7-5-06 Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.

Réserver une table au restaurant
Les boissons – Drinks Les plats – Dishes
Quest-ce quon pourrait faire ce soir? ALL : Recognise at least 2 suggestions and 2 excuses MOST : Suggest what youd like to do SOME : Select a suitable.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning.
Les prépositions.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
To ask about preferences
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
MES MATIERES.
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Leisure translations GCSE French.
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
and a justification for level 4
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Écoutez la description de la maison Cest de quel niveau? Quest-ce quon pourrait faire pour améliorer le niveau? As-tu un garage? Oui, cest un grand garage.
Une journée In this unit you will learn:
26 Septembre. Directions - Change the indefinite article to a definite article. 1. une chaise 2. des écouteurs 3. des cartes 4. un bureau 5. un livre.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Qu’est-ce qui te plaît? Chapitre 2.
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Cest quel pays? 1la France 2le Portugal 3la Suède 4lAngleterre 5lIrlande 6lAllemagne 7lEspagne 8lItalie A B C D E F G H E Lundi 11 Octobre Quel temps fait.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise prepositions.
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 4 from the publishers Exit.
Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in the workbook Exit.
EN VACANCES EN VACANCES.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Read the following text. Answer the questions in English.
SAYING HELLO SAYING HELLO.
Expressions Click on the green arrow How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
ROLE-PLAY OVERLAP.
Vendredi le 13 octobre.
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
Classroom Expressions
Test your listening skills!
Dans ma Salle de classe
L’echauffement Warm-up:
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Transcription de la présentation:

Click on the speaker icon to listen. Then click arrow Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Exit

Nom de famille? _______________. Épelez, sil vous plaît? ____________. Et votre prénom? Cest_____________. Click on arrow button to verify your answer, and to answer some questions. Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. première partie (sur trois) Write out or complete what your hear in the interview.

deuxième partie (sur trois) Vous aimez la musique, Charles? Oui, __________. Est-ce que vous préférez le rock, la musique classique, [etc.]? Je préfère __________________. Et est-ce que vous aimez le cinéma? ____________. Quels films préférez-vous […]? En général, jaime mieux les ______________. Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. Click on arrow button to verify your answer, and to answer some questions. Write out or complete what your hear in the interview.

Vous aimez la télévision, aussi? ________! Je laime ____________. Quest-ce que vous préférez : les jeux télévisés, les feuilletons [etc.]? Le __________ et les _______. _______, monsieur. De rien, ____________. Click on the speaker icon to listen, and button next to it to advance one slide. Click on arrow button to verify your answer, and to answer some questions. troisième partie (sur trois) Write out or complete what your hear in the interview.

Listening Exercises For MOTIFS Module 2 for the audio CD in your textbook Answers & Questions

1. How should one translate sil vous plaît ? 2. How does Charles say in French double t? Click above to return to the sound slide. première partie (sur trois) Write out or complete what your hear in the interview. Nom de famille? Corbette. Épelez, sil vous plaît? C-O-R-B-E-T-T-E. Et votre prénom? Cest Charles.

3. How much does Charles like the movies? Provide at least two other kinds of movie mentioned. Click above to return to the sound slide. deuxième partie (sur trois) Write out or complete what your hear in the interview. Vous aimez la musique, Charles? Oui, beaucoup. Est-ce que vous préférez le rock, la musique classique, [etc.]? Je préfère le country. Et est-ce que vous aimez le cinéma? Oui, un peu. Quels films préférez-vous […]? En général, jaime mieux les comédies.

6. What are les feuilletons? 7. What are les actualités? Click above to return to the sound slide. troisième partie (sur trois) Write out or complete what your hear in the interview. Vous aimez la télévision, aussi? Absolument! Je laime beaucoup. Quest-ce que vous préférez : les jeux télévisés, les feuilletons [etc.]? Le sport et les actualités. Merci, monsieur. De rien, madame. Exit