Un grand cerf Sarah Brown.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
Irregular Verbs. Être (to be) Je suis Tu es Il/Elle/On est Nous sommes Vous êtes Ils/Elles sont.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Presentation of Leçon 5 Vocabulaire Manaahil Rao
What are the stems fro these irregular verbs in the Future Tense?
Allez, Viens 2 Chapitre 5.1 Passé Composé Created by: Dimick.
Venir et le passé récent
Presenting the wonderful world of Pronouns.
Direct and Indirect Object Pronouns
Les histoires mardi huit mars, 2011
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
ASTRID BREUER Le passé compose avec le verbe être.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Culture: Chapitre 1. People in Quebec say bonjour to greet and also to say goodbye.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
La galette des rois. The festival of the Three Kings is so exciting! It’s on the 6th of January.Epiphany!
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
Les adjectifs possessifs
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Français 2: mercredi, le 15 mai, 2013 Activités: Cahier BV p. 143 Activités 11 et 12 Interro 4 sommatif Texte p Structure: l’imperatifs Cahier.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
A possessive adjective is an adjective which shows In English, it would be equivalent to: possession. myyourhis/herourtheir.
Reflexive verbs usually (but not always) have the sense of something being done to oneself or to one another. In French, they are recognised by the ‘se.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Warm up Write a brief description of your favorite TV program for un French pen pal ( ex. C’est l’histoire de…)
MINI-LECTURE SUR LA GRAMMAIRE (LA DEUXIÈME) Présentée par Megan Brown.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Direct Object Pronouns In French. In French, as in English, a direct object receives the action of the verb. For example, in the sentence below: Robert.
Let’s enjoy songs Session 3.
Chèvre, cheval, mouche, chauve-souris
12 Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What does a reflexive verb show? 2.How is a verb made.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Français 1 Le verbe faire
Le monde des. Pierre va au cinéma. Ses amis sont là aussi. Sa mère reste à la maison. These words are nouns or proper nouns that are also s ss subjects.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
THE IMPERATIVE Commands Row! Estiell e presentations.
Les jours de la semaine.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
 L’impératif FSF3U. L’impératif L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous  We use.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Object pronouns Direct object pronouns Indirect object pronouns Y En Disjunctive pronouns Double pronoun chart.
Les COI et les COD Y et En. Comment distinguer les CODs et les COIs?
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
UNITÉ II: LEÇON 6 PARTIE B: LES MOIS ET LA DATE. LES MOIS DE L’ANNÉE janvier January.
Les endroits I can talk about places.
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Les Pronoms Objets Indirects: lui & leur Français II A/B M. Jackson GHS.
Finger Rhymes Click on the pictures to hear the words Eleanor Gee Primary MFL AST.
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Transcription de la présentation:

Un grand cerf Sarah Brown

For this well-known children’s song, I used the CD from the primary French resource: “Les plus belles comptines – Des Petits Lascars” ISBN: 2-278-05090-7 Published by Didier Jeunesse

Firstly go through the song and demonstrate actions to go with the words. Sing the first verse with the actions. Each subsequent verse has more and more of the words taken away which are replaced with “mm” or “mm-mm” according to the number of syllables. Eg) Dans sa maison un grand cerf V2. Dans sa mm-mm un grand cerf V3. Dans sa mm-mm un grand mm etc It’s a bit like the song “Head, shoulders, knees and toes”! (but not the same tune)

Dans sa maison un grand cerf Regardait par la fenêtre Un lapin venir à lui, Et frapper à l’huis. -Cerf! Cerf! Ouvre-moi Ou le chasseur me tuera! -Lapin, lapin entre et viens Me serrer la main.

Dans sa ____ un grand cerf Regardait par la fenêtre Un lapin venir à lui, Et frapper à l’huis. -Cerf! Cerf! Ouvre-moi Ou le chasseur me tuera! -Lapin, lapin entre et viens Me serrer la main.

Dans sa ____ un grand ___ Regardait par la fenêtre Un lapin venir à lui, Et frapper à l’huis. -___! ___! Ouvre-moi Ou le chasseur me tuera! -Lapin, lapin entre et viens Me serrer la main.

Dans sa ____ un grand ___ Regardait par la _______ Un lapin venir à lui, Et frapper à l’huis. -___! ___! Ouvre-moi Ou le chasseur me tuera! -Lapin, lapin entre et viens Me serrer la main.

Dans sa ____ un grand ___ Regardait par la _______ Un ____ venir à lui, Et frapper à l’huis. -___! ___! Ouvre-moi Ou le chasseur me tuera! -____, _____ entre et viens Me serrer la main.

Dans sa ____ un grand ___ Regardait par la _______ Un ____ venir à lui, Et frapper à ____. -___! ___! Ouvre-moi Ou le chasseur me tuera! -____, _____ entre et viens Me serrer la main.

Dans sa ____ un grand ___ Regardait par la _______ Un ____ venir à lui, Et frapper à ____. -___! ___! Ouvre-moi Ou le _______ me tuera! -____, _____ entre et viens Me serrer la main.

Dans sa ____ un grand ___ Regardait par la _______ Un ____ venir à lui, Et frapper à ____. -___! ___! Ouvre-moi Ou le _______ me tuera! -____, _____ entre et viens Me serrer la ____.

Dans sa maison un grand cerf Regardait par la fenêtre Un lapin venir à lui, Et frapper à l’huis. -Cerf! Cerf! Ouvre-moi Ou le chasseur me tuera! -Lapin, lapin entre et viens Me serrer la main.