Poems To be successful students need a structure. They need to avoid translating complex sentences word for word. Some of the simplest structures allow ideas, thoughts and feelings to be expressed successfully. Poems Sarah Brown
Accrostics
Mexique au mois de juillet En avion Soleil tous les jours Vélo; ville; voiture Avec ma famille Coca; chocolat;café Adore la plage Ne travaille pas Copains et copines En boîte et en ville Super Thanks to KMorris
Mon joueur de foot préféré Imaginatif et doué Cool Héros du jour Attaque toujours Et il joue pour LIVERPOOL. On va le regarder, ce Weekend. Extra, N’est-ce pas!
Je suis bleu Je suis vert Je suis un perroquet J’ai un frère J’ai deux soeurs J’ai trois crayons J’ai quatre poires Thanks to RHawkes
Rouge comme…… Rouge comme……. Noir comme….. Vert comme…… Bleu comme…….etc Thanks to R. Hawkes
To learn how to look up new words in German in a bi-lingual dictionary To learn how to look up new words in German in a bi-lingual dictionary. (7T4) To learn how to write a simple poem using new words you have found independently.(7T6) I normally do this activity after pupils have been learning German for just a couple of weeks. I normally do this activity after pupils have been learning German for just a couple of weeks.
Hello......Goodbye
Hallo / Tschüs Hallo Sommer Tschüs Winter Hallo Sonnenschein Tschüs Schnee Hallo Vanilleeis Tschüs Kakao Tschüs Fußball Hallo Tennis Thanks to K.Morris
Bonjour / Au revoir Bonjour soleil Au revoir pluie Bonjour paysage Au revoir ville Bonjour sable Au revoir béton I’ve used this with year 9 pupils in the topic of “les vacances” to encourage independence and creativity. I normally precede this lesson with some work on the position and agreement of adjectives. Bonjour sommeil Au revoir fatigue Bonjour amour Au revoir solitude
Bonjour / Au revoir Au revoir pluie incessante Bonjour soleil brillant Au revoir ville laide Bonjour beau paysage Au revoir béton froid Bonjour sable chaud Au revoir solitude horrible Bonjour grand amour
Using shape to symbolize the poem
and creative thinking Imagination and Experimentation (Guillaume Apollinaire) May need to write out in normal lines for younger readers; could be a task for older learners firstly to write out the text as normal prose before exploring – links to English (WWI poetry) and History (Battle of Somme / Trench warfare in WWI) http://www.1914-1918.fr/1914-1918_menu.htm Thanks to Kathy Wicksteed – “Exploring the opportunities of the new curriculum”.
Using a writing frame or structure
Réviser un peu le vocabulaire Lire et discuter un poème sur le racisme. Ecrire un poème / une recette contre le racisme. This was a lesson I did with a year 7 Immersion French group during a PHSE lesson on racism. I started off with a task magic activity to revise and consolidate key vocabulary to do with racism. I then introduced the poem on the next slide that I had found on the internet. We read and discussed it. I then gave them the model / structure for a recipe that they could use as a framework to pen their own recipes for a harmonious, multicultural class.
Noir ou blanc un poème de Lili - août 2001 Qu’on soit noir ou blanc, on est tous pareil. Un nez, une bouche, deux oreilles. Et pourtant, Partout dans le monde, à chaque seconde, le racisme est présent, et fait du mal à des gens. Vous les grands, aidez-nous à changer ce monde, Pour qu’il tourne mieux, Pour qu’on soit heureux.
Dis NON au racisme! Notre classe - le cocktail Commencez avec une classe qui s’entend bien. Ajoutez …………………..avec une pincée de……………. Prenez……………….. Et mélangez ensemble. Prenez………….. Ajoutez……… Mélangez avec………… Rejetez………….. Mettez dans un shaker et agitez. Versez dans un verre Et voilà – notre cocktail délicieux!
Un poème de Jacques Prévert Déjeuner du matin Un poème de Jacques Prévert Please see separate PPT
Le générateur de mots d’amour ICT Please see separate PPT