Les mêtchièrs Lé mêtchi… Lé travas….

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

Learning intention To be able to ask about and describe your home.
Le petit déjeuner.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
We have already learnt how to say what is in your town!
Les métiers Aim for today:
Warm up As many people are dying in three countries affected with EBOLA in Africa, what can this country do to protect itself against this deadly disease.
Warm up: Write about the day you thought that you were very sick; later on, it turned out to be only an illusion on your part. What happened that day?
Le féminin des noms. Most feminine nouns add –e to the masculine form Un avocat→une avocate Un marchand → une marchande.
Mon petit boulot. L’ objectif : to be able to understand others talking about their jobs and to express views and feelings To understand VERBS and time.
Les métiers = Les professions
LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
Learn by heart and write 6 sentences to demonstarte it’s usage.
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Métiers et Professions
Les métiers Learning to say the names of the jobs people do. To learn the difference between masculine and feminine nouns. Monsieur Objectif: Madame Succès:
Notes le 2 mars Le verbe ALLER.
Learn the following structures fr un test next Monday
Les verbes vouloir et pouvoir
How to form questions in French
Dans ma maison il y a… In my house there is…
To learn which sports to use with ‘je joue’ and which
Objectif: To be able to say what your parents do as a living
Bonjour! Bon jeudi! POUR ÊTRE PRÊT: SORTEZ LE DEVOIR P. 218 # 2
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
OBJECTIF: TO FORM PLURALS OF REGULAR AND IRREGULAR NOUNS IN FRENCH
FR31 Unité 3: Bien-être chez soi
Les Devoirs Leçon 13.
BEGINNERS BUSINESS FRENCH
-er verbs French I.
By the end of today’s lesson you will be able to:
By the end of today’s lesson you will be able to:
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
La Clâsse întermédiathe
La Clâsse întermédiathe
L_ s _ l l _ _ _ a n _ e r dining room
FR31 Unité 3: Bien-être chez soi
Lundi dix-neuf février
Unit 8 Labo-langue depuis Je voudrais, j’aimerais
Unité 4 - Au centre-ville (1)
Les métiers = Les professions
L’École Objective: By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Décris ton collège. E.Morel.
IL EST HYPERCOOL!.
Unité 1 – Famille et domicile
Comment sont-ils??.
Questions Synthesis.
Le weekend To be able to talk about where you go
le verbe Être au singulier
J’fais du/d’la… Jé joue au / à la/ ès J’vais au / à la
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Date: To talk about new technologies and how we use them
L’echauffement Warm-up: What is the French word for these places? 1.
mardi, le 20 septembre 2011 Au boulot
Faire and expressions with Faire
Lé weekend tchi veint! Next weekend!.
How do you say I like and I don’t like in French???
Starter.
6B Vocab. Anglais Masc. Fem.
Faire and expressions with faire
Adverbs and their placement
S1 describing people To be able to describe your personality
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Gagner de l’argent Part 2
Lé mangi et l’baithe!    Manges-tu assez balanchi?
aniet et aut’fais (now and then)
Transcription de la présentation:

Les mêtchièrs Lé mêtchi… Lé travas…

Objectifs : to be able to learn how to say various occupations in Jèrriais (the masculine and female version). to learn other vocabulary related to jobs like places of work, tools etc... to describe your job.

Lé mêtchi/ les mêtchièrs Pouor c’menchi: Lé mêtchi/ les mêtchièrs Lé travas Lé salaithe (verbe: travailli) Êt’ èrtithé Aller en travas Êt’ sans travas faithe la grève

(un) journaliste  tch’est qu’est tan mêtchi ?  J’ sis …………………… . tchestchion / Rêponse :  tch’est qu’est tan mêtchi ? (un) journaliste  J’ sis …………………… .

l’êtudgiante l’êtudgiant

l’avocat/l’homme d’affaithes l’avocate La femme d’affaithes

L’êpiciéthe L’êpicyi

Lé/la s’grétaithe

l’artiste

lé / la bibliotécaire

la nosse

la tchuîsinniéthe lé tchuîsinnyi

la câssiéthe lé câssyi

la couôtuthiéthe lé couôtuthyi

l’ ouvriéthe l’ ouvriyi

lé boulandgi la boulandgiéthe

l’ actrice l’ acteu

Lé porteux d’lettres /la porteûthe dé lettres

lé directeu / la directrice

La maitrêsse Lé maît’

la chanteûthe lé chanteu

la dans’rêsse lé danseu

la vendeûthe lé vendeux

lé copeux dé g’veux La cop’rêsse dé g’veux

la serveûthe le sèrveux

L’apotitchi / l’apotitchiéthe

la musicienne lé musicien

L’ensîngnant(e)

