Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
AN INTRODUCTION TO THE SUBJUNCTIVE
Advertisements

Les pronoms compléments
French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Le pronom en Some or any. Notice the use of en in the responses. 1. Tu fais du jogging. Oui, jen fais. 2. Vous avez fait de la gymnastique? Oui, nous.
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Relative Pronouns AND Relative Clauses. What is a relative clause and pronoun? A relative clause describes someone or something mentioned by the main.
Revision session 2 Société multiculturelle. Petit test de vocabulaire immigrant immigrant host country host country Asylum Asylum Xenophobia Xenophobia.
COURSEWORK Am I Fit and Healthy ?. CONTENT Discuss previous and present eating habits. Discuss previous and present exercise habits. Discuss previous.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
ContractionsContractions How the French get around.
Le pronom EN Meanings: Some, any, of it, of them, from it, from them, or from there.
FRANÇAIS AP Les locutions et les proverbes. 1. Avoir un poil dans la main (to have a hair in ones hand) to shy away from work, to avoid work at all costs.
A. Le subjonctif: formation irrégulière p. 86
MES MATIERES.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Moi jadore les feuilletons comme Eastenders parce que cest marrant. Pour ma part jaime beaucoup les jeux télévisés comme millonaire. Je suis daccord avec.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
and a justification for level 4
Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Trouvez le trésor! mardi le 19 novembre À la télé Lobjectif: to understand how to talk about things we watch on tv in the past tense.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have Avoir= to have Jai Tu as Il a (Il y a) Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Notes les mai Les verbes voir, croire, recevoir et apercevoir
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
objectifs: Can I say what I do to help at home?
L’école - school.
EXT: can you translate them too?
Par Mme. Cook The story of a French irregular verb Oui, oui! Its a very interesting story.
Les verbes comme acheter
Objectif: comprendre et repondre a la question:-
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Chez moi! In this unit you will learn:
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Negativity in French Do “not” let the “ne…pas” in life bring you down. Learn how to handle them.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
La prononciation française
Des expressions du temps
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
1.Comment t’appelles-tu? what is your name? 2.Quelles sont tes qualités? What are your qualities? 3.Quels sont tes défauts? What are your flaws? 4.Quelle(s)
WALT: Read and write about TV programmes and leisure events WILF: To be able to pick out key words for grade E. To be able to work out and deduce meanings.
Brain gym!  .
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Les Pronoms Relatifs Indéfinis Grammaire 8.2 Je suis terrifiant! Nous avons peur de ce chat…
Leçon 18 by Angela Jones & Yasmine Odat. Le Pronom “Y” There Replaces the place in a sentence Goes after noun Used in affirmative commands Can also replace.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to develop your writing/speaking when explaining your option choices. Mes options.
Quelques questions Comment tu t’appelles? Tu as quel age? Comment est ta famille? Tu as des freres et soeurs? Tu t’entends bien avec eux? Qu’est-ce que.
Qu’est-ce que tu aimes regarder à la télé? Pourquoi? Qu’est-ce que tu n’ aimes pas regarder à la télé? Pourquoi La télé est une bonne chose? Oui ou non?
Pronouns in French What is a pronoun? Give examples of pronouns you already know!
Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes
Transcription de la présentation:

Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes Les médias – La télévision 1B: Les émissions, le pour et le contre (5a) Aim: To discuss the pros and cons of TV programmes AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 1

Useful opening phrases: Pour ma part… = As far as I’m concerned… Comment trouvez-vous la télé-réalité? (les feuilletons, les séries, etc.)? Useful opening phrases: Pour ma part… = As far as I’m concerned… À mon avis… = In my opinion… Franchement… = Frankly… À vrai dire… = To be honest… Je trouve que… = I think that… J’ai l’impression que… = I get the feeling that… AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 2

+++ Opinions positives (les pour) + + + C’est la réalité… = It’s real… C’est de la réalité tout = It’s reality pure and simplement simple C’est honnête et ouvert = It’s honest and open C’est la vie = It’s life Ça me fascine… = I’m fascinated by it… AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 3

Expressions ‘for’ (pour): par exemple... = for example... les habitants de la maison «Big Brother» = the Big Brother inmates les célébrités / les anonymes… = the celebs / the unknowns … sont intéressants et sympas = are interesting and nice … ont beaucoup de choses à dire = have lots to say … prennent des décisions difficiles = take difficult decisions … doivent résoudre des problèmes = have to solve problems les téléspectateurs en profitent = the viewers benefit from it les téléspectateurs sont témoins = the viewers witness it all AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 4

- - - Opinions négatives (les contre) - - - ce n’est pas la réalité = it’s not real c’est artificiel = it’s artificial c’est malhonnête et faux = it’s dishonest and phoney c’est de la manipulation = it’s manipulation c’est manipulé et orienté = it’s manipulated and biased j’en ai horreur = I loathe it AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 5

Example sentences ‘against’ (contre): La maison «Big Brother» n’existe pas vraiment! = The Big Brother house doesn’t really exist! Les stars / anonymes sont… = The stars / unknowns are… motivés uniquement par l’argent (only motivated by money). débiles et ennuyeux (stupid and boring). Ils sont obligés de s’entendre avec des inconnus. = They have to get on with complete strangers. Ils n’ont rien d’intéressant à dire. = They have nothing interesting to say. AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 6

Example sentences ‘against’ / cont’d: C’est un jeu artificiel, ce sont des décisions et des problèmes sans conséquences. = It’s an artificial game, the decisions and problems are meaningless. Les téléspectateurs-témoins n’en profitent pas. = The TV viewer-witnesses get nothing out of it. Au contraire, c’est de la télé-poubelle. = On the contrary, it’s rubbish TV. AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 7

A: Pas moi, j’adore ça. Par exemple,… 1 Formulez trois ou quatre phrases « pour » et « contre » pour construire vos arguments. 2 Faites-en un dialogue. Exemple: A: Pour ma part, je suis pour la télé-réalité, parce que c’est la réalité. C’est honnête et ouvert. B: Quoi?! Tu trouves? À mon avis, ce n’est pas réel, c’est malhonnête et faux. J’en ai horreur! A: Pas moi, j’adore ça. Par exemple,… AQA French AS Level © Nelson Thornes 2008 8