point le triomphe, mais le combat; l’essentiel ce n’est pas d’avoir vaincu, mais de s’être bien battu.” Pierre de Coubertin

The Creed of the Olympic Games “The important thing in life is not the victory but the struggle; the essential is not to have won but to have fought well.” Pierre de Coubertin

Pierre de Coubertin n’a jamais dit “l’important et de participer”, mais il a ajouté “d’avoir bien combattu”.

Pierre de Coubertin never said “participating is what is important”, but he did add “what is important is to have fought well.”

Père Didon, un ami du baron de Coubertin La devise olympique “Citius Altius Fortius” “Plus Vite Plus Haut Plus Fort” Père Didon, un ami du baron de Coubertin

“Higher Faster Stronger” Père Didon, un ami du baron de Coubertin The Olympic Motto “Higher Faster Stronger” Père Didon, un ami du baron de Coubertin

Le Serment des Athlètes “Au nom de tous les concurrents, je promets que nous prendrons part de ces Jeux Olympiques, en respectant et en suivant les règles, dans un esprit de sportivité, et la gloire du sport, et l’honneur de nos athlètes.” Pierre de Coubertin

The Athletes Oath “In the name of all the competitors, I promise that we shall take part in these Olympic Games, respecting and abiding by the rules which govern them, in the true spirit of sportsmanship, for the glory of sport, and the honor of our teams.” Pierre de Coubertain

Philosophie de Sport “Le propre de l’athlète est de se connaître , de se diriger, et de se vaincre lui-même.” Pierre de Coubertin

“The charge of the athlete is and to triumph over himself.” Philosophy of Sport “The charge of the athlete is to know himself, to guide himself, and to triumph over himself.” Pierre de Coubertin

“Le Sport parvient à fortifier le caractère et à développer ce qu’on pourrait appeler la musculation morale de l’homme.” Pierre de Coubertin

“Sport provides strengthing of character and development of what one could call the moral workout of man.” Pierre de Coubertin

“Le succès n’est pas un but mais un moyen de viser plus haut.” Pierre de Coubertin

seeking a higher level.” ”Success is not a goal but a means of seeking a higher level.” Pierre de Coubertin

Les descendants de Pierre de Coubertin disent qu’il n’a pas eu l’intention d’ajouter l’aspect nationaliste aux Jeux Olympiques.

Will the World Cup become as important as the Olympic Games?

Liens Tout Savoir http://www.olhttp://www.olympic.org/uk/passion/museum/permanent/coubertin/index_uk.asppic.org/uk/passion/museum/permanent/coubertin/index_uk.asp http://www.olympic.org