La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement."— Transcription de la présentation:

1 Let’s enjoy making Session 6

2 Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement

3 What you will be able to do Learn the French to allow you to judge the quality of a finished product. Use French to say what you like about elements of a piece of work

4 What the children will be able to do Write a paragraph about the room they have created. Use French to say what they think about their classmates’ shoebox rooms

5 un le (l’) il } masculin a the it une la (l’) elle } féminin a the it

6 Dans la chambre il y a une armoire verte, des lits superposés marron et jaune, un poster, un miroir, un bureau rouge, une chaise jaune et grise, un ordinateur gris, une commode marron, et une télévision.

7 A vous de juger les projets ! J’aime J’aime beaucoup J’adore l’armoirele lit à baldaquin le bureaules lits superposés le canapéle miroir la chaisele poster la commodele tapis le fauteuilla table le grand litla table de snooker le petit lit la télévision la porte les fenêtres

8 la porte la fenêtre les fenêtres

9 A vous de juger les projets ! Je pense que belle chic intéressante jolie réussie ta chambre la porte est Je pense que soigné bien fait réussi ton travailest Bravo ! Bien fait ! Bravo ! Bon travail !

10 A vous de juger les projets ! Je pense que belle réussie intéressante ta chambre la porte va très bien avec Je pense que le papier peint le tissu est beau intéressant chic Je pense que le lit vert la chaise bleue est la commode jaune le tapis marron

11 C’est une chambre pour maman et papa. J’ai choisi un papier peint blanc et bleu. Je pense qu’il va bien avec le grand lit blanc et bleu. Il y a un fauteuil marron et une commode marron. Je pense que le marron va bien avec le bleu et le blanc. Il y aussi un lampadaire. Il est derrière le lit. Description de mon projet. Lucy Morton

12 J'aime beaucoup ta chambre. Elle est belle ! Je pense que la porte et les fenêtres sont très belles. Le noir va très bien avec le rouge et le blanc. Super projet ! Bravo ! J’aime le lampadaire derrière la commode. Il est chic ! Chambre pour maman et papa. Par Lucy Morton J'adore le grand lit. Je pense que le tissu va très bien avec le papier peint. La commode et le fauteuil vont bien avec le blanc et le bleu. Je pense que ton projet est très réussi. Je n’aime pas le marron mais il va bien avec le bleu.

13 KS2 National Curriculum coverage (MFL) Children will have opportunities to: Listen attentively and understand more complex phrases and sentences Speak in sentences, using familiar vocabulary, phrases and basic language structures Write simple sentences and short texts using a model and a dictionary to check the spelling of words Recognise patterns when building sentences and apply knowledge of grammatical rules Use spoken language to initiate and sustain simple conversations on familiar topics Present to an audience e.g. role-play, presentation, performance, read aloud from a text Write sentences and construct short texts using a model and from memory, using knowledge of words, text and structure

14 KS2 National Curriculum coverage (D&T) Children will have opportunities to: produce creative work, exploring their ideas and recording their experiences become proficient in drawing, painting, sculpture and other art, craft and design techniques develop their techniques, including their control and their use of materials, with creativity, experimentation and an increasing awareness of different kinds of art, craft and design explore and evaluate a range of existing products evaluate their ideas and products against design criteria

15 Do one thing! How you can practise the language Use the phrase ‘Je pense que’ to comment on a child’s work, e.g. ‘Je pense que c’est: intéressant, joli, beau, bien fait, etc. Ask children to tell you what the French is for a word or phrase: “Comment dit-on……en français ?” What you can do with your class Set up the design project Use French to evaluate the quality of each child’s work Classroom routine use some of the phrases as part of classroom instructions, e.g. ‘D’accord’ ‘C’est bon’ ‘Non, ce n’est pas ça !’ ‘Tu as raison !”

16 Ensemble Languages Project, 2015 2015 for the Ensemble Languages Project, Ensemble_Let ’ s Enjoy Making Session 6 This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/.


Télécharger ppt "Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement."

Présentations similaires


Annonces Google