La chenille qui fait des trous.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LA CHENILLE QUI FAIT DES TROUS
Advertisements

La chenille qui mange beaucoup
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Trouvez les mots! 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak Extension: 1.Translate the words in english Extension:
La chenille qui fait des trous ou La chenille qui avait très faim.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
L’Heure Telling Time.
Le pronom en.
La henille qui a très faim
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
La henille qui a très faim
Being Creative with The Hungry Caterpillar
La Chenille qui fait des Trous
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Alternative versions …. La chenille qui faisait des trous.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Je suis un petit oeuf sur une feuille.
La chenille qui avait très faim.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Au Marché.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Greetings, formal and informal
La nourriture française
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Hier après-midi. Hier après-midi… Hier, j’ai fait du shopping. Puis, j’ai fait un sandwich délicieux! Puis, j’ai fait de l’exercise. Hier, je n’ai pas.
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Thank you for signing up to the Sparkle Speak newsletter
Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.
“to have”... AVOIR!. avoir is irregular avoir is irregular et c’est très important! It means: It means: “to have” And is also used in many other situations…
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
As-tu un animal?.
Quelle heure est-il? What time is it? Il est….
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
La chenille qui fait des trous
La chenille qui a beaucoup faim
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
ever for This presentation requires PowerPoint XP or later.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La chenille qui fait des trous ou La chenille qui avait très faim. de Eric Carle.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Les expressions negatives. Pourquoi? If you have an affirmative statement in French and you want to make it negative, you use a negative expression. If.
La chenille qui fait des trous Eric Carle Eric Carle.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
La chenille qui fait des trous ou La chenille qui avait très faim. de Eric Carle.
La chenille qui fait des trous ou La chenille qui avait très faim.
Je suis un petit oeuf sur une feuille.
Dans la lumière de la lune, un petit oeuf repose sur une feuille.
La chenille qui a beaucoup faim
Transcription de la présentation:

La chenille qui fait des trous. Year One June 2009

La chenille a très faim!’ J’ai faim!

une pomme! Voilà Elle mange la pomme! Miam Miam…

Voilà deux poires Elle mange les deux poires! J’ai encore faim!

trois bananes Voilà Elle mange les trois bananes! C’est délicieux!

Voilà quatre fraises Elle mange les quatre fraises Mais j’ai encore faim!

Mais oui j’ai encore faim voilà cinq oranges Elle mange les cinq oranges . Mais oui j’ai encore faim

La chenille a très très faim elle mange beaucoup de choses… Une saucisse ..et une sucette Une glaçe Un gâteau Un bout de fromage Une tranche de pastèque

Maintenant la chenille est grosse et grasse J’ai mal au ventre!

Elle mange une belle feuille verte Je me sens mieux!

Elle dort dans sa maison pendant semaines Et puis… z z z z z Elle dort dans sa maison pendant semaines Et puis…

Elle devient… Un superbe papillon.

Notes We talked about insects and what they knew (current work in class) Read the story together (familiar text) How do we spell one, two, three, four, five? Introduced the slides in ‘slide sorter view’ and the task Make sure they highlight the box before typing ! (Demo) More able could put in their own words (with help) Some needed support with inserting text 20 mins for the IT task. Show the whole story in ‘slide show ’ after IT task + shared reading Whole session took 40-45 mins This was done with 6 children and laptops Potential for use with IWB Would have used Textease but not available on these particular laptops