Lé/la policemainne

lé mécanicien/ la mécanicienne

Lé docteu/ la docteûthe

Lé navidgant / la navidgante

l’înginnieux/ l’înginnieûthe

lé machon

lé plionmi/ la plionmiéthe

lé cacheux / la cacheûthe

lé brigadgi/ la brigadgiéthe

l’agent(e) d’propriêté

J’travâle dans la finnance J’travâle siez Mouothant. J’travâle pouor l’s Êtats d’Jèrri

 boutitchi  artisan  apprenti Il est:  tch’est qu’ est san mêtchi? Il est: boutitchi   artisan  apprenti

 tch’est qu’est san mêtchi? Il est :  maît’   êtudgiant  directeu

 comptabl’ye  aubèrgiste  tchuîsinniéthe Oulle est :  tch’est qu’est san mêtchi? Oulle est : comptabl’ye  aubèrgiste   tchuîsinniéthe

  garagiste  boulandgi  agent dé viage Il est :  tch’est qu’est san mêtchi? Il est :   garagiste  boulandgi  agent dé viage

  couôtuthyi  boulandgi  homme d’affaithes Il est :  tch’est qu’est san mêtchi? Il est :  couôtuthyi   boulandgi  homme d’affaithes

  brigadgi  plionmi  tchèrpentchi Il est :  tch’est qu’est san mêtchi? Il est :  brigadgi   plionmi  tchèrpentchi

 garde-côte  brigadgi architecte Il est :  tch’est qu’est san mêtchi? Il est : garde-côte   brigadgi architecte

Il est vendeux d’habits.  tch’est qu’est san mêtchi? Il est vendeux d’habits. A B C D

 tch’est qu’est san mêtchi? Oulle est sèrveûthe. A B D C

tch’est qu’est san mêtchi? Il est mécanicien.

tch’est qu’est san travas? Oulle est couôtuthiéthe.

tch’est qu’est san mêtchi? Il est psychologiste.

tch’est qu’est san mêtchi? Il est boutitchi.

tch’est qu’est san mêtchi? Il est tchuîsinnyi.

tch’est qu’est san mêtchi? Oulle est s’grétaithe.

Tch’est qu’est san mêtchi? Il est agent d’propriêté

 La règl’ye : + e LES MÊTCHIÈRS  yi,i = iéthe êtudgiant êtudgiante assistant assistante + e avocat avocate vétérinnaithe vétérinnaithe journaliste journaliste  architecte architecte dentiste dentiste fèrmyi fèrmiéthe tchuîsinnyi tchuîsinniéthe yi,i = iéthe êpicyi êpiciéthe boulandgi boulandgiéthe auteu auteûthe eu, eux = euthe cacheux cacheûthe docteu docteûthe

Only in masculine or feminine  La règl’ye : LES MÊTCHIÈRS directeu directrice actrice irregular acteu musicien musicienne mécanicien mécanicienne ien = ienne gardgien gardgienne La nosse Only in masculine or feminine La laverêsse Lé machon

Lé câssyi / la câssiéthe  Tchi qui fait sèrvi ch’na? Lé/la policemainne Lé câssyi / la câssiéthe

 Tchi qui fait sèrvi ch’na? Lé copeux dé g’veux lé dentiste

 Tchi qui fait sèrvi ch’na? Lé tchuîsinnyi Lé maît’

lé directeu / la directrice  Tchi qui fait sèrvi ch’na? lé directeu / la directrice lé machon

 Trouve l’êtrangi A B C D E A B C D E

 Les pliaiches dé travas un collège eune salle dé clâsse un office dé docteu un hôpita

 Les pliaiches dé travas Un restaurant eune hôtel Un office un chantchi

 Les pliaiches dé travas eune boutique un garage un salon un salon d’bieauté

 Les pliaiches dé travas eune fèrme eune mannifactuthe eune boulangu’thie un aéroport

travâle dans eune hôtel un collège un office un hôpita un garage  Où’est qu’i’ travâlent … ? L’ensîngnant eune hôtel lé mécanicien un collège La nosse un office travâle dans lé sèrveux un hôpita un garage lé tchuîsinnyi un café La s’grétaithe

 tchi qui travâle ichîn ?

 Tchi qui trâvale ichîn?

 Tchi qui trâvale ichîn?

 Tchi qui trâvale ichîn?

docteûthe musicien cop’rêsses dé g’veux maitrêsse chanteux  Compliétez auve: musicien cop’rêsses dé g’veux maitrêsse chanteux boulandgiéthe 1) Missis Syvret travâle dans eune boulangu’thie. Ou fouôngne lé pain. Oulle est ________ . boulandgiéthe maitrêsse 2) Anne est ________ dé dans’sie. 3) Luc aime hardi la musique. I’ veurt dév’nîn ________ . musicien 4) Sylvie et Marie sont _________ . cop’rêsses dé g’veux 5) Paul est _________ dans eune dgaîngue. chanteux 6) Patricia est eune bouonne _________ . docteûthe

 Dêcris tan travas : Man travas est : întérêssant difficile/ dû ennyant utile vârié lâssant bein payi mal payi