French 325: Exposés Michelle Child. Le Cid: William Howard Le milieu and le moment The Subject Beau comme Le Cid The Querelle du Cid.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Verbes en -er Monsieur Clark. Infinitive The form of the verb we find in the dictionary is called the infinitive.
Advertisements

French 1, Semester 1 concepts to know by
Comment former des questions
Relative pronouns Relative pronouns are used as replacements for a repeated noun or pronoun in a subordinate clause. TWO SENTENCES: I am looking for my.
B Les expressions interrogatives avec qui p. 108 Quest-ce quon fait? 3 3 UNITÉ Quit Un concert de musique africaine 8 8 LEÇON A Les questions dinformation.
KS2 Yr6 French – Lesson 80 Places in town.
CULTURES in BOXES n°1 France - Turkey An e-twinning project.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 1 Regulation.
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier les styles du texte du masque Deuxième niveau Troisième niveau Quatrième niveau Cinquième niveau 23/01/2014©
Interrogatifs + Relatifs
Poème et Poésie.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
versification française
Où est le Canada?.
Une Amie Un Ami Français I.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Le printemps sonne à notre porte le 21 mars. Mais cette année cest plutôt en Mai quil sest réveillé. Cest peut être pour ça Quil est si beau ! Regardez.
Fleurs de printemps PPS: Nola Avril 2006 Photos: Nola
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Question words.
September A document or record that: Contains first hand information Was created at the time of an event, or Was created by an eyewitness Documents/evidence.
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Introduction to the theatre of the eighteenth century
Cest quel pays? 1la France 2le Portugal 3la Suède 4lAngleterre 5lIrlande 6lAllemagne 7lEspagne 8lItalie A B C D E F G H E Lundi 11 Octobre Quel temps fait.
Imparfait v. Passé Composé
Exposé Ben Hutchison.
Deux Exposés Ryan Hunton.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Comparatif Plus joli que Moins joli que Aussi joli que.
Jeudi, el 25 de novembre 2010 La météo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
French Past Tenses L’imparfait vs. Le Passé composé.
La semaine dernière Revisit the perfect tense to say what you have done. By the end of the session, each of you will be able to say and write at least.
Passive Voice French 3. Types of Voice There are three types of voice in French. – Active – Passive – Pronominal You already know how to do active and.
Reprise Rappel 3, Part A Revised 9/10/12.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Un rendez-vous en ville.
Les quatre saisons.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Le Printemps charles.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Indirect Object Pronouns
Les Fruits :.
Djimon Hounsou, who has twice been nominated for Academy Awards® for best supporting actor, was born in Benin.
Journal Please take out a piece of paper.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
What’s the weather like?
1. Les emplois 2. List the colors you see in this painting by Frenchman Claude Monet (in your cahier). *Use complete sentences if you can and describe.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Writing 2-3 sentence descriptions for each of the four drawings
D’Accord 1 Leçon 3A.1 Descriptive adjectives (irregular adjectives, adjective placement-BAGS, and physical description.)
Transcription de la présentation:

French 325: Exposés Michelle Child

Le Cid: William Howard Le milieu and le moment The Subject Beau comme Le Cid The Querelle du Cid

French Tragedy: 17th Century Simplicity, unity and tone Corneille & Racine: First major example of French classical tragedy 1682 version

The time of Le Cid Classical tragedy style Baroque style Why Le Cid? Social Literary Theatrical

The Subject Historical basis of Le Cid: 11th century Legendary representative of chivalric ideal Later poet enhanced dramatic potential 1621 Spanish play by Guillin de Castro: Las Mocedades del Cid Le Cid: Does it fit tragic form?

Beau comme Le Cid Discusses Le Cid at the time it was released written for spectators who wanted to be moved, excited Met audience desires while incorporating new classical ideas. Intense analysis of each act: devices used, ideas, concepts

Querelle du Cid 36 texts produced against Le Cid Observations sur Le Cid: Georges Scudéry Sentiments de LAcademie Française sur la tragicomedie du Cid: Jean Chapelain Hostility and validity Role of Richelieu

Querelle du Cid Three unities Time Place Action Fame, competition amongst authors Struggle to establish a doctrine. Revisions

Pastiche de Charles dOrleans Michelle Child

Lenfant a laissé son doudou Ses sommes, jouets et bobos Il porte son grand sac à dos Pour ôter ses petites roues Il ny a père, ni mère Quen son bouche ni sourire Lenfant a laissé son doudou L'enfant laisse son cher chouchou Jouer et rire en plein air Chacun descend le bus scolaire Lenfant a laissé son doudou Le temps a laissé son manteau. De vent, de froidure et de pluie, Et sest vêtu de broderie, De soleil luisant, clair et beau. Il ny a bête, ni oiseau Quen son jargon ne chante ou crie : Le temps a laissé son manteau. Rivière, fontaine et ruisseau Portent en livrée jolie, Gouttes dargent dorfèvrerie, Chacun shabille de nouveau : Le temps a laissé son manteau. Le Temps a laissé son monteau Lenfant a laissé son doudou

Pastiche Similarity in style: octosyllabe, enumeration, repetition, sentence structure Similarity in theme : change, evolution, time Difference in last stanza

French 325: Exposés Michelle Child