Allez Viens III Chapitre 8 Le vocabulaire – 1er étape.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Advertisements


Français 2 Chapitre 5 Grammaire 2
Le pronom remplace un nom ou une proposition
Les Pronoms Disjoints.
Traduisez les phrases Chapitre 5 me, te, nous, vous le, la, les lui, leur y, en.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
Les pronoms des objets indirects
Finish Start Category 1 Category 2 Category 3 Category 4 Category 5 Category 6.
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Oracy O3.1 Listen and respond to simple rhymes, stories and songs Pass the rhinoceros every time you hear the sound ou O4.2 Listen for specific words and.
Questions II How do you Form Questions in French??
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
Chapitre 6 – partie 2 – AU CAFÉ Les repas Le petit déjeuner Le déjeuner Le dîner MANGER = BOUFFER FOOD = LA BOUFFE JUNK FOOD = MALBOUFFE Le serveur / la.
POUVOIR – to be able (can) JE PEUX Je pourrais TU PEUX IL, ELLE, ON PEUT NOUS POUVONS VOUS POUVEZ ILS (ELLES) PEUVENT TU POURRAIS ME PRETER UN STYLO? VOULOIR,
Lui et Leur Indirect Object Pronouns Indirect Objects Answers the question to whom? or for whom? Placed immediately before the verb it refers to.
À LA BANQUE Ray et Ama causent toujours.. VOCABULAIRE Tout à lheure = A while ago Vous mavez dit = you told me Était pré-barré = was crossed-cheque Pourquoi.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Les Compléments dObjets Indirects. Can you recognize if a noun is the direct or indirect object? Jean gives Marie the flowers. What is the subject? Jean.
Est-ce que tu t’entends bien avec ta famille ?
Chapitre 2: Bienvenue à Chartres!
PARTIE A: PREFERENCES.
Paul returned at 9pm. (PC) Noon 9pm 11pm Used to talk about what someone would have done or what would have happened He would have returned at 11pm.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Can I talk about my next holiday?
Chapitre 5 Structure. Aller The verb aller (to go) is an irregular verb. Study the following forms. ALLER vais vas j tu il/elle/onva nous allons vous.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
PPS: TSL – December 2009 Le premier pas Jaimerais quelle fasse le premier pas Je sais cela ne se fait pas Pourtant jaimerais Que ce soit elle qui vienne.
Chapitre 8: Vocabulaire
Un repas à la française Vocab review: A table
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Les verbes irréguliers
1 Take your road map 2 Read it again
Direct and Indirect Object Pronoun Notes
This, that and the other A few little words that cause problems!
Possessive adjectives and form The possessive adjectives are used to express possession.
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
Qu’est-ce qui te plaît? Chapitre 2.
Les verbes essentiels. avoiravoir – to have j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
14 mai 2003TSTG Barcelona Meeting - Gilbert1 TSTG General Meeting: Configure and Makefile issues Gilbert Grosdidier LAL-Orsay/IN2P3/CNRS & LCG.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Le verbe “Être” “être” ou “ne pas être” ça c’est la question.
JEU DE RÔLE # 1 FRANÇAIS 6. Vous allez faire le jeu de rôle suivant avec un partenaire. Soyez créatifs. Vous avez 15 mn de préparation. Votre jeu doit.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Indirect Object Pronouns melelui telaleur nous l vousles Je lui parle!
Talking about Ideal Holidays Using the Conditional
La Tunisie, Pays de Contrastes
Allez Viens Chapitre 7 Le vocabulaire. Making suppositions.
Possessive adjs My= mon, ma, mes (all mean my, but mon for masculine nouns, ma for feminine, and mes for plural) your= ton, ta, tes (for tu version, more.
Comment dire…. Don’t worry about it. Ne vous en faites pas. (Ne t’en fais pas.) Don’t get mad at me. Ne m’en voulez (veux) pas. It was my fault. C’était.
Qu’est-ce qu’on pourrait faire dans ta ville idéale?
Notes les 8-9 octobre L’impératif (Command forms) Donne-lui ton crayon. (Give him your pencil.) Ne me parlez pas comme ça. (Don’t talk to me like that.)
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Unité 1 Leçon 1a – Salut!.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Great Things to Say.
Transcription de la présentation:

Allez Viens III Chapitre 8 Le vocabulaire – 1er étape

Give him a kiss for me Embrasse-le pour moi.

Give … my regards. Fais mes amitiés à …

Tell … hi for me. Salue…de ma part.

Tell…that Im going to write. Dis à … que je vais lui écrire.

Tell…that Im thinking about her/him. Dis à … que je pense à elle/lui.

All the best to… Bien des choses à …

Hugs and kisses. Je tembrasse bien fort.

Hugs and kisses. Grosses bises.

Kisses to … Bisous à …

le bijou - les bijoux

un chameau

une chèvre

le cuivre

cultiver le blé

une datte

élever to raise

faire de lartisanat (m) to make crafts

faire la cueillette

une figue

un mouton

une olive

la poterie

une poule

un tapis

traire les vaches

Si seulement je pouvais… If only I could…

Si javais le choix… If I had a choice…

Si cétait possible,… If it were possible…

Ça serait chouette si… It would be great if…

Quest-ce que jaimerais… Id really like to…!

Si cétait moi,… If it were me,…

A ta place, … If I were in your place, …