Grande Revue - Automne RougeBlanc Bleu. Les choristes Système scolaire Conjugaison Debat Expression du jour 50 40 30 20 10 20 30 40 50 10 20 30 40 50.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
2. 2 Linterrogation 1.The simplest and most common way to ask a question in French is by using intonation, that is, by simply raising ones voice at the.
Advertisements

Les pronoms compléments
Grande Revue - Automne RougeBlanc Bleu. Rue Cases Nègres Système scolaire Passé Compose Présent Expression du jour
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Les pronoms sujets et être
Comment former des questions
Traduisez les phrases Chapitre 5 me, te, nous, vous le, la, les lui, leur y, en.
SAVOIR DIRE CE QUE JE VEUX
Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning.
Je me présente (Formez des groupes de trois personnes.) How would you… introduce yourself? greet someone? ask how they are? respond politely? OR tell how.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Les pronoms de lobjet direct et Indirect AVEC PIERRE-auguste renoir Kathleen Pepin Edité par Ross Connelly.
2 Linterrogation La norme: Communication 1.2 –Understanding the spoken and written language Les questions essentielles: -How many ways are there to ask.
Les pronoms des objets indirects
Irregular Verbs continued.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
Vouloir, Pouvoir, Devoir To can, to be able to, to have to.
Les Traductions Français 3. Faites une liste de temps verbaux de cette année.
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Quelle est la question?.
Les mots interrogatifs
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
French 3 & 4 October 17, When I was teaching in France, most of my students had all of their classes with the same group of people. How would this.
PARTIE A: PREFERENCES.
Can I talk about my next holiday?
Qui a dit ça? Et quest-ce que ça veut dire? Imagination is everything. It is a preview of your lifes coming attractions. Albert Einstein Namaste… LE.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
ALLER = ________To go. ALLER = ________ To go Je Tu Il Elle On Nous Vous Ils Elles vais vas va allons allez vont.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
The interrogative structure indicates that the speaker is searching for information In other words, we use the interrogative to ask questions.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Class objectives: Students will learn to systematically correct their most common/recurring mistakes, often caused by their literal translation of English,
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Savoir and connaître both mean to know. They are both irregular verbs. Je ne sais pas!
Will be able to prepare and simulate a simple conversation and write a short review including adjectives and opinions. Will be able to prepare and simulate.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Les Adjectifs Interrogatifs
LOB: How can we distinguish the present, past and future tenses? LOUT: To have identified examples of the present, perfect and future tenses from Alexandre.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? Ans: He doesnt usually go on holidays.
Notes le 3 octobre Le passé composé des verbes réguliers (The Past Tense of Regular Verbs) Mes copains et moi, nous avons joué au foot samedi dernier.
French introduction.
1 Take your road map 2 Read it again
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Le verbe FAIRE au présent
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Quest-ce que vous pensez? Your thoughts about classes.
Tu vs. Vous ohh là là!. Tu you You who? friend family pets.
Let’s revise!! 1 Take your road map 2 Read it again Objectifs linguistiques: Mots interrogatifs + intonation des questions Present perfect Will + would.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Error correction: Part 2 Deuxième partie: la correction d’erreurs.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
1.I know him. -Je le connais. 2. We recognize them. -nous les reconnaissons. 3. She is going to meet her. -Elle va la rencontrer. 4. Find her! -Trouve-la!
L’usage du subjonctif Unit 2, Part 2. Basic tenet of subjunctive Certain expressions that indicate subjunctive + que + Change of subject from the first.
Notes le 12 mai Les verbes en –ir au présent (Regular –ir verbs in the present tense) A second group of regular verbs in French has infinitives that end.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
Verbe être (To be) Je suis (I am) Tu es (you are)
Transcription de la présentation:

Grande Revue - Automne RougeBlanc Bleu

Les choristes Système scolaire Conjugaison Debat Expression du jour

On est fâché avec le gouvernement! On va __________ mardi. – 10 Points

Quand un enfant réalise que tu ne dis pas la verité! Il dit, _____ – 20 Points

Tu joues le clown en classe. – 30 Points

Largent pour lécole ou luniversité – 40 Points

To lie, a lie, liar – 50 Points

According to…– 10 Points

Firstly, secondly, thirdly….– 20 Points

Nevertheless – 30 Points

Quand tu veux présenter une autre côté de largument, on dit … – 40 Points

Nommez les quatre débats de classe – 50 Points

She went to see her friend. – 10 Points

They used to be vegetarians. – 20 Points

It is important que you (s.) finish your homework. – 30 Points

If I were king of the world, I would end all war. – 40 Points

Be nice! You shouldnt tease your brother! – 50 Points

Le mot pour le clown de la classe – 10 Points

Quelle est une différence entre lécole en France et aux E-U? – 20 Points

Nommez les trois niveaux de lécole en France. – 30 Points

Napoleon a standardisé lécole, en France et donné le bac en... a.1799 b.1805 c.1808 – 40 Points

Quel pourcentage des jeunes réusissent au bac, chaque année? a.57% b.83% c.72% – 50 Points

Le nom de lécole, en français et en anglais – 10 Points

Le slogan de Rachin pour la discipline – 20 Points

Chrome-dome. – 30 Points

Citez deux exemples comment Mathieu a protégé les garçons, – 40 Points

Expliquez le début du film. Pourquoi cet événement est si important? – 50 Points