Cest quel type demission? Un jeu? Un documentaire? Un feuilleton? Une émission de sport?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fêtes-tu L’action de grâce?
Advertisements

OBJECTIFS Apprendre le nom de 10 émissions de télévision
Quest-ce que tu aimes comme émissions à la télé? What programmes do you like on TV?
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Objectifs réviser les activités à la maison
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Lesfilmsm’intéressentbeaucoup!
Objective To be able to talk about school subjects To understand time.
Mon opinion du dessin animé “Ratatouille”
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Les routines Je me suis levé a ……….
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
LA POSITION DES ADVERBES.
Objectif: comprendre et repondre a la question:-
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons why you like/ dislike.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Les médias Learning objective: To plan in readiness for my key assignments on the unit of media.
Mon émission préférée.
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
Qu’est-ce que tu aimes comme émissions à la télé?
How many things can you see?
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
WALT: To talk about the internet in French.
Regarde la video What can you use MSN messenger for and how? 8bdb-51534d56b0da&showPlaylist=true&from=msnvideo.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
La pyramide je j’aime j’aime regarder j’aime regarder la télévision
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
La nourriture française
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Français 2, 13 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 190. Faites #9 Ecoute. What is the best way to carve wood? Rester – to stay. Je vais rester ici. I’m.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Warm up Write a brief description of your favorite TV program for un French pen pal ( ex. C’est l’histoire de…)
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what you wear for different occasions.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Today I am learning to express my opinions about my school uniform and to justify my opinion By the end of the lesson I will be able to I do/don’t like.
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
Le weekend.
Le soir, à la maison. Objectif: To learn about what we do at home in the evening.
La télé.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Opinions sur les professeurs
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Au Collège Starter Activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
«Mi amor» Vanessa Paradis. Le journal d’échauffement le 2 décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 Do you like to cook? 0.
Les matières Go through the powerpoint. Copy down the school subjects in French & English Write sentences to give your opinions on the different subjects.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Expo Langue – Grammaire Je joue = J’ai joué 2.Je mange = J’ai mangé 3.Je regarde = J’ai regardé 4.Je parle = J’ai parlé 5.Je travaille = J’ai travaillé.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Quelle est ton émission préférée? Date Mon émission préférée s‘appelle ____________________________.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Faites une phrase avec QUI ou QUE 1) Le film _____ j’ai regardé était assez intéressant 2) J’ai vu un documentaire ____ s’appelle ‘Hitler en couleur’ 3)
Devoirs… Learning HOW:
By the end of today’s lesson you will be able to:
Devoirs… Learning HOW:
Transcription de la présentation:

Cest quel type demission? Un jeu? Un documentaire? Un feuilleton? Une émission de sport?

Cest quel type demission? Un jeu? Un documentaire? Un feuilleton? Une émission de sport?

La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons why you like/ dislike them.

révision À la télé, jaime…

Quest ce qui manque?

REGARDEZ!

REGARDEZ! Lequel est disparu?

Les raisons relaxeterrifie ça me …

Les raisons penser rirepleurer ça me fait…

relaxe terrifie ça me … penser rire pleurer ça me fait… Répétez!

ça me …

ça me fait…

Écoute – quelle lettre? A B D EF

Lecture – vrai ou faux? à la télé jaime regarder les séries parce que ça me relaxe. Jaime aussi regarder les jeux parce que ça me fait penser.

Lecture – vrai ou faux? à la télé jaime regarder les feuilletons parce que ça me fait pleurer. En plus, jaime regarder les émissions de jeunesse parce que ça me fait rire.

écris ça me relaxe ça me terrifie ça me fait penser ça me fait pleurer ça me fait rire It relaxes me It terrifies me It makes me think It makes me cry It makes me laugh

Écriture pour chaque image, écris une phrase Jaime les feuilletons, ça me relaxe. Je déteste les infos, ça me terrifie. Jadore les émissions jeunesse, ça me fait rire. Jadore les films, ça me fait pleurer. Jaime les jeux, ça me fait penser.

Plenary