7-5-06 Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in the workbook Exit.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Objectives: You are going to learn the days of the week
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your next holiday For help with the vocab, click herehere Say you will travel by planeJe vais voyager en avion.
Réserver une table au restaurant
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
To ask about preferences
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
MES MATIERES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
Its all about « mois », the « months » that are important!
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Salutation 5pts Cher Chère (accents helpful, but not mandatory in French )
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
What are activity are the people doing? Danser Chanter.
Une journée In this unit you will learn:
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
LES MATIÈRES. LE FRANÇAIS LALLEMAND LESPAGNOL LANGLAIS.
La vie scolaire en France
The days of the week and months
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Faites ceci: Sortez les devoirs..
2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains sont.
Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?
Le système scolaire en France
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Qui est présent? Linterro Masculin v. Féminin Les préférences Écoutons.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Exercice #16 1. I like to go to the movie theatre. 1. I like to go to the movie theatre. 2. I like to go to Davids house. 2. I like to go to Davids house.
Vocabulaire 2.3 Français II. 2 Où est ___ sil vous plaît? Where is ___, please?
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 4 from the publishers Exit.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
Les nouvelles technologies Learning objective: By the end of the lesson, you will be able to use new technology verbs in at least two different tenses.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Quelle est la date aujourd’hui?
Transcription de la présentation:

Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in the workbook Exit

Exercice 1 1. Philippe a un cours de sociologie. 2. Bruno pose quelques questions à Philippe. 3. Bruno naime pas le cinéma. 4. Bruno préfère les comédies. 5. Bruno adore la musique classique. 6. Il naime pas la techno. 7. Il regarde beaucoup la télé. Cest un dialogue entre Bruno et Philippe. Listen to the entire exercise. Then click vrai or faux. You will hear a confirmation of your answer. Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. vocab: les clips = video clips / les suspenses = mysteries / la techno = technology vrai faux

Exercice 2 1. Nadia a une ou une chambre? 2. Nadia a une camarade de chambre ou ? 3. Il y a une ou un au campus? 4. Il y a une salle de ou une salle de ? 5. Il y a ou ? 6. La résidence de Nadia est ou ? 7. Il y a ou de Français? Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. Click on the correct word. You will hear a confirmation of your answer. (ou = or). grandepetite chinoisefrançaise cafétériarestaurant sportcinéma une piscinetrois librairies grandepetite beaucouppeu vocab: beaucoup = much, many, a lot; peu = few, not many

Exercice 3 Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. Click on the place where these four conversations take place. You will hear a confirmation of your answer. 1. à la librairie 2. à la librairie 4. à la librairie 3. au théâtre à la bibliothèque au stade à lamphithéâtre à lamphithéatre à lamphithéâtre au musée au cinéma à la librairie à la piscine

Exercice 4 1. Les cours commencent lundi, le 15 septembre. 2. Le premier jour férié cest Noël. 3. Le premier novembre cest Pâques. 4. Le vendredi 20 décembre cest la Toussaint. 5. Au printemps les vacances commencent le 16 avril. 6. Noël et vacances d'hiver commencent après le 20 décembre. Un dialogue entre Mathias et Marine. Listen to the entire exercise. Then click vrai or faux. You will hear a confirmation of your answer. Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. vocab: la rentrée = back to school / le début = beginning / un jour férié = legal holiday / un congé = day off / Pâques = Easter vrai faux

Exercice 5 Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. Click on the courses that you hear mentioned. le droit la biologie la physique la chimie la psychologie la musique lallemand la science politique langlais la sociologiele français léconomie lhistoire les maths

Exercice 6 Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. Fill out the form according to what you hear. nom: ___________________________ prénom: ________________________ nationalité: ______________________ date de naissance: ________________ profession: ______________________ où est-ce que vous habitez? _________ _______________________________ numéro de téléphone: _____________ Click on arrow button to verify your answers.

Exercice 7 1. Il naime pas le campus. 2. Elle n'aime pas son prof. 3. Il aime son prof de science politique. 4. Elle adore le restau-U. 5. Il aime bien le restau-U. 6. Elle déteste l'université. Students discuss likes and dislikes. Listen to the entire exercise. Then click vrai or faux. You will hear a confirmation of your answer. Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. vrai faux

Exercice 6 Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. Fill out the form according to what you hear. nom: KHALID prénom: Ali nationalité: tunisienne « Je suis tunisien. » date de naissance: le 14 mars 1978 profession: étudiant où est-ce que vous habitez? 11, rue du Fontenay numéro de téléphone: le