Qu’est-ce que tu penses de tes matières?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Verbes en -er Monsieur Clark. Infinitive The form of the verb we find in the dictionary is called the infinitive.
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Subject Pronouns Je = I Tu = You (1 person) Il = He/It, one guys name (Pierre),one masc. Noun (lycée) Elle = She/It, one females name, one fem. noun.
Objective To be able to talk about school subjects To understand time.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Study Guide for Chapter test Know your vocabulary. Be sure to study your blue sheets. Know the articles that go before nouns.
Read this to help you understand ER verbs cat eat carrotpencil think book window type computer drink work play shoesroomplant.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Comment trouves-tu………?
Les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #6 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. You (fam.) love the math.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
La Pratique (bellringer) Salut! Je m’appelle __________. J’ai ____ ans. Mon anniversaire, c’est le _#_ ______. J’adore _____ et _____, mais je n’aime pas.
L’école = School.
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Les expressions avec FAIRE
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Fall Final Exam Flip Chart
CONJUGAISON.
identité l’heure les sujets tu aimes? et pourquoi? les verbs 1pt 1 pt
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
La Pratique (bellringer)
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Les matières scolaires
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Use the model letter below to help write your own
Les Pronoms sujets.
-er verbs French I.
À Faire: Write out all endings for les verbes en futur
Le verbe aller au présent
Conjugating regular –er verbs en français
Direct and Indirect Object Pronouns
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Talking about people’s activities
La famille ER conjugaison
Les matières scolaires
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
Nous allons.... Construire des phrases pour donner notre opinion sur les matières Mémoriser le plus de phrases possible.
Les verbes être et avoir...
Reflexive Verbs in French
Qu’est-ce que tu étudies?
Grammar Flash Cards La révision.
les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
le verbe Être au singulier
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Mes Preferences Outcomes:
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Present tense likes and dislikes
L’école = School.
My favourite subject is
Transcription de la présentation:

Qu’est-ce que tu penses de tes matières? en classe mardi 05 mars Qu’est-ce que tu penses de tes matières?

OBJECTIVES I MUST be able to name 12 school subjects in French I SHOULD be able to recognise and understand Er verbs used to give opinions. I COULD be able to talk about my likes and dislikes using ER verbs

Exercice d’écoute. Page 36. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.

Exercice d’écoute. Page 36. 1) 2) 3) 4) 5) 6) D A E L B H 7) 8) 9) 10) 11) 12) J F C I G K

Qu’est-ce que tu penses de tes matières? _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ ____________________ _________________ _________________ ______________

Qu’est-ce que tu penses de tes matières? _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ _________________ ____________________ _________________ _________________ ______________

1) 2) 3) 4) 5) 6) N P 7) 8) 9) 10) 11) 12) P N

Copies

Personal Pronouns I You ( singular or informal) He She We You ( plural or formal) They ( males or mixed) They ( females only) = Je = tu = il = elle = on = nous = vous = ils = elles

What does the infinitive AIMER mean? = To like

Copies X Take off the ER and add the following endings…. The verb AIMER – To like. Take off the ER and add the following endings…. X AIMER J’aim tu aim il / elle / on aim nous aim vous aim ils/ elles aim e es ons ez ent Copies

What does the infinitive DÉTESTER mean? = To hate

What does the infinitive ADORER mean? = To love

Je ______ tu _______ il / elle / on _____ nous _______ vous _______ DÉTESTER = To hate ADORER = To love Je ______ tu _______ il / elle / on _____ nous _______ vous _______ ils/ elles _______ E Je ______ tu _______ il / elle / on _____ nous _______ vous _______ ils/ elles _______ E ADOR DÉTEST ES ADOR DÉTEST ES E E DÉTEST ONS ADOR DÉTEST ONS ADOR EZ EZ ADOR DÉTEST ENT ADOR DÉTEST ENT

En paires: La Traduction. Je pense que j’aime L’EPS mais je déteste les maths. Moi et mon frère aimons le sport et ma sœur aime le théâtre. Mes grands-parents adorent l’histoire. Et toi? Tu aimes quelles matières?

À toi: La Traduction. I think that I hate ICT but I love French. Me and my sister, we like DT and also History. My parents love Drama. My friend who is called Peter hates science. And you? Do you like PE? Mon copain/ ma copine = My friend

À toi: La Traduction. Je pense que je déteste l’informatique mais j’adore le français. Moi et ma sœur, nous aimons la technologie et aussi l’histoire. Mes parents adorent le théâtre. Mon copain qui s’appelle Peter déteste les sciences. Et toi? Tu aimes L’EPS?

Ecrit une paragraphe sur tes matières Ecrit une paragraphe sur tes matières. Qu’est-ce que tu aimes/adores/détestes? Et tes copains/copines? Qu’est-ce qu’ils/ elles aiment/adorent/détestent? Write a paragraph about which subjects you and your friends like/hate/love…etc.