Which of these would you do? Why?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Faire Une revue. La norm: Comparisons 4.1 La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language through making comparison Understanding.
Advertisements

Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Talking about the weather
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
By: Reshiga and Pavitra
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Reflexive Verbs in French
The ‘near’ Future.
Saying some in French In French, instead of saying some we say of the. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is:
Saying to the in French How we say to the in French changes. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is: masculine.
Find the French for each phrase and add it on your sheet. 1.Je fais des randonnées / des promenades 2.Je fais du canoë-kayak 3.Je fais du VTT 4.Je fais.
“Aller” is a very important verb.
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
Où vas-tu? Where are you going? Je vais au lac. Ah bon? Quest-ce que tu vas faire au lac? What are you going to do at the…? Je vais nager. Avec qui? Avec.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Quel temps fait-il? le temps.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Quel temps fait-il ?.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Starter: Write – in English – what you have to bring to school everyday. Then write a list of everything you have to take with you when you go out with.
Français 2/6/12 Ouvrez vos livres á page 104. Ecrivez six phrases avec les six formes de faire. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Talking about the things you do
Faire To do or make. Je Tu Il fais fait Nous Vous Ils faisons faites font.
Question words.
LE TEMPS. It is good weather Il fait beau It is sunny Il y a du soleil.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les sports individuels
Term 4 Vocabulary Mes loisirs To be learnt at home week by week.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Cest quel pays? 1la France 2le Portugal 3la Suède 4lAngleterre 5lIrlande 6lAllemagne 7lEspagne 8lItalie A B C D E F G H E Lundi 11 Octobre Quel temps fait.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Faire+sport Refer to page 274. In English, when we are talking about doing a sport we say: I jog I hike I horseback ride Etc… In French, when we are talking.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Key words for today: je suis Je ne suis pas beau/belle branché(e)
Match up the verb to the rest of the sentence 1.Je mange 2.Je joue 3.Jécoute 4.Jhabite 5.Je chante 6.Je parle 7.Je fais 8.Je danse 9.Je vais A.de la guitare.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Song 5 Summer Term Module 5  Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Le futur et le temps (weather)
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
We all ready know two French verbs. What are they?
To revise some activities we do To learn some new activities To say what we like to do depending on the weather.
Quel temps fait-il? Talking about the weather in French. Il y a du brouillard.
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
French 1st Level The Weather.
Mes passetemps Qu’est-ce que tu fais avec ton ordinateur et avec ton portable? What do you do with your computer and your phone? Mon ordi(nateur) my.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
LA MÉTÉO L3 FRENCH PRIMARY 5.
La météo.
What’s the weather like?
Quel temps fait-il?-What‘s the weather like?
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Transcription de la présentation:

Which of these would you do? Why?

What is parkours? http://www.youtube.com/watch?v=SgmYiWZkws0

All of you will be able to recognise new phrases (Level 2-3) Most of you should be able to pick out key new words in listening and written tasks (Level 3-4) Most For the start of each lesson Some of you could combine the new phrases with weather phrases (Level 4) Some

What patterns/similarities can you notice in these French phrases? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais des promenades Je fais du roller Je fais du patin à glace. Je fais du parkour

Which of the new phrases are going to appear next? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais des promenades Je fais du roller Je fais du patin à glace. Je fais du parkour

MEMORY GAME – which phrase is missing? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais des promenades Je fais du roller Je fais du patin à glace. Je fais du parkour

What patterns/similarities can you notice in these French phrases? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais des promenades Je fais du roller Je fais du patin à glace.

Je fais du parkour

What patterns/similarities can you notice in these French phrases? Je fais de la natation Je fais des promenades Je fais du roller Je fais du patin à glace. Je fais du parkour

Je fais de l’equitation

What patterns/similarities can you notice in these French phrases? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais du roller Je fais du patin à glace. Je fais du parkour

Je fais des promenades

What patterns/similarities can you notice in these French phrases? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais des promenades Je fais du patin à glace. Je fais du parkour

Je fais du roller

What patterns/similarities can you notice in these French phrases? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais du roller Je fais du parkour

Je fais des promenades Je fais du patin à glace.

What patterns/similarities can you notice in these French phrases? Je fais de la natation Je fais de l’equitation Je fais des promenades Je fais du roller Je fais du patin à glace. Je fais du parkour

Je fais de l’equitation

Je fais des promenades

Je fais du roller

Je fais du parkour

Je fais de la natation

Page 54 – match up!!

Page 54 – On écoute! d f a e c b

Reading task – workbook p24

Weather il fait beau il fait chaud il pleut il neige il fait froid

Weather il fait beau il fait chaud il pleut il neige il fait froid

Which category do today’s phrases belong to? Weather or Activities? Je fais des promenades Je fais de l’equitation il pleut Je fais du patin à glace. il neige il fait froid il fait chaud students to respond, whole class, to your questions by offering a W or an A with their arms/hands. Point to and say each phrase and look for the responses Je fais du parkour Je fais du roller il fait beau Je fais de la natation

Match up I do freerunning f I do ice-skating h I do rollerblading b Je fais des promenades I do freerunning I do ice-skating I do rollerblading I do horse-riding I do swimming I go for a walk it is nice it is raining it is cold it is hot it is snowing f h b i a e j k d c g il pleut Je fais du patin à glace. il fait froid Je fais du parkour Je fais de la natation il fait chaud il neige Je fais de l’equitation Je fais du roller il fait beau

Ripping Bingo

Battleships A B C D E F G 1 2 3 4 5 6 7 8 il fait beau. Je fais du patin à glace. C D pleut je E neige. F natation. des G de la promenades

On parle

Page 54 – On écoute! 6-8 = Level 4 Listening 3-5 = Level 3 Listening When? activity? Activity? 1 summer a winter dance 2 nice weather b rain judo 3 hot weather swimming cold weather c 4 d ice-skating e horse-riding 5 f g h swimming walking roller-skating winter summer parkour nice weather skateboarding 6-8 = Level 4 Listening 3-5 = Level 3 Listening 1-2 = Level 2 Listening