Poems To be successful students need a structure.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

Writing frame la plage poem from Writing without a pen presentation Jo Rhys-Jones, September 2010.
QCA Unit 16 – Scène de Plage (part 3d – a class poem) Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008.
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Objectif: a bit of revision to get you back into French!
Objectif To be able to identify, write, and say the words for family
LES VACANCES Instruction: Regarde les images et fais une phrase en français. Speaking activity.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Les verbes irréguliers
Qu’est-ce que tu fais le week-end?
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Quel temps fait-il? Il y a du soleil.
Starter – Brainstorming
Making excuses Les Objectifs: Revise how to ask someone on a date
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Les expressions avec “avoir”
To identify a verb in its infinitive form
Match-up the numbers to the letters
To be able to talk about past holidays.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Quand jétais Gamine Quand jétais gamine, jadorais lire.
QUELLE NIVEAU? 1,2,3 ou 4? C) •You can copy words you already know. •You can label items or fill in the gaps. A) •Copies short phrases or sentences from.
Le transport Year 8 Click on the arrow to go onto the next page.
La famille Les numéro Le verbe “avoir”. Ma Famille.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
C’est la rentrée! Objectif: a bit of revision to get you back into French!
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Quels sont tes passes temps préfèrés?
i, y ou u o, au, eau, ô e, eu air, ei oi, oy
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Un deux Nombre de personnes Activité Jouer au foot.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
Reliez les questions et les réponses
Write down the name of the drinks available on the menu 5 minutes
Unité 1 – B En classe J’ai besoin de ….
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Qui et Que.
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Le passé composé. Race to the answer! Instructions In order for a student of Spanish to speak fluidly, matching the direct object to the correct pronoun.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
AVOIR To have. avoir Avoir is an irregular verb Does NOT follow regular verb patterns Means “to have”
Les sports Year 7.
Bonjour tout le monde.
Les Préférences et les Invitations
Name parts of the body Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Beauty, Age, Goodness, Size
What can you do with your computer? Label the pictures.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
GRADE 1 HIGH-FREQUENCY VOCABULARY French Immersion.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
Transcription de la présentation:

Poems To be successful students need a structure. They need to avoid translating complex sentences word for word. Some of the simplest structures allow ideas, thoughts and feelings to be expressed successfully. Poems Sarah Brown

Accrostics

Mexique au mois de juillet En avion Soleil tous les jours Vélo; ville; voiture Avec ma famille Coca; chocolat;café Adore la plage Ne travaille pas Copains et copines En boîte et en ville Super Thanks to KMorris

Mon joueur de foot préféré Imaginatif et doué Cool Héros du jour Attaque toujours Et il joue pour LIVERPOOL. On va le regarder, ce Weekend. Extra, N’est-ce pas!

Je suis bleu Je suis vert Je suis un perroquet J’ai un frère J’ai deux soeurs J’ai trois crayons J’ai quatre poires Thanks to RHawkes

Rouge comme…… Rouge comme……. Noir comme….. Vert comme…… Bleu comme…….etc Thanks to R. Hawkes

To learn how to look up new words in German in a bi-lingual dictionary To learn how to look up new words in German in a bi-lingual dictionary. (7T4) To learn how to write a simple poem using new words you have found independently.(7T6) I normally do this activity after pupils have been learning German for just a couple of weeks. I normally do this activity after pupils have been learning German for just a couple of weeks.

Hello......Goodbye

Hallo / Tschüs Hallo Sommer Tschüs Winter Hallo Sonnenschein Tschüs Schnee Hallo Vanilleeis Tschüs Kakao Tschüs Fußball Hallo Tennis Thanks to K.Morris

Bonjour / Au revoir Bonjour soleil Au revoir pluie Bonjour paysage Au revoir ville Bonjour sable Au revoir béton I’ve used this with year 9 pupils in the topic of “les vacances” to encourage independence and creativity. I normally precede this lesson with some work on the position and agreement of adjectives. Bonjour sommeil Au revoir fatigue Bonjour amour Au revoir solitude

Bonjour / Au revoir Au revoir pluie incessante Bonjour soleil brillant Au revoir ville laide Bonjour beau paysage Au revoir béton froid Bonjour sable chaud Au revoir solitude horrible Bonjour grand amour

Using shape to symbolize the poem

and creative thinking Imagination and Experimentation (Guillaume Apollinaire) May need to write out in normal lines for younger readers; could be a task for older learners firstly to write out the text as normal prose before exploring – links to English (WWI poetry) and History (Battle of Somme / Trench warfare in WWI) http://www.1914-1918.fr/1914-1918_menu.htm Thanks to Kathy Wicksteed – “Exploring the opportunities of the new curriculum”.

Using a writing frame or structure

Réviser un peu le vocabulaire Lire et discuter un poème sur le racisme. Ecrire un poème / une recette contre le racisme. This was a lesson I did with a year 7 Immersion French group during a PHSE lesson on racism. I started off with a task magic activity to revise and consolidate key vocabulary to do with racism. I then introduced the poem on the next slide that I had found on the internet. We read and discussed it. I then gave them the model / structure for a recipe that they could use as a framework to pen their own recipes for a harmonious, multicultural class.

Noir ou blanc un poème de Lili - août 2001 Qu’on soit noir ou blanc, on est tous pareil. Un nez, une bouche, deux oreilles. Et pourtant, Partout dans le monde, à chaque seconde, le racisme est présent, et fait du mal à des gens. Vous les grands, aidez-nous à changer ce monde, Pour qu’il tourne mieux, Pour qu’on soit heureux.

Dis NON au racisme! Notre classe - le cocktail Commencez avec une classe qui s’entend bien. Ajoutez …………………..avec une pincée de……………. Prenez……………….. Et mélangez ensemble. Prenez………….. Ajoutez……… Mélangez avec………… Rejetez………….. Mettez dans un shaker et agitez. Versez dans un verre Et voilà – notre cocktail délicieux!

Un poème de Jacques Prévert Déjeuner du matin Un poème de Jacques Prévert Please see separate PPT

Le générateur de mots d’amour ICT Please see separate PPT